"דברו איתנו – לא עלינו"

איך להט"בים דתיים מעיזים לדרוש להיות חלק אינטגרלי מכל קהילה דתית שקיימת, ואיך הם מעיזים להשלים עם העובדה שרבש"ע ברא אותם כמו שצריך, יצירה נאה ושלמה? אולי כי זה לא טעות ולא ניסיון? | דעה

קובי הנדלסמן, חברותא- הומואים דתיים


במוצאי שבת פרסם הרב בני לאו מסמך מרתק על הקהילה הלהט"בית הדתית, המהווה קריאת כיוון חשובה ביותר של דמות רבנית מוכרת בציונות הדתית. לא עבר זמן רב וכבר הקריאות נגד הרב ונגד המסמך עלו מהדמויות (רבנים ואחרים) המוכרות, שכאשר קצה קצהו של ניחוח להט"בי עולה באפם- הם מאבדים את הצפון.

נשים רגע את הדברים על השולחן

במסמך של הרב בני אין משהו חדש שלא הופיע בדברי הרב או בדברי רבנים מהספקטרום הליברלי בציונות הדתית עוד קודם לכן. מה כן חדש במסמך? שני דברים: השיח והרוח.

השיח הוא שיח איתנו – ולא בלעדינו או מעלינו. כן, מתברר שכשמדברים עם מושא הכתיבה שלך, מגיעים לתובנות חדשות, שוברים סטיגמות ומעל הכל- רואים שמדובר באנשים בשר ודם שכל פסיק כתוב יכול להשפיע לטובה / לרעה על חייהם.

והרוח- הרוח היא של הפנמה אמיתית, שהכדור נמצא רק במגרש הרבני, והרבנים הם אלה שצריכים לשבת על המדוכה כדי למצוא פתרון.

חסל סדר הטלת האשמה על הלהט"בים איך אנחנו מעיזים לרצות לחיות את חיינו.

איך אנחנו מעיזים לדרוש להיות חלק אינטגרלי מכל קהילה דתית שקיימת.

וכן, איך אנחנו מעיזים להשלים עם היצירה הנאה והשלמה שרבש"ע ברא אותנו כמו שצריך, כי זו לא טעות ולא ניסיון שאלוקים מנסה אותנו.

אם כבר, הניסיון הוא של הרבנים. האם יבינו איזה אתגר עומד לפתחם ולפתחו של הציבור?

"השיח הוא שיח איתנו – ולא בלעדינו או מעלינו" קובי (צילום: אלבום פרטי)

הרב בני לאו הבין שאנחנו חפצי  חיים וחפצי תורת חיים. תורה ציונית דתית שמשתלבת כראוי בחיים הציוניים הדתיים, שרואה ערך בגישור על הפער בין עולם התורה וההלכה לעולם התרבות המערבית. הרב בני מנסה בכל כוחו לבנות את הגשר הזה ועל כך הוא יבוא על שכרו בידי שמים על הניסיון האמיתי והכן.

מאה מאמרים של הרב שמואל אליהו ואלף כרזות מלאות שנאה של מפלגת נעם לא יוכלו לעמוד מול עוצמת האימפקט של בחור אחד שיוצא מהארון מול משפחתו. ולמה? מה גורם למהפך הזה שמתרחש עם היציאה מהארון?

התשובה היא פשוטה. יציאה מהארון היא נקודת גילוי השכינה באדם. כשאדם שלם עם בוראו ועם יצירתו של בוראו- כמו אדווה על פני המים שהולכת ומתפשטת, כך המעגל המושפע מהיציאה מהארון הולך ומתרחב. כולם זוכים אז לראות את הנס הזה, הנקרא יציאה מהארון. זה מחזה כל כך מרגש ומדהים, שעליו אמר הרב בני לאו ארון=מוות. יציאה מהארון= חיים.

אנחנו נמשיך לצאת מהארון, נמשיך לדרוש לחיות את חיינו בצורה שלמה, אמיתית ובריאה ונמשיך לפעול ולדרוש שיח אמיתי וכן עם הרבנים ועם הקהילות הדתיות.

לרב בני לאו יש רצון. האם גם לכם יש?

שתפו את המאמר

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *