לעדכונים על פעילויות ואירועים:

עדות אישית מהמצעד ומהקורות אחריו

היינו חלק מהמצעד, יצאנו מגן העצמאות, שרנו, רקדנו, היינו חלק מהקהילה. אנשים הצטרפו אלינו, כמה וכמה פעמים שמעתי את האמירה: עם הדתיים הכי כיף, הכי שמח.

אני הייתי עסוק לעזור להרים את המורל.

ואז הייתי עסוק בלפנות את הדרך לאמבולנס שניסה לעבור.

חשבתי, אויש בטח מישהו התעלף. ואז חבר פנה אלי ואמר: תכבו את המוזיקה, זה לא מתאים. עניתי לו מה קרה!? כולה אמבולנס שבא לפנות פצוע. והוא אמר מה עם כל השוטרים שהתחילו לרוץ לכיוון? מצאתי שוטרת שאישרה שאכן הייתה דקירה. כיבינו את המוזיקה והפצנו את ההודעה לשאר האנשים והקבוצות. ואז התחיל שטף האמבולנסים, וניידות המשטרה.

עמדנו בצד, שולחים הודעות הביתה, מצאתי את בןזוגי והתחבקנו כואבים והמומים. שמועות רצות. אנשים עומדים בצדי הדרך.

לאט לאט התחלנו לשיר: אחינו כל בית ישראל, הנתונים בצרה ובשביה, העומדים בין בים ובין ביבשה, המקום ירחם עליהם, ויוציאם מצרה לרווחה, ומאפלה לאורה, ומשעבוד לגאולה, השתא בעגלה ובזמן קריב.

השירים המשיכו לזרום בטבעיות, והצטרפו אלינו גם הגוש ההטרו-הדתי-התומך.

 

 

המצעד התחדש להביא אותנו למקום מבטחים בזריזות. המשכנו לשיר כואבים ומזועזעים. מזמור לדוד, אחינו, דרכיה דרכי נועם, ועוד. כשהגנו לגן הפעמן קרסנו על הרצפה, קרסתי גם רגשית, לא הבנתי איך יכול להיות אדם שינסה להרוג אדם אחר רק על רקע של שוני מיני או מגדרי.

בןזוגי וחברים היו שם בשבילי, והבנתי שבטח יש אחרים שצריכים שנהיה שם בשבילם. והחלנו מסתובבים ובודקים שאנשים בסדר. לשמחתי הרבה, הרב בני לאו הסכים לבקשתנו להגיע ולנאום והציג פן אחר של היהדות.

רצינו ללכת הביתה, אך במקום רגלנו נשאו אותנו להפגנה בכיכר ציון, בדרך עברנו ליד מקום הדקירה, להפתעתי המקום היה כעשר מטר מבניין הOU אותו מקום שלפני כשבועיים ערך כנס בנושא טיפולי המרה, אותו כנס שממנו יצאו אמירות הומופוביות קשות מפי רבנים מובילי ציבור.

20150801145553

בדיוק לפני שהגענו להפגנה פנה אלי בחור חרדי ואמר: אתם הומואים? תתביישו לכם! עניתי לו תדע לך שבגלל אמירות כאלה דקרו היום אנשים. והוא ענה זה לא תפקידנו לדקור אתכם. פה, איבדתי את העשתונות, אמרתי: זה לא תפקידכם? מי אתם בכלל? איפה אהבת ישראל ? ואהבת לרעך כמוך. ואז הוא וחברו החלו לצעוק שאנחנו זיהום, וחוטאים וכו'

כקונטרסט הפוך לגמרי כאשר הגענו להפגנה, פנה אלינו בחור דתי שביקש להגיד אתנו תהילים לרפואת הפצועים. אמרנו תהילים והצטרפנו למעגל לשירת כל העולם כולו.

התחלנו ללכת הביתה, ולפתע פגשנו חבר ועוד חבר ועוד חבר, מפה לשם התיישבנו בחזרה בגן העצמאות, ופשוט דיברנו, שיתפנו, היינו שם אחד בשביל השני. הוצאנו את הכעס, חלקנו את הפחדים. הבנו שקהילה, זו קהילה תומכת.

אני שולח ברכת רפואה שלמה במהרה לכל הפצועים, בגוף ובנפש.

נדב

בחור בן 18-19, שהולך לטיפול "מקצועי" ו"מבטיח", תרתיי משמע, שנותן תחושה של עוצמה, ביטחון, כמו טריפ מופלא על קוקאין משובח במיוחד הנארז בתוך מעטפת של מציאות אפשרית וחוקית לחלוטין… יש יותר מזה?!

אחד הדברים שאפיינו את הטיפול זה הדגש על כך שניתן לשנות דברים- הנטייה הזאת היא נרכשת ואיננה מולדת, נאמר, ולכן אין שום בעיה לשנות את זה. המפתח הוא בי וזה תלוי רק ברצון שלי. עניין של בחירה.

קרא עוד »

סדנת כתיבה מונחית

לכתוב את מה שבפנים. את מה שלמדנו להשתיק ולהפנים. לא להדחיק, לא להחליק, אלא לחלוק את שעל הלב. שכבר למד לכאוב אך גם להתאהב.

קרא עוד »

ליין אוי גיי זמיר

מקוות שהתעוררתן חמודות מתוקות, כי אחרי המסיבה מוש מוש מוש שהיתה לנו קשה לקום!! אריאלה רשף המדהימה עלתה והרימה לנו את הרחבה, ו100 חברותות פיזזו אמש במועדון ה"אמור" בתל אביב, עד שהמנהל בא ואמר "רבותינו, הגיע זמן קריאת שמע של שחרית". אוי גיי זמיר 2 – הייתם מדהימים והיה מדהים! תודה שבאתם ונתראה במסיבה הבאה

קרא עוד »

סדרת ארון הקודש

"ארון הקודש”
היא סדרת רשת דוקומנטרית שיצרה הבמאית וחברת הקהילה מורן נקר, על להט”בים דתיים שתעלה בתאגיד השידור הציבורי “כאן”. כל פרק מתמקד בדמות, זוג או משפחה בשלב אחר בחיים. הקרנת הסדרה מביאה תיעוד אינטימי של אנשים המתמודדים עם המפגש בין נטיה מינית וזהות מגדרית ובין אמונה ואורח חיים דתי, דרך רגעים משמעותיים וטקסים דתיים, משפחתיים וזוגיים.

קרא עוד »

אני חושב שהמילה שחיפשת היא "קוויר"

הרב אברהם סתיו, אני חושב שהמילה שחיפשת בפתיחת דבריך היא קוויר (או אולי גיי באנגלית), אדם שהוא חריג מהציפיות הסיס-הטרו-נורמטיביות של החברה שלנו, ולא המילה הומו או הומוסקסאול. כשאנשים להט"בים מזדהים עם דמויות כמו בובספוג או אלזה "ומשייכים" אותן לקהילה הגאה הם לרוב לא מסווגים אותם מבחינת נטייה מינית או זהות מגדרית, אלא מצביעים על חוויה משותפת. בדרך כלל החוויה הזאת לא תהיה של אחת הזהויות הכלולות באותיות להטבא"ק+. זו פשוט חוויה כללית יותר, החוויה של שונות בתוך חברה שמניחה שכל בן נמשך לבת, שמבוגרת בשנות ה-30 שלה צריכה להתעניין בקשרים רומנטים, ושהחוויה המגדרית של כל אחד.ת היא או גבר או אשה. המילה היותר כוללנית לזהות השונה הזו היא המילה קוויר. הקושיה – איך ייתכן שלספוג או לכוכב ים תהיה נטייה מינית או זהות מגדרית שונה, רלוונטית כמו הקושיה איך ייתכן שבובספוג מדבר, שיש לו רישיון נהיגה, ושהוא לובש חולצה מכופתרת ועניבה.

קרא עוד »

שתפו את המאמר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.