חיפוש
My WordPress Page קו הקשב פתוח עכשיו
חיפוש

פעילות תשרי: טיול חוה"מ סוכות בנהר פרת!

טוב, נו, אולי לא "נהר", אבל מים היו שם, וזה כבר היה שינוי מרענן מהטיול בפסח לסרטבא

זה התחיל בזה שהגענו שני רכבים לחניון שצמוד לבנייני האומה, יזמנו מקומות חניה מאולתרים, והלכנו לצוד קצת מזון בתחנה המרכזית. כשחזרנו – גילינו שהחניה הדלה ש"יזמנו" הפכה לחניון מלא ברכבים ובאנשים. היו שם יותר מ-40 חבר´ה! אז עמדנו, ודיברנו, והחלפנו חוויות, והיכרנו אנשים חדשים, ואמרנו שלום לאנשים "ישנים", וסוף-סוף יצאה שיירת המכוניות לכיוון מדבר יהודה. הרכֶּבֶת-המכוניתית הזאת דרשה לפחות ארבע עצירות בדרך כדי לוודא שכולם נמצאים בכיוון (ועדיין היתה מכונית אחת שהסתבכה). מקץ פיתולי כביש רבים חנינו בפתח השמורה, והתחלנו ללכת בינות ל"סרוגים" רבים שגדשו את הבריכות. איתי עצר אותנו לרגע כדי להעביר שיעור במור"ק ("מורשת קרב") ולספר שלמקום הזה גם יש קונוטציות של מוות. איזה יופי, איזה כיף.

הדרך היתה פשוט מקסימה. בלב המדבר פעה לו הנחל ויצר סביבו בריכות רבות וצמחייה ירוקה וסבוכה. ממש נחל כזיב באמצע המדבר. המסלול הארוך היווה הזדמנות להכיר אנשים חדשים יותר לעומק, לפתוח בשיחות עמוקות יותר וגם כאלו שעמוקות פחות. הפתוחים יותר שבינינו, שפנו זה אל זה בלשון נקבה או שעמדו באמצע הנחל וחיקו זמרות מסוימות (או שמא יש לומר "דיוות"?), התמיהו מעט את הסרוגים העוברים והשווים. בכל מקרה, אין ספק שזהו טיול חובבי-הבנים הגדול ביותר שאי פעם היה כאן (לא רק בנחל פרת, לא רק של דתיים, אלא בכלל. באמת!).

היו שהתקשו יותר, היו שהתקשו פחות, או שהתעקשו לנגוח סלעים בראשם (ולצמח בלוט במצח), והיו שפסעו עם מטה משה רבנו. היו שפשטו חולצה וזינקו לבריכות, והיו שרק נהנו להביט מהצד, ובכלל איזה כיף זה שאפשר להדיר כל כך הרבה אנשים בכפיפה אחת ועם זאת להיות קבוצה אחת גדולה (ומדליקה!) של אנשים.

אז נכון שהלוגיסטיקה בחזרה היתה מעט מסורבלת (להקפיץ את הנהגים לנקודת המוצא, להביא את הרכבים, לחלק את האנשים מחדש), ויצאנו מהואדי רק כשכבר באה השמש, אבל מי סופר?

בעין מבוע התקיימה תפילה תוך כדי ההמתנה לרכבים, וגם בהינו בבריכה המתמלאת ומתרוקנת חליפות.

תודה גדולה לכל המארגנים, המדריכים, המסיעים והחברים, ולהתראות בטיול הבא! (ואצטט הצעה למסלול: "שופינג חורף אופנתי בדיזנגוף סנטר". מה רע?)

[והערה פיננסית קטנה לסיום: מי שלא הספיק לשלם לבני 15 ש"ח עבור הכניסה לשמורה, מתבקש לזכור ולהביא לו את התשלום במפגש הבא]

היום ישבתי במונית של אבא שלי ובכיתי.

אבא שלי הביט בי דרך המראה הקטנה שתלויה במונית שלו, וראיתי לו את זה בעיינים. ראיתי שכאב לו לספר לי על ההוא שקרא לו הומו וירק. חשבתי על זה, מה זה בשביל אבא לילד הומו לשמוע אדם מבוגר אחר מקלל אותו, תוך כדי יריקה, וקורא לו ״יא הומו״

קרא עוד »

שלום צ’אט ג’י פי טי, תוכלי לספר לי בבקשה מהי הומופוביה?

כמו שצ’אט ג’י פי טי אמרה, יש קשר מובהק בין דתות לבין הומופוביה. ספציפית, יש קשר מובהק בין היהדות לבין הומופוביה. לפני כשנה פרסמתי ב”התקופה” את המסה “כה אהבו חכמינו”, שעסקה בדרך שבה היהדות המסורתית פירשה את סיפור רבי יוחנן וריש לקיש בנהר הירדן. משפט הפתיחה הפלרטטני של ריש לקיש: “יופיך לנשים”, שאותו ניתן להבין בקלות כ”אתה יפה כמו בחורה” פורש לאורך ההיסטוריה היהודית כ”חשבתי שאתה אישה”, כי לא ייתכן שדמות נכבדה כל כך, הנמנית על חבורת הרבנים המכונה “חז”ל”, תהיה אדם שנמשך לגבר. אבל הסיפור קורע הלב של שני החכמים הוא סיפור אהבה רומנטי, ועוד כזה שנגמר בטרגדיה, אולי כדי להזהיר את מי ששוקל להתאהב בגבר.

קרא עוד »

אמש צוין יום הזכרון הטרנסי. יום שלם של אחדות ותקווה לצד יום שכולו זכרון ואבל

ביום הזה אני נזכרת בכל הא.נשים על הקשת הטרנסית שהכרתי ושסיימו את חייהם, בכל הקשיים המנטליים והחברתיים שהקהילה הטרנסית, הקהילה שלי – חווה באופן יומיומי.

קרא עוד »

אני חושב שהמילה שחיפשת היא "קוויר"

הרב אברהם סתיו, אני חושב שהמילה שחיפשת בפתיחת דבריך היא קוויר (או אולי גיי באנגלית), אדם שהוא חריג מהציפיות הסיס-הטרו-נורמטיביות של החברה שלנו, ולא המילה הומו או הומוסקסאול.

קרא עוד »

שתפו את המאמר