אורית נבון
אני חושבת על הזוג הלהט"בי שהגיע להתארח בשבת וגילה צמיגים מנוקבים, אני חושבת על אלה שהגיבו – 'נו למה הם ציפו, להגיע ליישוב דתי עם אוטו שיש עליו מדבקות בעד הקהילה זה כמו להכניס אצבע לעין בכוונה, הייתם מגיעים למאה שערים בלבוש חושפני?'.
הציבור הדתי עשה שינוי ענק וראוי להערכה בכל מה שקשור לקהילה הלהט"בית. אבל צעד קדימה ושניים אחורה, אחד אחורה ושניים קדימה – מהפכות כידוע קורות לאט, ולפעמים יש בדרך נקודות שיכולות קצת לייאש. לראות אנשים נורמטיבים תומכים באלימות זה קשה. לקרוא ציוצים של אנשי חינוך שתומכים באלימות, זה מעורר תהיות.
אני רוצה לומר לאלה ש"מבינים" ניקוב צמיגים – לא מצדיקים חלילה, רק מבינים – אתם לא הרוב, כבר הרבה זמן לא. אז קודם כל אם אפשר טון קצת פחות צדקני ובטוח בעצמו כי יכול להיות שבעוד כמה שנים תקראו את הציוצים שלכם ותהיו נבוכים, אולי אפילו איזה ילד שלכם יקרא ויהיה נבוך בשבילכם, אולי הוא גם יהיה להט"בי וידרוש מכם הבהרות.
אני רוצה גם לומר לכם המגיבים שמבינים: לא משנה מה האג'נדה שלכם בחיים, איפה אתם מתנדבים וכמה אור וטוב אתם חושבים שאתם מפיצים בעולם – ברגע שאתם יכולים "להבין" פגיעה ברכוש, יש לכם בעיה. כשאתם הופכים אלימות ללגיטימית בנסיבות מסוימות, זה אומר שמשהו נדפק אצלכם בדרך.
ועכשיו לעובדות: להט"בים יש בכל אוכלוסיה, חילונית ודתית כאחד. ההקבלה למאה שערים מגוחכת כי בנאדם דתי שמגיע להתארח בשבת אצל ההורים לא מתריס ולא שם אצבע בעין לאף אחד, הוא פשוט מגיע להתארח בשבת אצל ההורים. וכשבערב הוא רואה את הצמיגים שלו מנוקבים כי הוא הומו, קוראים לזה פשע שנאה, אין שם אחר.
ועוד משהו: הומואים דתיים מתמודדים עם מציאות שזר לא יבין, לעולם. בנוסף לנטייה המינית ישנם גם היחסים עם הדת ועם אלוהים ועם סביבה קרובה שלעתים היא שמרנית ולא מכילה. וזה פשוט אמיץ בעיניי, להתמודד בכל החזיתות האלה, פשוט אמיץ ויפה ומעורר השראה בעיניי מאוד מאוד.
#דעה | Orit Navon
