לעדכונים על פעילויות ואירועים:

מפגש תמוז: דיון בחברותות בסוגיה "מי מפחד מהומואים?"

הדיאלוג הראשון – עד כמה אנחנו מתחברים למצעד הגאווה התל-אביבי? האם וכיצד ההופעה הפרובוקטיבית של חלק מצועדי המצעד משפיעה על החלטתנו אם להשתתף במצעד? או שמא אנחנו רואים במצעד חשיבות רבה ומפגן דמוקרטי ססגוני שחוגג את חירות הפרט? מצעד שמעלה על סדר היום החברתי סוגיות של חופש ושוויון? מסיבה גדולה של הזכות להיות מי שאתה?

הדיאלוג השני – טרנסג´נדרים בקבוצה: האם וכמה אנחנו פתוחים ומקבלים שונות מינית או מגדרית בתחום מעט שונה (אבל גם דומה) לנו? כיצד נגיב את טרנסג´נדרית תבקש להצטרף לקבוצה כיוון שהיא דתיה?

הדיאלוג השלישי – מה היחס שלנו למופעי דראג? האם אנחנו רואים בהם מופע בידור תיאטרלי, סאטירי ומשעשע או שיש בזה גוון פתטי ופרובוקטיבי?

הדיאלוג הרביעי – האם דגל הגאווה הוא "הדגל של כולנו" או שהוא חסר משמעות עבורנו? האם אנחנו זקוקים בכלל לדגל?

לאחר הדיון בזוגות, התאספנו לשתי קבוצות, שבהן הנושאים הועלו לדיון פומבי וכל זוג הביע את עמדותיו. גילינו שיש בתוכנו מנעד רחב של דעות וקשת של השקפות עולם: הרוב יסכים לנוכחות טרנסג´נדר בקבוצה. הרוב חש שדגל הגאווה היה יכול לייצג אותו אלמלא הקונטקסט הבעייתי (לדעת הסבורים כך) של היותו חלק אינטגראלי ממצעדים שאינם צנועים. היותנו הומואים אינה גורעת מההשקפה הדתית של צניעות, מה שלא מאפיין במיוחד את המצעד התל אביבי, ולכן דעתם של רבים בקבוצה אינה נוחה מחשיפת האיברים במצעד. לגבי מופעי דראג הסכימו רבים שמדובר במופע מעניין ומשעשע, וגם המסתייגים הסכימו לאמץ מופע ברוח יותר צנועה (דראגיסטית שתתחפש לרבנית – "רבעצען" – פולנייה, שלבושה כמיטב המסורת החסידית. על עמיחי לאו שמעתם?…).

קשה לסכם את הדברים שנאמרו בעיקר משום שהדעות והסייגים היו רבים. היה יפה לראות כיצד בקבוצה דרים בכפיפה אחת תומכים נלהבים של המצעד לצד מסתייגים בחריפות, פוקדי מופעי דראג מושבעים לצד מזדעזעים עד אימה מהמופע, אנשים שמסוייגים מלקבל טרנסג´נדרית לקבוצה בגלל שהיא הרי אשה (כך לפחות היא מגדירה את עצמה), וגם מניפי דגל שבעת הצבעים לצד נאמני דגל ישראל…

משפט נאה של אחד המשתתפים: "הייתי רוצה להיות אמיץ מספיק להניף את דגל הגאווה", ולעומתו משפט של אחר: "דגל עם קשת של צבעים מטריד אותי בעיקר משום שהוא מניף אל על את סמל הקשת בענן, שאינו סמל כה מבורך במסורת היהודית מסיבות שהמבינים מבינים".

הדיון היה ארוך, פורה ומעמיק, ומפאת השעה המאוחרת היינו צריכים לקצר, כי לא היתה ברירה…
בסוף גם "ירדנו" על בורגר וצ´יפס איפשהו בעיר. אבל מי סופר קלוריות.

סדנת כתיבה מונחית

לכתוב את מה שבפנים. את מה שלמדנו להשתיק ולהפנים. לא להדחיק, לא להחליק, אלא לחלוק את שעל הלב. שכבר למד לכאוב אך גם להתאהב.

קרא עוד »

ליין אוי גיי זמיר

מקוות שהתעוררתן חמודות מתוקות, כי אחרי המסיבה מוש מוש מוש שהיתה לנו קשה לקום!! אריאלה רשף המדהימה עלתה והרימה לנו את הרחבה, ו100 חברותות פיזזו אמש במועדון ה"אמור" בתל אביב, עד שהמנהל בא ואמר "רבותינו, הגיע זמן קריאת שמע של שחרית". אוי גיי זמיר 2 – הייתם מדהימים והיה מדהים! תודה שבאתם ונתראה במסיבה הבאה

קרא עוד »

סדרת ארון הקודש

"ארון הקודש”
היא סדרת רשת דוקומנטרית שיצרה הבמאית וחברת הקהילה מורן נקר, על להט”בים דתיים שתעלה בתאגיד השידור הציבורי “כאן”. כל פרק מתמקד בדמות, זוג או משפחה בשלב אחר בחיים. הקרנת הסדרה מביאה תיעוד אינטימי של אנשים המתמודדים עם המפגש בין נטיה מינית וזהות מגדרית ובין אמונה ואורח חיים דתי, דרך רגעים משמעותיים וטקסים דתיים, משפחתיים וזוגיים.

קרא עוד »

אני חושב שהמילה שחיפשת היא "קוויר"

הרב אברהם סתיו, אני חושב שהמילה שחיפשת בפתיחת דבריך היא קוויר (או אולי גיי באנגלית), אדם שהוא חריג מהציפיות הסיס-הטרו-נורמטיביות של החברה שלנו, ולא המילה הומו או הומוסקסאול. כשאנשים להט"בים מזדהים עם דמויות כמו בובספוג או אלזה "ומשייכים" אותן לקהילה הגאה הם לרוב לא מסווגים אותם מבחינת נטייה מינית או זהות מגדרית, אלא מצביעים על חוויה משותפת. בדרך כלל החוויה הזאת לא תהיה של אחת הזהויות הכלולות באותיות להטבא"ק+. זו פשוט חוויה כללית יותר, החוויה של שונות בתוך חברה שמניחה שכל בן נמשך לבת, שמבוגרת בשנות ה-30 שלה צריכה להתעניין בקשרים רומנטים, ושהחוויה המגדרית של כל אחד.ת היא או גבר או אשה. המילה היותר כוללנית לזהות השונה הזו היא המילה קוויר. הקושיה – איך ייתכן שלספוג או לכוכב ים תהיה נטייה מינית או זהות מגדרית שונה, רלוונטית כמו הקושיה איך ייתכן שבובספוג מדבר, שיש לו רישיון נהיגה, ושהוא לובש חולצה מכופתרת ועניבה.

קרא עוד »

עֵת לַחֲשׁוֹת וְעֵת לְדַבֵּר

עֵת לַחֲשׁוֹת וְעֵת לְדַבֵּר, ואיננו מסוגלים עוד לחשות. מחזיקנא טיבותא לרב בני לאו שנענה לדברי הרב יובל שרלו וכתב הצעה לחיי משפחה להט"ב בקהילה הדתית (קישור בתגובה הראשונה), ונגע בנקודות רבות ומגוונות. אחרי שהנושא צף מול תלמידים שלי, באתי להגיב לחלק מדבריו, ולהשלים בחלק ממה שנראה בעיני. אשמח לתגובות.

קרא עוד »

שתפו את המאמר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.