חיפוש
My WordPress Page קו הקשב פתוח עכשיו
חיפוש

סיכום מפגש שנים עשר של דָּרְשֵׁנִי | איסור 'לא ילבש'

אתמול זכינו שוב להיפגש וללמוד יחד תורה במסגרת דרשני. הפעם שמענו שיעור מפי אוהד פיין אזולאי על גלגולו של איסור 'לא ילבש' ועל הקשר שלו למנהג התחפושות בפורים ולדראג המודרני.

אתמול זכינו שוב להיפגש וללמוד יחד תורה במסגרת דרשני. הפעם שמענו שיעור מפי אוהד פיין אזולאי על גלגולו של איסור 'לא ילבש' ועל הקשר שלו למנהג התחפושות בפורים ולדראג המודרני. עסקנו בדואליות שעולה כבר מהפסוק, בררנו ממדרשי ההלכה שרידים של ההלכה הפרושית הקדומה לצד ההלכה התנאית שהתחדשה בדור יבנה. ראינו איך המחלוקת בתקופת רבי עקיבא הפכה למחלוקת אשכנזים ספרדים בעקבות הרמב"ם ורש"י, ואיך זה השפיעה על הדרכים השונות בהם החכמים בדורות האחרונים הסבירו מדוע מותר להתחפש לבני המגדר השני בפורים. מתוך העיסוק הזה דיברנו על דראג, על השונה והדומה בינו לבין פורים ועל ערעור קטגוריות מגדריות בתוך עולם ההלכה.

הקללה הכי נפיצה בבית הספר

בימים אלו אני עובד בבית ספר ממלכתי דתי במרכז הארץ כתומך הוראה של כיתה ד', כשהכיתות מחולקות לקפסולות. מורה מן המניין באחת, ואני מעביר את אותו השיעור באחרת. מעמד-ביניים שהומצא לימי המגפה, הדועכת ב"ה.

קרא עוד »

עמי ידע מאיפה הוא בא.

עמי ידע לאן הוא הולך. לכל מקום אליו פנה עשה זאת בחיוך נעים ובפנים קורנות. קולו שקט, צנוע, שיחתו נעימה. עמי בנה לו בית מלא באהבה.

קרא עוד »

מאז שאני זוכר את עצמי, היה לי יותר נוח לכתוב ביד שמאל

מאז שאני זוכר את עצמי, היה לי יותר נוח לכתוב ביד שמאל. זה אף פעם לא היה עניין גדול מבחינתי, פשוט בגיל מסוים הבנתי שקוראים לזה להיות שמאלי, ושרוב בני האדם משתמשים ביד ימין.

קרא עוד »

שתפו את המאמר