מסמך: עונשים על משכב זכר בירושלים במאה ה-19

באילו עונשים הבד"ץ האשכנזי במאה ה-19 בירושלים השתמש בתור ענישה על עבירות של התנהגות מינית אסורה כמו ניאוף או משכב זכר? * "(הַפָּקיד הנאשם) התחייב להיות מופרש ומובדל מהעדה שלושים יום, ללכת לבית המדרש [...] בלבוש אבֵל [...] ולעלות על הבמה [...] ולקרוא [...] ´חטאתי לה´ א-לוהי ישראל, והנני מתחרט ושב בתשובה´" - מתוך עדותו של תושב ירושלים, יהושע יעלין, משנת 1853

לחצו להגדלה:

עמוד 1 מתוך 4
עמוד 1 מתוך 4
עמוד 2 מתוך 4
עמוד 2 מתוך 4
עמוד 3 מתוך 4
עמוד 3 מתוך 4
עמוד 4 מתוך 4
עמוד 4 מתוך 4

הקבצים מובאים מתוך "עת-מול", גיליון 188. באדיבות מכון יצחק בן צבי.

והנה הסיפור המלא על אותו פקיד, כמו שמתאר אותו יהושע יעלין בספרו "זכרונות לבן-ירושלים":

לחץ להגדלה

אני חושב שהמילה שחיפשת היא "קוויר"

הרב אברהם סתיו, אני חושב שהמילה שחיפשת בפתיחת דבריך היא קוויר (או אולי גיי באנגלית), אדם שהוא חריג מהציפיות הסיס-הטרו-נורמטיביות של החברה שלנו, ולא המילה הומו או הומוסקסאול.

קרא עוד »

הסיפור של נריה שמעון

"יצאתי מהארון עוד לפני שנפגשתי עם גבר, עוד לפני שהיה לי משהו עם מישהו… לא הרגשתי שום צורך לחכות לזוגיות או להתנסות. זאת פשוט הייתה ההרגשה שלי"

קרא עוד »

אנחנו צריכות להיראות

אנחנו קהילה חזקה שגדלה מיום ליום, ולא נופלת. אנחנו נהפוך את העולם שלנו ליותר טוב.
אנחנו ננצח.

קרא עוד »

"השיח הזה חורץ דיני נפשות" קבעתי, "אתם לא חייבים לחשוב כמוני בנושא אבל גם לא חייבים להשתמש בשפה הזו כדי להתנהל מולו", סיכמתי.

ואני? אני לא מנסה "לקבור את האומללים בנטיות" אני הוא שמנסה לעזור לאותם אנשים שלא לשקוע בדיכאון וללכת לאיבוד בו, אני וחבריי הם אלו שמנסים להציל מטביעה חיי אדם בזמן שאנשים אחרים דוחפים את הראש שלהם חזרה אל מתחת למים, אני וחבריי וכל הקהילה הלהט"בית הם האנשים הטובים שנמצאים באמצע הדרך, וכמו עם היועץ מהישיבה, לא מנסים לחנך לערכים שונים – אלא להציע נווה מדבר, למי שבעזרת עשרות מאמרים ומאות קללות במסדרון, נשלח חסר כל למסע במדבר.

קרא עוד »

אבא יוצא מהארון.

פעם חשבתי שלאבא זה הדבר הכי נורא בעולם. אבל עכשיו, זה אצלי וזה הבן שלי. וזה לגמרי בסדר.

קרא עוד »

שתפו את המאמר