לעדכונים על פעילויות ואירועים:

מפגש ניסן: הרצאה בעניין משכב זכר בחברה היהודית-העות´מאנית

באדיבותו של ד"ר ירון בן נאה פגשנו אמש את מושקו השובב יחד עם כל חבריו היהודים מרחבי האימפריה העותמאנית שלפני מאתיים ושלוש מאות שנה. הד"ר פתח בסקירת התקופה ומאפייני החברה שמרכיבה אותה, ואח"כ המשיך בהקראת מקורות מעניינים שמעידים על סובלנות (לכאורה) של הסביבה דאז כלפי מיניות הומוסקסואלית.

מסתבר שהיו רבים וטובים מבחורינו שנהגו להשתעשע במשכבי זכור. הגדיל לעשות מושקו שלנו (ראו במקורות המצורפים לכתבה זו בתחתית הדף) שהיה גם "נרבע" וגם "רובע" ועוד לעין כל…. יש גם תיאור פיקנטי במיוחד (מומלץ!) של גוף האישה בעת זקנותה: לא ממש קורקטי במיוחד כלפי המין הנשי, כך שלשיקולכם… כמו כן מובא במקורות הנ"ל הסיפור אודות רב אשכנזי שהגיע לביקור ונזדעזע על עמקי נשמתו מהסובלנות שהקהילות גילו כלפי המיניות המשוחררת שנהגה בהן.

מסתבר שהדמוניזציה שנדבקה למיניות ההומוסקסואלית (וחושב להדגיש שהמקורות עוסקים בעצם יחסי המין ולא ברומנטיקה הומוסקסואלית או באירוטיקה) הינה "אשכנזית" למדיי, וסוג של תוצר נוצרי. אז גם זאת לשיקולכם.

מעבר לכך, גם במפגש הזה שמחנו לפגוש פרצופים חדשים כמו גם פרצופים ותיקים. טוב לראות שהקבוצה צוברת תאוצה, ואנחנו כולם שמחים על כך.

(ורצינו להגיד שאנחנו עדיין שומרים אמונים וחביבות לחברי הקבוצה הוירטואליים שעדיין "צופים בנו מרחוק". או בקיצור: יאללה יאללה, תבואו כבר!)

מצורף: מאמרו של ד"ר ירון בן נאה שמפורסם כאן באתר חברותא

קובץ המקורות שליווה את הערב:

[לקריאה בגודל מלא לחצו על התמונה]

thumb

בחור בן 18-19, שהולך לטיפול "מקצועי" ו"מבטיח", תרתיי משמע, שנותן תחושה של עוצמה, ביטחון, כמו טריפ מופלא על קוקאין משובח במיוחד הנארז בתוך מעטפת של מציאות אפשרית וחוקית לחלוטין… יש יותר מזה?!

אחד הדברים שאפיינו את הטיפול זה הדגש על כך שניתן לשנות דברים- הנטייה הזאת היא נרכשת ואיננה מולדת, נאמר, ולכן אין שום בעיה לשנות את זה. המפתח הוא בי וזה תלוי רק ברצון שלי. עניין של בחירה.

קרא עוד »

סדנת כתיבה מונחית

לכתוב את מה שבפנים. את מה שלמדנו להשתיק ולהפנים. לא להדחיק, לא להחליק, אלא לחלוק את שעל הלב. שכבר למד לכאוב אך גם להתאהב.

קרא עוד »

ליין אוי גיי זמיר

מקוות שהתעוררתן חמודות מתוקות, כי אחרי המסיבה מוש מוש מוש שהיתה לנו קשה לקום!! אריאלה רשף המדהימה עלתה והרימה לנו את הרחבה, ו100 חברותות פיזזו אמש במועדון ה"אמור" בתל אביב, עד שהמנהל בא ואמר "רבותינו, הגיע זמן קריאת שמע של שחרית". אוי גיי זמיר 2 – הייתם מדהימים והיה מדהים! תודה שבאתם ונתראה במסיבה הבאה

קרא עוד »

סדרת ארון הקודש

"ארון הקודש”
היא סדרת רשת דוקומנטרית שיצרה הבמאית וחברת הקהילה מורן נקר, על להט”בים דתיים שתעלה בתאגיד השידור הציבורי “כאן”. כל פרק מתמקד בדמות, זוג או משפחה בשלב אחר בחיים. הקרנת הסדרה מביאה תיעוד אינטימי של אנשים המתמודדים עם המפגש בין נטיה מינית וזהות מגדרית ובין אמונה ואורח חיים דתי, דרך רגעים משמעותיים וטקסים דתיים, משפחתיים וזוגיים.

קרא עוד »

אני חושב שהמילה שחיפשת היא "קוויר"

הרב אברהם סתיו, אני חושב שהמילה שחיפשת בפתיחת דבריך היא קוויר (או אולי גיי באנגלית), אדם שהוא חריג מהציפיות הסיס-הטרו-נורמטיביות של החברה שלנו, ולא המילה הומו או הומוסקסאול. כשאנשים להט"בים מזדהים עם דמויות כמו בובספוג או אלזה "ומשייכים" אותן לקהילה הגאה הם לרוב לא מסווגים אותם מבחינת נטייה מינית או זהות מגדרית, אלא מצביעים על חוויה משותפת. בדרך כלל החוויה הזאת לא תהיה של אחת הזהויות הכלולות באותיות להטבא"ק+. זו פשוט חוויה כללית יותר, החוויה של שונות בתוך חברה שמניחה שכל בן נמשך לבת, שמבוגרת בשנות ה-30 שלה צריכה להתעניין בקשרים רומנטים, ושהחוויה המגדרית של כל אחד.ת היא או גבר או אשה. המילה היותר כוללנית לזהות השונה הזו היא המילה קוויר. הקושיה – איך ייתכן שלספוג או לכוכב ים תהיה נטייה מינית או זהות מגדרית שונה, רלוונטית כמו הקושיה איך ייתכן שבובספוג מדבר, שיש לו רישיון נהיגה, ושהוא לובש חולצה מכופתרת ועניבה.

קרא עוד »

שתפו את המאמר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.