לעדכונים על פעילויות ואירועים:

פעילות ניסן: טיול חול המועד בשמורת עין גדי

השמש בקעה בחול המועד לכמה ימים של חמסין, והיה זה נס-חג-פסח נפלא לטיול של חברותא. הפעם נפגשנו כולם בחניון הכניסה לשמור עין גדי, אחרי שהחלטנו לוותר על רעיון הנסיעה בשיירה (בטיול הקודם, השיירה שלנו יצרה פקקים בערך בכל הארץ). תחת הסוכה הגדולה שבחניון נאספנו לומר שלום ולהחליף חוויות מליל הסדר. אחר כך יצאנו לכיוון נחל דוד. טוב, נו, שם עדיין פגשנו סבתות ונכדים פוסעים יחדיו ואוחזים במעקות שליוו את השבילים היפהפיים. כן, כן, מעקות. נחל דוד התפתל לצד צמחייה ירקרקה שיוצרת מראות מרהיבים. אחרי שלב הסבתות הגיע שלב הטיפוס. מכאן והלאה עלינו בשמש הקופחת, ובכל צעד חשבנו על עוד מצה שנשרפת לה, או על הקינוח של ליל הסדר. בעצירה למנוחה נשלפו מנות האוכל: אל תטעו, לא היו שם שניצלים עטופים בנייר-כסף או חטיפי תפוחי-אדמה, אלא גזרים חתוכים, כריכים של מצה-מקמח-מלא עם טונה ועוד. לרגע היה נראה שההתייחסות לטיול היתה כאל עוד אימון לחיטוב הגזרה…

כשהגענו למעלה – המראה היה עוצר נשימה. העלייה היתה שווה בהחלט. שלולית המלח הנעלמת התגלתה במלוא הדרה, ואיתי דיבר קצת על בעיות המים ועל הרקע הפוליטי-סוציולוגי-חברתי. בוא נאמר שלא היה קשה להבין מה דעתו בנידון.

הירידה לנחל ערוגות היתה דומה יותר לסקי-הרים מאשר לפסיעה מדודה. מידי שלוש דקות נשמע הקול המוכר של רגל שהחליקה מטר על מדרון החצץ. אבל בסוף כולנו הגענו בשלום אל הנקיק של נחל ערוגות: פשטנו בגדים וזינקנו אל מי המעיין הצלולים ששפעו מן הסלע (איפה משה רבינו?). טבלנו, הצטלמנו, התייבשנו והמשכנו עד לסוף ערוץ הנחל בחזרה אל החניון.

אז היה מדבר, היו מים מן הסלע, היו מצות ואפילו סבתות. אז יציאת מצרים או לא יציאת מצרים?

סדנת כתיבה מונחית

לכתוב את מה שבפנים. את מה שלמדנו להשתיק ולהפנים. לא להדחיק, לא להחליק, אלא לחלוק את שעל הלב. שכבר למד לכאוב אך גם להתאהב.

קרא עוד »

ליין אוי גיי זמיר

מקוות שהתעוררתן חמודות מתוקות, כי אחרי המסיבה מוש מוש מוש שהיתה לנו קשה לקום!! אריאלה רשף המדהימה עלתה והרימה לנו את הרחבה, ו100 חברותות פיזזו אמש במועדון ה"אמור" בתל אביב, עד שהמנהל בא ואמר "רבותינו, הגיע זמן קריאת שמע של שחרית". אוי גיי זמיר 2 – הייתם מדהימים והיה מדהים! תודה שבאתם ונתראה במסיבה הבאה

קרא עוד »

סדרת ארון הקודש

"ארון הקודש”
היא סדרת רשת דוקומנטרית שיצרה הבמאית וחברת הקהילה מורן נקר, על להט”בים דתיים שתעלה בתאגיד השידור הציבורי “כאן”. כל פרק מתמקד בדמות, זוג או משפחה בשלב אחר בחיים. הקרנת הסדרה מביאה תיעוד אינטימי של אנשים המתמודדים עם המפגש בין נטיה מינית וזהות מגדרית ובין אמונה ואורח חיים דתי, דרך רגעים משמעותיים וטקסים דתיים, משפחתיים וזוגיים.

קרא עוד »

אני חושב שהמילה שחיפשת היא "קוויר"

הרב אברהם סתיו, אני חושב שהמילה שחיפשת בפתיחת דבריך היא קוויר (או אולי גיי באנגלית), אדם שהוא חריג מהציפיות הסיס-הטרו-נורמטיביות של החברה שלנו, ולא המילה הומו או הומוסקסאול. כשאנשים להט"בים מזדהים עם דמויות כמו בובספוג או אלזה "ומשייכים" אותן לקהילה הגאה הם לרוב לא מסווגים אותם מבחינת נטייה מינית או זהות מגדרית, אלא מצביעים על חוויה משותפת. בדרך כלל החוויה הזאת לא תהיה של אחת הזהויות הכלולות באותיות להטבא"ק+. זו פשוט חוויה כללית יותר, החוויה של שונות בתוך חברה שמניחה שכל בן נמשך לבת, שמבוגרת בשנות ה-30 שלה צריכה להתעניין בקשרים רומנטים, ושהחוויה המגדרית של כל אחד.ת היא או גבר או אשה. המילה היותר כוללנית לזהות השונה הזו היא המילה קוויר. הקושיה – איך ייתכן שלספוג או לכוכב ים תהיה נטייה מינית או זהות מגדרית שונה, רלוונטית כמו הקושיה איך ייתכן שבובספוג מדבר, שיש לו רישיון נהיגה, ושהוא לובש חולצה מכופתרת ועניבה.

קרא עוד »

עֵת לַחֲשׁוֹת וְעֵת לְדַבֵּר

עֵת לַחֲשׁוֹת וְעֵת לְדַבֵּר, ואיננו מסוגלים עוד לחשות. מחזיקנא טיבותא לרב בני לאו שנענה לדברי הרב יובל שרלו וכתב הצעה לחיי משפחה להט"ב בקהילה הדתית (קישור בתגובה הראשונה), ונגע בנקודות רבות ומגוונות. אחרי שהנושא צף מול תלמידים שלי, באתי להגיב לחלק מדבריו, ולהשלים בחלק ממה שנראה בעיני. אשמח לתגובות.

קרא עוד »

שתפו את המאמר

2 תגובות

  1. כמה חבל שבנאדם שלא מבין דבר וחצי דבר מגיב הערות שלא לעניין.. התורה לא שוללת את תופעת ההומוסקסואליות, היא אוסרת על ביצוע האקט המיני, ואם כבר אז ניתן להסיק מן התורה שהתורה מודעת למצב שגבר יימשך לגבר שאחרת היא לא הייתה אוסרת ביצוע יחסי מין.. עשה טובה, עצה לחיים, לפני שאתה מדבר או כותב על נושא כלשהו, תבדוק ותחקור אותו.
    יום מקסים!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.