לעדכונים על פעילויות ואירועים:

מפגש אדר א': שיחה עם אנשי ארגון שֹׁב"ל

אז מסתבר שהיושב במרומים מחליט להוריד את הטמפרטורה בירושלים בכל פעם שאנחנו נפגשים. אני בטוח שזה כדי לשמור את כל החום שיש לו – בשבילנו.

לפגישה השנייה הגיעו גם כמה פרצופים חדשים שלא היו במפגש הראשון, והיה נחמד להכיר ולומר שלום. אנשי המקום, שהכינו למעננו את החדר דאגו לסדר אותו כאילו מדובר בהרצאה באוניברסיטה ורק היה חסר סימון מספרי המושבים, אך כעבור זמן קצר הוזזו הכיסאות והוסבו למעגל אחד גדול שבראשו ישבו שלושת נציגי שב"ל (קרי: שובל). יהושע משב"ל פתח שעון ואמר שניקח לו זמנים אבל זה לא ממש עזר לו לעמוד בהם. אני לא חושב שמישהו אפילו שם לב לחריגה שלו מהזמן שנקצב לו כיוון שסיפורו היה מעניין ויותר מכך – אופן ההבעה שלו. ליהושע הסיפור האישי שלו, ובעצם – כך הוא הסביר – לכל אחד מאיתנו. הסיפורים הללו מוצגים ללא כחל ושרק, בפשוטם – לפני אנשי חינוך במוסדות חינוך דתיים. לאחר הצגת הסיפורים (כחלק מפעילות הארגון) נפתח סבב שאלות ותשובות ואנשי החינוך מביעים את דעתם, שואלים שאלות ומנסים להבין (מי יותר ומי פחות). אנקדוטה מעניינת שסיפר יהושע, היתה שבאחת הפעמים שהם הגיעו למוסד כלשהוא בצפון, קיבלה את פניהם אחת המורות במשפט "דעו לכם שאשמע את שבפיכם, אך אתם בעצם סוטים". לאחר המפגש, הצגת הסיפורים והדיון – אותה מורה ניגשה להתנצל. אז כנראה שזה עובד…

איתי משב"ל עבר את "טבילת האש" שלו איתנו. הפעם הראשונה שהוא מספר את סיפורו. הוא אמנם קרא מהמחברת, אבל הסיפור היה לא פחות נוגע ומעניין. המסקנה היתה שבעצם לכל אחד מאיתנו יש את הסיפור שלו, את העולם שלו, את השקפת העולם שלו. כל אחד מאיתנו ברמה כזו או אחרת מקושר ליהדות ולדת ומאידך – כמובן לעצמו ולזהותו המגדרית והמינית. אי אפשר להפריד בין השניים, ולהשקפת שב"ל גם ממש לא צריך.

בתום המפגש שמענו יותר אודות פועלי הארגון, אופן ההתקשרות שלו עם המוסדות הדתיים, התנהלות הפגישות מול רבנים ומול אנשי חינוך שאינם רבנים וכמובן ההעלאה לתודעה הציבורית.
אז אחרי ששלושת החברים (היה גם ארז משב"ל שעד הרגע האחרון לא הוחלט אם הוא או איתי יספרו את סיפורם, אז כאמור איתי בסוף הוקפץ למים, ולארז לא נותר אלא לקחת זמנים. אחלה ג´וב 🙂 סיימו נפנינו כולם למינגלינג חביב, עוד כוס תה עוד חתיכת עוגה, ולבסוף יצאנו בחזרה אל הכפור.

לאלו ביננו שמאריכים בשמונה-עשרה יש לי בקשה – תוכלו לסדר איתו איזו העלאה קטנה בטמפרטורה לקראת המפגש הבא?

בחור בן 18-19, שהולך לטיפול "מקצועי" ו"מבטיח", תרתיי משמע, שנותן תחושה של עוצמה, ביטחון, כמו טריפ מופלא על קוקאין משובח במיוחד הנארז בתוך מעטפת של מציאות אפשרית וחוקית לחלוטין… יש יותר מזה?!

אחד הדברים שאפיינו את הטיפול זה הדגש על כך שניתן לשנות דברים- הנטייה הזאת היא נרכשת ואיננה מולדת, נאמר, ולכן אין שום בעיה לשנות את זה. המפתח הוא בי וזה תלוי רק ברצון שלי. עניין של בחירה.

קרא עוד »

סדנת כתיבה מונחית

לכתוב את מה שבפנים. את מה שלמדנו להשתיק ולהפנים. לא להדחיק, לא להחליק, אלא לחלוק את שעל הלב. שכבר למד לכאוב אך גם להתאהב.

קרא עוד »

ליין אוי גיי זמיר

מקוות שהתעוררתן חמודות מתוקות, כי אחרי המסיבה מוש מוש מוש שהיתה לנו קשה לקום!! אריאלה רשף המדהימה עלתה והרימה לנו את הרחבה, ו100 חברותות פיזזו אמש במועדון ה"אמור" בתל אביב, עד שהמנהל בא ואמר "רבותינו, הגיע זמן קריאת שמע של שחרית". אוי גיי זמיר 2 – הייתם מדהימים והיה מדהים! תודה שבאתם ונתראה במסיבה הבאה

קרא עוד »

סדרת ארון הקודש

"ארון הקודש”
היא סדרת רשת דוקומנטרית שיצרה הבמאית וחברת הקהילה מורן נקר, על להט”בים דתיים שתעלה בתאגיד השידור הציבורי “כאן”. כל פרק מתמקד בדמות, זוג או משפחה בשלב אחר בחיים. הקרנת הסדרה מביאה תיעוד אינטימי של אנשים המתמודדים עם המפגש בין נטיה מינית וזהות מגדרית ובין אמונה ואורח חיים דתי, דרך רגעים משמעותיים וטקסים דתיים, משפחתיים וזוגיים.

קרא עוד »

אני חושב שהמילה שחיפשת היא "קוויר"

הרב אברהם סתיו, אני חושב שהמילה שחיפשת בפתיחת דבריך היא קוויר (או אולי גיי באנגלית), אדם שהוא חריג מהציפיות הסיס-הטרו-נורמטיביות של החברה שלנו, ולא המילה הומו או הומוסקסאול. כשאנשים להט"בים מזדהים עם דמויות כמו בובספוג או אלזה "ומשייכים" אותן לקהילה הגאה הם לרוב לא מסווגים אותם מבחינת נטייה מינית או זהות מגדרית, אלא מצביעים על חוויה משותפת. בדרך כלל החוויה הזאת לא תהיה של אחת הזהויות הכלולות באותיות להטבא"ק+. זו פשוט חוויה כללית יותר, החוויה של שונות בתוך חברה שמניחה שכל בן נמשך לבת, שמבוגרת בשנות ה-30 שלה צריכה להתעניין בקשרים רומנטים, ושהחוויה המגדרית של כל אחד.ת היא או גבר או אשה. המילה היותר כוללנית לזהות השונה הזו היא המילה קוויר. הקושיה – איך ייתכן שלספוג או לכוכב ים תהיה נטייה מינית או זהות מגדרית שונה, רלוונטית כמו הקושיה איך ייתכן שבובספוג מדבר, שיש לו רישיון נהיגה, ושהוא לובש חולצה מכופתרת ועניבה.

קרא עוד »

שתפו את המאמר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.