חיפוש
My WordPress Page קו הקשב פתוח עכשיו
חיפוש

שמים את הפריפריה במרכז!

עונת המצעדים החלה: המצעד בתל אביב, המצעד בירושלים, ובשנים האחרונות החלו לצעוד מצעדים כפטריות לאחר הגשם. האם זה טוב? האם זה רע? אין כבר דרך חזרה. מיקי זאידל, תושב אשדוד ומתנדב בארגון חוש"ן, מסביר לנו על המצעדים החשובים, כל אחד בדרך שלו

189_250_250"למה אתם צריכים לצעוד? תשמרו את מה שאתם עושים ב-ד' אמותיכם!" "אני סטרייט ולא יוצא לחגוג את המיניות שלי בחוץ, למה אתם צריכים?" "כל הגברים הערומים האלה על משאיות, זה מגעיל אותי, למה הילדים שלי צריכים להיחשף לזה?" "שיצעדו בתל אביב, אצלנו בעיר, מרקם החיים הוא כזה שאין לזה מקום, זה סתם יוצר פרובוקציה". אלה רק מקצת השאלות וההערות בהן אנחנו נתקלים עם בוא עונת המצעדים לארץ הקודש. אז למה אנחנו צריכים לצעוד בכל מקום?

נחזור רגע 8 שנים אחורה, לקיץ המהביל של שנת 2006. באותה שנה נקבע כי ירושלים תארח את אירועי הגאווה העולמיים ובמסגרת אותם האירועים תוכנן מצעד גאווה גדול במיוחד, עם משתתפים מכל קצוות תבל. המצעד תוכן באווירה מתוחה במיוחד, עם התנגדות מכל הצדדים, ועם זיכרון כואב ממצעד שנה קודם – אדם רוסו וחבריו שנדקרו ע"י מפגע בשם ישי שליסל. בין המתנגדים למצעד היו לא רק חרדים או אנשי ימין, אלא גם מתנגדים מבית – חברי הקהילה שראו במצעד בירושלים (או בכל מקום מחוץ לת"א) התרסה ופגיעה במרקם החיים במקום, והטיעון המרכזי היה : למה לנפנף בזה מול אנשים שלא יקבלו את זה לעולם, ועבורם זה כמו סדין אדום לשור.

על אותם המתנגדים נמנה גם עבדכם הנאמן, שאך שנה לפני כן יצא מהארון הנוח בו בילה את רוב חייו. במקום לחפש בצ'טים קצת אהבת חינם, הייתי עסוק ימים כלילות לריב שם עם "סמולנים" שרצו לצעוד בירושלים. הטיעון המנצח שלי היה : נכון, מותר לנו לצעוד בכל מקום, בואו לא ננצל את הזכות הזאת מחוץ לת"א, ובטח ובטח שלא ננצל אותה בירושלים, כי יש שם אנשים שחיים בתקופה אחרת ולא משנה כמה ננסה לשכנע, הם לא יקבלו אותנו. לנו לא מדובר בנושא קיומי, ועבורם זה ייהרג ובל יעבור, אז למה להיכנס לעימות? היינו יכולים להתווכח על זה עד בלי סוף, "ניצלנו" מהמצעד בבירה באותה שנה רק "תודות" למלחמת לבנון השנייה.

הבה נדלג עכשיו שבע שנים קדימה , ונמצא את עצמנו בקיץ 2013, באשדוד החמה והלחה. קבוצת צעירים מהעיר החליטו לארגן ולקיים את מצעד הגאווה והסובלנות הראשון בעיר. התייחסתי לזה בספקנות : מה לעיר המנומנמת והמתחרדת הזאת ולמצעד הגאווה? זה לעולם לא יקרה, חבל להם על המאמצים. אבל הימים חלפו, עברו השבועות והמצעד בעיר רקם עור וגידים, ואז בבוקר אחד הוא פשוט החל לצעוד ברוב הדר. ואני, אותו אחד שהתנגד נחרצות למצעדים מחוץ לת"א רק כמה שנים לפני, צעדתי גם צעדתי, לבוש בחולצת מדים של קבוצת ריינבול ת"א. לא צעדתי לבד – במצעד הצעיר של אשדוד

צעדו לא פחות מאלף איש אישה וטף, בני ובנות הקהילה הגאה.
אבל לא רק.
צעדו יחד איתנו משפחות וחברים.
צעדו איתנו תנועות נוער מהעיר.
תושבים רבים שנסעו במסלול המנוגד למצעד בחרו לתמוך בצועדים באמצעות נפנופי ידיים וצופרי מכוניות.

אמנם הייתה התנגדות אבל היא הייתה בטלה בשישים – כ-20 מתנגדות ומתנגדים, עם השלטים המוכרים של "מצעד התועבה והזוהמה" לא ממש הצליחו להעיב על שמחת הצועדים ועל האווירה הגאה שהשתלטה על העיר.

אז למה חל השינוי, בי ובעוד רבים וטובים? ולמה לדעתי חשוב חשוב חשוב לצעוד בכל זמן ובכל מקום? כי המצעד הוא לא רק חגיגה ססגונית (ובינינו? הוא באמת ססגוני רק בת"א) אלא מפגן מחאה על העדר שוויון זכויות, על אלימות פיזית ומילולית כנגד להט"בים. הוא הפגנה חברתית (וגם קצת פוליטית) שבאה לומר "אנחנו כאן, לא משנה אם אנחנו כמוכם או שונים לחלוטין, מגיע לנו שוויון זכויות מוחלט, שלא מותנה בשום תנאים מוקדמים. מגיעה לנו הגנה מאפליה והגנה מפני אלימות. מגיע לנו וכל הסובבים אותנו חינוך לסובלנות ולקבלת האחר. מגיע לבני הנוער בקהילה לצאת בגאון מהארון מבלי לפחד מתגובת החברה לכך. וכל הדברים האלה מגיעים גם לתושבי הפריפריה, לא רק לתושבי ת"א והבירה.

אגדיל ואומר שהצורך והדחיפות במצעדים האלה גדולים הרבה יותר בפריפריה, שם מלכתחילה הלהט"בים נמצאים בנחיתות, בגלל מסורות כאלה ואחרות.

נוכחות ונראות להט"ביים בכל עיר יובילו את פרנסי הערים למודעות שאנחנו כאן, ואנחנו צריכים התייחסות ומענה לצרכים – ובראש ובראשונה פעילות של איגי, תהלה וחוש"ן בעיר. את כל זה אי אפשר להשיג ע"י קיום המצעד בת"א ובירושלים בלבד.

physiological makeup definition, health naturals cbd tincture 250mg, c4 cbd oil, everything you need to know about the music industry, cbd oil for cyclic vomiting syndrome, what is cbd cream used for, pen traduccion, cbd oil application, cbd xtreme review, does cbd hemp oil have thc, is cbd oil also hemp seed oil, cbd oil for wound healing, working regulations, ingredients in marijuana, can you get high off of cbd oil, urban wellness dispensary, medical benefits of marijuana vs cbd oil, sources for cbd oil, purekana cbd oil coupons, strongest sleeping pills at walmart, marijuana in english, joe rogan cbd, cbd dreams, sera labs cbd oil review, cbd oil non hodgkins lymphoma, cbd oil and adrenals burnout, cbd san diego, healing stick, canabus oil, red lips premium, cbd oil volcano vape, amazon vitamins, how much cbd oil should you smoke in your e cig, how much is cbd vape oil, how to temper cbd oil in chocolates, that you need,

אין פה מקום לבלבול מדובר בביריונות

בתור טרנסית בעצמי, שלמדה במוסדות דתיים, אין פה מקום לבלבול מדובר בביריונות. מדובר פה בקריאה לחרם. חרם וכעס שמופנה כלפי ילד שהדבר היחיד שהוא עשה לא נכון הוא להיות שונה. מדובר בתנועת נפש אלימה ואינפנטילית של כעס על האחר והשונה רק משום היותו שונה שכאשר היא נעישת בידי מבוגרים קל וחומר בעלי כוח פובלציסטי היא רצחנית. מדובר בהמון זועם שמשתלח בילד כי מה? כי הוא נולד אחרת?

קרא עוד »

כשהייתי בשיעור א', ישיבת מעלה גלבוע, חשבתי שמורכבות היא הדבר החשוב ביותר בעולם.

קשיים אישיים ודיסוננסים זהותיים נתפסו בעבורי כחובה דתית. חשבתי שעל מנת לא להפוך את הדתיות שלי לפלסטר ליברלי, אני חייב להמשיך לתפוס בדעות שצרמו והפריעו לי. לא רציתי "לפתור" את השאלה הלהט"בית או הפמיניסטית. פתרון היה בעבורי השטחה, רידוד של המורכבות הקיימת.

קרא עוד »

הרהור מתמשך ואסוציאטיבי בחוויית הגלות והחֲציּוּת שלי.

הייתי מוכנה לשלם מחירים ואכן שילמתי. מחירים כבדים מנשוא. אולם למחיר הגלות הרוחנית, לא הייתי מוכנה. אני טרם יודעת להכיל את התסכול כאשר זכרונות צפים, או געגוע לישיבה וללימוד התורה מגיע.

קרא עוד »

שתפו את המאמר