Search
My WordPress Page קו הקשב פתוח עכשיו
Search

מפגש תמוז: הומואים-דתיים עם הומואים-ערבים-מוסלמים-דתיים

סיכום המפגש המיוחד של חברותא עם לסביות והומואים מהמגזר הערבי
(למצולמים אין קשר לכתבה)
(למצולמים אין קשר לכתבה)

למפגש הזה הגענו סקרנים ביותר. הרי לא בכל יום יוצא לנו לפגוש בתרבויות אחרות, ואם זו תרבות אחרת שנוסף אליה גם הפן ההומו-לסבי וגם הפן הדתי – על אחת כמה וכמה.

למפגש הגיעו ארבעה חברֶה מהמגזר הערבי: שני הומואים ושתי לסביות – כולם מוסלמי, חלק מהם דתיים. ההתרגשות ניכרה בפניהם בתחילת המפגש כמו גם ההתרגשות שלנו ממה יאמרו ומהשאלות הרבות שכבר היו טעונות בקננו.

הם סיפרו את סיפורם האישי. כל אחד וסיפורו הוא. סיפורים ששונים זה מזה, אך רב בהם המשותף שחשף את האופן שבו האיסלאם מתמודד (או ליתר דיוק, לא מתמודד) עם העניין ההומו-לסבי. הם ציטטו לנו מהקוראן, והיה מעניין לגלות ש"הומו" בערבית הוא "לוט" (סיפור סדום ולוט המופיע במקרא), וגם לגלות שאסור לערבים לישון בלילה בסביבות ים המלח בגלל חטאם של אנשי סדום.

במפגש שמענו על המבוי הסתום שעומד בדרכם של הומואים ולסביות ערביים המעוניינים לחיות את חייהם, ועל כך שהקרבה לתרבות הישראלית הפתוחה יותר לא ממש מסייעת. היה גם מעניין לגלות שבלבנון יש פתיחות יותר גדולה לנושא וגם באוכלוסיות איסלאמיות באירופה.

הפגישה הייתה מרתקת, והזמן היה קצר מדי לכלל השאלות שהופנו: התייחסות של אנשי דת מוסלמים, השפעת יציאה מהארון על המשפחה (ממש כמו אצל חרדים!), עזיבת נשים את הבית (הידעתם שאישה מוסלמית לא עוזבת את הבית עד נישואיה? ומה אם היא לסבית?), קבוצות חברתיות וקבוצות תמיכה להומואים ולסביות במגזר הערבי, סיפורים על אפליה מצד הומואים ישראליים (אתה ערבי? לא תודה!) וגם סיפור של אחד הנוכחים על יציאה אמיצה.

סיכום מפגש זה גם תועד בעיתון ידיעות אחרונות.
וכמו כן באתר nrg יהדות.
וגם בעיתון "זמן ירושלים", י"א בסיוון התשס"ט (3.7.09) – לחצו להגדלה:

לקריאה בגודל מלא לחצו על התמונה

חברותא לעולם תהיה עבורכם.ן בית

מאמר זה הוא צפירת הרגעה בכל חלקי הדיגיטל שלנו. במידה ובמהלך קריאת שורות אלה יתרחש אירוע איומי ממשי תשמע צפירה כפולה מיד לאחר מכן.

קרא עוד »

שלום צ’אט ג’י פי טי, תוכלי לספר לי בבקשה מהי הומופוביה?

כמו שצ’אט ג’י פי טי אמרה, יש קשר מובהק בין דתות לבין הומופוביה. ספציפית, יש קשר מובהק בין היהדות לבין הומופוביה. לפני כשנה פרסמתי ב”התקופה” את המסה “כה אהבו חכמינו”, שעסקה בדרך שבה היהדות המסורתית פירשה את סיפור רבי יוחנן וריש לקיש בנהר הירדן. משפט הפתיחה הפלרטטני של ריש לקיש: “יופיך לנשים”, שאותו ניתן להבין בקלות כ”אתה יפה כמו בחורה” פורש לאורך ההיסטוריה היהודית כ”חשבתי שאתה אישה”, כי לא ייתכן שדמות נכבדה כל כך, הנמנית על חבורת הרבנים המכונה “חז”ל”, תהיה אדם שנמשך לגבר. אבל הסיפור קורע הלב של שני החכמים הוא סיפור אהבה רומנטי, ועוד כזה שנגמר בטרגדיה, אולי כדי להזהיר את מי ששוקל להתאהב בגבר.

קרא עוד »

אלה הם ימים קשים לעם שלנו

ונניח לרגע שיש אמת בדבר, ואכן לא מדובר בשנאה. אותם נבחרי ציבור חייבים לזכור שלמילים יש כח. מה אמור לחשוב נער חמום מוח בן 18 כשהוא יושב בבית ומתלבט אם לצאת לרחוב עם לום ולצוד הומואים

קרא עוד »

אנחנו צריכות להיראות

אנחנו קהילה חזקה שגדלה מיום ליום, ולא נופלת. אנחנו נהפוך את העולם שלנו ליותר טוב.
אנחנו ננצח.

קרא עוד »

"השיח הזה חורץ דיני נפשות" קבעתי, "אתם לא חייבים לחשוב כמוני בנושא אבל גם לא חייבים להשתמש בשפה הזו כדי להתנהל מולו", סיכמתי.

ואני? אני לא מנסה "לקבור את האומללים בנטיות" אני הוא שמנסה לעזור לאותם אנשים שלא לשקוע בדיכאון וללכת לאיבוד בו, אני וחבריי הם אלו שמנסים להציל מטביעה חיי אדם בזמן שאנשים אחרים דוחפים את הראש שלהם חזרה אל מתחת למים, אני וחבריי וכל הקהילה הלהט"בית הם האנשים הטובים שנמצאים באמצע הדרך, וכמו עם היועץ מהישיבה, לא מנסים לחנך לערכים שונים – אלא להציע נווה מדבר, למי שבעזרת עשרות מאמרים ומאות קללות במסדרון, נשלח חסר כל למסע במדבר.

קרא עוד »

שתפו את המאמר