לעדכונים על פעילויות ואירועים:

פולמוס תורני: האם חברותא טוב או רע ליהודים?

havruta_discussionעוד מעט אנו חוגגים יום הולדת שנתיים, ואליבא דיהדות – יום הולדת אינו זמן של שמחה בלבד אלא גם זמן של התבוננות פנימית ושל חשבון נפש.

ברור שגוף כמו חברותא אינו חף משגיאות. כולנו יודעים שכשיש גוף גדול כל כך שמכיל אנשים רבים כל כך יש גוונים שונים, יש קולות שונים, יש צדדים שונים, ויש דעות שונות ואמונות שונות. פלוני שלם עם נטייתו, אלמוני נלחם בה, אחד יוצא מחוזק רוחנית ממפגשי חברותא, והשני בדיוק להפך. השאלה שנשאלת היא אם בסופו של דבר היא אם הצר שווה בנזק המלך, כלומר אם בחישוב כולל הגוף חברותא מביא יותר תועלת מנזק, יותר שמחה מעצב, יותר קדושה מאי-קדושה.

כן, קדושה – חלק בלתי נפרד מההוויה הדתית.

כאחד מרכזי חברותא ועורך האתר, גם אני כל הזמן טרוד בשאלה הזו. אני כל הזמן בוחן את המצב ושואל את עצמי אם חברותא מעלה חיוך על פניו של הקב"ה, אם אהיה ציורי לרגע.

לפני כארבעה חודשים ערכנו מפגש שעסק בשאלה אם בחברותא יש ניצנים נאו-רפורמיים. לדיון הוזמנו רבנים ואנשי רוח שדנו בשאלה ואף הרחיבו אותה לקבוצות אחרות, כגון "קולך", "נאמני תורה ועבודה", והתשובה לא הייתה חד-משמעית.

כעת אנחנו מבקשים לשוב לדיון ואף להרחיב אותו, ולדון בשאלה אם קיומו של גוף כמו חברותא הוא דבר טוב או רע ליהודים, או כאמור – אם אכן חברותא מעלה חיוך על פניו של הקב"ה שמרוצה מקיום חברותא.

בברכת התורה,
עמית

בחור בן 18-19, שהולך לטיפול "מקצועי" ו"מבטיח", תרתיי משמע, שנותן תחושה של עוצמה, ביטחון, כמו טריפ מופלא על קוקאין משובח במיוחד הנארז בתוך מעטפת של מציאות אפשרית וחוקית לחלוטין… יש יותר מזה?!

אחד הדברים שאפיינו את הטיפול זה הדגש על כך שניתן לשנות דברים- הנטייה הזאת היא נרכשת ואיננה מולדת, נאמר, ולכן אין שום בעיה לשנות את זה. המפתח הוא בי וזה תלוי רק ברצון שלי. עניין של בחירה.

קרא עוד »

סדנת כתיבה מונחית

לכתוב את מה שבפנים. את מה שלמדנו להשתיק ולהפנים. לא להדחיק, לא להחליק, אלא לחלוק את שעל הלב. שכבר למד לכאוב אך גם להתאהב.

קרא עוד »

ליין אוי גיי זמיר

מקוות שהתעוררתן חמודות מתוקות, כי אחרי המסיבה מוש מוש מוש שהיתה לנו קשה לקום!! אריאלה רשף המדהימה עלתה והרימה לנו את הרחבה, ו100 חברותות פיזזו אמש במועדון ה"אמור" בתל אביב, עד שהמנהל בא ואמר "רבותינו, הגיע זמן קריאת שמע של שחרית". אוי גיי זמיר 2 – הייתם מדהימים והיה מדהים! תודה שבאתם ונתראה במסיבה הבאה

קרא עוד »

סדרת ארון הקודש

"ארון הקודש”
היא סדרת רשת דוקומנטרית שיצרה הבמאית וחברת הקהילה מורן נקר, על להט”בים דתיים שתעלה בתאגיד השידור הציבורי “כאן”. כל פרק מתמקד בדמות, זוג או משפחה בשלב אחר בחיים. הקרנת הסדרה מביאה תיעוד אינטימי של אנשים המתמודדים עם המפגש בין נטיה מינית וזהות מגדרית ובין אמונה ואורח חיים דתי, דרך רגעים משמעותיים וטקסים דתיים, משפחתיים וזוגיים.

קרא עוד »

אני חושב שהמילה שחיפשת היא "קוויר"

הרב אברהם סתיו, אני חושב שהמילה שחיפשת בפתיחת דבריך היא קוויר (או אולי גיי באנגלית), אדם שהוא חריג מהציפיות הסיס-הטרו-נורמטיביות של החברה שלנו, ולא המילה הומו או הומוסקסאול. כשאנשים להט"בים מזדהים עם דמויות כמו בובספוג או אלזה "ומשייכים" אותן לקהילה הגאה הם לרוב לא מסווגים אותם מבחינת נטייה מינית או זהות מגדרית, אלא מצביעים על חוויה משותפת. בדרך כלל החוויה הזאת לא תהיה של אחת הזהויות הכלולות באותיות להטבא"ק+. זו פשוט חוויה כללית יותר, החוויה של שונות בתוך חברה שמניחה שכל בן נמשך לבת, שמבוגרת בשנות ה-30 שלה צריכה להתעניין בקשרים רומנטים, ושהחוויה המגדרית של כל אחד.ת היא או גבר או אשה. המילה היותר כוללנית לזהות השונה הזו היא המילה קוויר. הקושיה – איך ייתכן שלספוג או לכוכב ים תהיה נטייה מינית או זהות מגדרית שונה, רלוונטית כמו הקושיה איך ייתכן שבובספוג מדבר, שיש לו רישיון נהיגה, ושהוא לובש חולצה מכופתרת ועניבה.

קרא עוד »

שתפו את המאמר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.