סֵפֶר: נגד טימרכוס – על אהבת גברים

נאומו של אייסכינס 'נגד טימרכוס' – נאום תביעה שנשא אייסכינס בבית המשפט באתונה בשנת 346/5 לפני הספירה בפני מושבעים רבים וקהל גדול – הוא היצירה היחידה ששרדה מן הספרות היוונית העוסקת כולה ביחסים חד-מיניים בין גברים * סקירה קצרה על הספר "נגד טימרכוס – על אהבת גברים" וגם כמה ביקורות
כריכת הספר
כריכת הספר

אייסכינס תבע את טימרכוס לדין כדי לסלק יריב פוליטי מסיעה יריבה. הוא ביסס את תביעתו ואת טיעוניו על החוק שלפיו מי שזנה וקיבל תשלום בעבור שירותים מיניים מקוצצות זכויות האזרח שלו: הוא אינו יכול עוד להשתתף בחיי הציבור, לכהן בכהונות ציבור, לנאום באספות עם ולתבוע לדין. הוא זכה במשפט.

כאמור, נאומו של אייסכינס 'נגד טימרכוס', הוא היצירה היחידה ששרדה מהספרות היוונית העוסקת כולה ביחסים חד-מיניים בין גברים. הנאום נועד לשכנע את הקורא, כמו ששכנע בשעתו את קהל השומעים, בתקפוּת התביעה והוא מבטא במידה רבה דעות רווחות, וגם את מה שהיה אפשר לומר ברבים באמצע המאה הרביעית לפסה"נ על אהבת גברים חד-מינית.

נגד טימרכוס – על אהבת גברים

שפה: עברית (בתרגום של דבורה גילולה – פרופסור בגמלאות באוניברסיטה העברית בירושלים, חוקרת לימודים קלאסיים ותולדות התיאטרון)
כריכה רכה, 148 עמודים, הוצאת מאגנס 2005

עוד פרטים על התביעה תמצאו כאן.

(מתוך אתר הוצאת מאגנס)

אין זה מקומם של יהודים

לפני מאתיים שנה, כאשר בקייב הלכה אדל לבית הספר וסיימה לאכול את ארוחתה, היא מלמלה בשפתיה את ברכת המזון. כאשר שמעו על כך הבנות האחרות הלשינו עליה למורה כי היא יהודיה ומשכו אותה משערה. לפני אלף שנה, כאשר יוסף הלך בשווקים שבפס, לקחו ממנו כמה בחורים את ספריו וזרקו אותם לבאר רק משום ש"אין זה מקומם של יהודים".

קרא עוד »

עוד טור דעה טרנסופובי מפי אישה דתיה

בשבת האחרונה פרסמה שרון רוטר טור דעה על קרוב משפחה שלה (מצורף למטה, מוזמנים ומוזמנות לקרוא). כאיש מדע, ביולוג וגנטיקאי אני ממש מרגיש צורך לענות על הטיעונים שלה שמלאים בחוסר ידע ובהבנה בעניין.

קרא עוד »

שתפו את המאמר