לעדכונים על פעילויות ואירועים:

ימי אלול, טרם הימים הנוראים, והייתי רוצה להתחיל בחלק מהפיוט "כי הנה
כחומר":
ִּכי ִּהֵּנה ַּכ ֹחֶמר ְּבַּיד ַּהּיֹוֵּצר
ִּבְּרצֹותֹו ַּמְּר ִּחיב ּו ִּבְּרצֹותֹו ְּמַּקֵּצר
ֵּכן ֲאַּנ ְּחנּו ְּבָיְּדָך ֶחֶסד נֹוֵּצר
ַּל ְּבִּרית ַּהֵּבט ְּוַאל ֵּתֶפן ַּלֵּּיֶצר.
בפיוט משול אדם לחומר בידי יוצר שניתן לעשות ממנו כל דבר, להרחיב ולקצר.
אלוהים באופן כפרני משהו נמשל ליוצר, לאדם. נשאלת השאלה מה הדבר הגדול
ששווה להסבירו דרך השוואה כה חמורה? ובכן נראה לי שהתשובה טמונה בשאלה –
יכולת היצירה והבריאה היא זו שמעלה את האדם ליכולת השוואה לאלוהים.
בחסידות מוסבר שבריאה יכולה להיתכן בשני אופנים, יש מיש ויש מאין. יכולת
בריאת יש מאין, מתהו ובהו שמורה לאלוהים אך בריאה של יש מיש גם אנו מסוגלים
לה. חוסר היכולת לברוא מריק מכניסה לבריאוֺת שלנו את הרבדים הרבים בנפשנו.
יצירה מלאת אזכורים והכלאות בין חלקינו השונים שנוצרת בהקשר המפליא שהוא
אנחנו.
"בראשית" מגיע לבחון את הקשר בין להטב"קיםות למקרא ובכך לקונטקסט
היהודי־ישראלי והדתי בו הם מתקיימים – משירים על עצמםן והחוויות שלהםן ועד
א.נשים שהם פגשו. בבליל שבין דברי אלוהים חיים ושירה עכשווית מתהווה סיפור
החיים שמלווה את הקוויר.ית מיום היוולדו ועד שהוא מכיר בזהותו ופוצח במשבר
זהות בסגנון ירושלים-תל־אביב ופותר אותו בערוב ימיו עם שירים נוסח אלו.
תודה לכל הכותביםות שהשקיעו מזמנםן כדי לברוא את הבריאה הזו. מקווים שתהנו
ותחכימו ושניפגש עוד השנה שוב עם אנתולוגיה גדולה יותר שתכלול את שאר
החומשים. כתיבה וחתימה טובה! א גוט געבענטשט יאר!
אוהב.ת, זיו.
לתגובות והערות:
850-3119773
zivmolad@gmail.com

להורדת החוברת המלאה לחץ כאן

בחור בן 18-19, שהולך לטיפול "מקצועי" ו"מבטיח", תרתיי משמע, שנותן תחושה של עוצמה, ביטחון, כמו טריפ מופלא על קוקאין משובח במיוחד הנארז בתוך מעטפת של מציאות אפשרית וחוקית לחלוטין… יש יותר מזה?!

אחד הדברים שאפיינו את הטיפול זה הדגש על כך שניתן לשנות דברים- הנטייה הזאת היא נרכשת ואיננה מולדת, נאמר, ולכן אין שום בעיה לשנות את זה. המפתח הוא בי וזה תלוי רק ברצון שלי. עניין של בחירה.

קרא עוד »

סדנת כתיבה מונחית

לכתוב את מה שבפנים. את מה שלמדנו להשתיק ולהפנים. לא להדחיק, לא להחליק, אלא לחלוק את שעל הלב. שכבר למד לכאוב אך גם להתאהב.

קרא עוד »

ליין אוי גיי זמיר

מקוות שהתעוררתן חמודות מתוקות, כי אחרי המסיבה מוש מוש מוש שהיתה לנו קשה לקום!! אריאלה רשף המדהימה עלתה והרימה לנו את הרחבה, ו100 חברותות פיזזו אמש במועדון ה"אמור" בתל אביב, עד שהמנהל בא ואמר "רבותינו, הגיע זמן קריאת שמע של שחרית". אוי גיי זמיר 2 – הייתם מדהימים והיה מדהים! תודה שבאתם ונתראה במסיבה הבאה

קרא עוד »

סדרת ארון הקודש

"ארון הקודש”
היא סדרת רשת דוקומנטרית שיצרה הבמאית וחברת הקהילה מורן נקר, על להט”בים דתיים שתעלה בתאגיד השידור הציבורי “כאן”. כל פרק מתמקד בדמות, זוג או משפחה בשלב אחר בחיים. הקרנת הסדרה מביאה תיעוד אינטימי של אנשים המתמודדים עם המפגש בין נטיה מינית וזהות מגדרית ובין אמונה ואורח חיים דתי, דרך רגעים משמעותיים וטקסים דתיים, משפחתיים וזוגיים.

קרא עוד »

אני חושב שהמילה שחיפשת היא "קוויר"

הרב אברהם סתיו, אני חושב שהמילה שחיפשת בפתיחת דבריך היא קוויר (או אולי גיי באנגלית), אדם שהוא חריג מהציפיות הסיס-הטרו-נורמטיביות של החברה שלנו, ולא המילה הומו או הומוסקסאול. כשאנשים להט"בים מזדהים עם דמויות כמו בובספוג או אלזה "ומשייכים" אותן לקהילה הגאה הם לרוב לא מסווגים אותם מבחינת נטייה מינית או זהות מגדרית, אלא מצביעים על חוויה משותפת. בדרך כלל החוויה הזאת לא תהיה של אחת הזהויות הכלולות באותיות להטבא"ק+. זו פשוט חוויה כללית יותר, החוויה של שונות בתוך חברה שמניחה שכל בן נמשך לבת, שמבוגרת בשנות ה-30 שלה צריכה להתעניין בקשרים רומנטים, ושהחוויה המגדרית של כל אחד.ת היא או גבר או אשה. המילה היותר כוללנית לזהות השונה הזו היא המילה קוויר. הקושיה – איך ייתכן שלספוג או לכוכב ים תהיה נטייה מינית או זהות מגדרית שונה, רלוונטית כמו הקושיה איך ייתכן שבובספוג מדבר, שיש לו רישיון נהיגה, ושהוא לובש חולצה מכופתרת ועניבה.

קרא עוד »

שתפו את המאמר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.