לעדכונים על פעילויות ואירועים:

מפגש אייר: יוסי וג´אגר ואיתן פוקס

איתן פוקס
איתן פוקס

ובכן, המפגש התל אביבי הזה החל מעט באיחור, בעיקר הודות לפקקים שזרמו למטרופולין, וגרמו למקרן להגיע מעט באיחור.

אז בסוף התיישבנו באולם, ולצלילי "בוא נפזר את מסך הערפל" נזכרנו מחדש בסיפור הצהל"י-הומואי של יוסי וג´אגר. מסתבר שגם אלו שראו את הסרט חמש פעמים לא יודעים עדיין מיהו יוסי ומיהו ג´אגר (יוסי זה אוהד קנולר. ג´אגר זה יודה לוי. נראה לי). צפייה חוזרת בסרט מעלה חיוכים, נוסטלגיה ובעיקר הרהורים אודות יצירה גאה בקולנוע הישראלי ובטלוויזיה הישראלית.

השיחה עם איתן פוקס (יוצר הסרט) היתה מעניינת ופוקחת עיניים. איתן דיבר על נטייתו לעסוק בחומרים שקרובים אל ליבו, וככל שהוא ממשיך בעשייתו הקולנועית הוא מוצא את עצמו מתעסק יותר ויותר בנושאים ההומוסקסואליים, וממש אין לו שום בעיה עם זה. מבחינתו הנישה הזאת היא סיפור החיים האישי שלו. כנראה שסרטים כמו "שירת הסירנה" כבר לא ייצאו עוד מכיסא הבמאי שלו, לפחות לא בשנים הקרובות.

איתן גם חלק איתנו את חוויות העבודה על הסדרה הגאה הראשונה בפריים-טיים ישראלי בטלוויזיה הישראלית: "פלורנטין". בסדרה שאותה הוא ביים, שהפכה לקאלט גאה, גילמו שני שחקנים סטרייטים את דמויותיהם של ההומואים. איתן סיפר על אופן הבימוי וההנחיות לשחקנים. הוא גם סיפר על אופן העבודה עם אוהד קנולר ועל הקלות בה הוא נכנס לתפקיד ב"יוסי וג´אגר" מול הקושי שהוא חווה, באופן יחסי, בסרט "הבועה".

fuchs2איתן גם סיפר על סרטים גאים אחרים שנעשים כעת בשוק המקומי (כמו על הסרט "עיניים פקוחות"), ודיבר על כך שנדיר למצוא ביצירות הקולנועיות או הטלוויזיוניות הישראליות גם גוונים הומוריסטיים יותר אודות התרבות הגאה. איתן הזכיר זאת בתגובה לשאלה שנשאלה מהקהל בהשוואה לסרטים כמו "חמים וטעים" או "פריסיליה מלכת המדבר" או "טראנס אמריקה". איתן קשר זאת לנטייה הישראלית בכלל לא להתעסק עם יצירות קומיות (כמה סרטים ישראליים קומיים בכלל יצאו לאחרונה?…).

בסיומו של דבר, איתן הציע לנו להציע לו תסריט אודות הומואים דתיים, ואם הוא ימצא אותו מתאים ונכון – אז הוא גם יעשה מזה סרט. ראו אותגרתם!

בחור בן 18-19, שהולך לטיפול "מקצועי" ו"מבטיח", תרתיי משמע, שנותן תחושה של עוצמה, ביטחון, כמו טריפ מופלא על קוקאין משובח במיוחד הנארז בתוך מעטפת של מציאות אפשרית וחוקית לחלוטין… יש יותר מזה?!

אחד הדברים שאפיינו את הטיפול זה הדגש על כך שניתן לשנות דברים- הנטייה הזאת היא נרכשת ואיננה מולדת, נאמר, ולכן אין שום בעיה לשנות את זה. המפתח הוא בי וזה תלוי רק ברצון שלי. עניין של בחירה.

קרא עוד »

סדנת כתיבה מונחית

לכתוב את מה שבפנים. את מה שלמדנו להשתיק ולהפנים. לא להדחיק, לא להחליק, אלא לחלוק את שעל הלב. שכבר למד לכאוב אך גם להתאהב.

קרא עוד »

ליין אוי גיי זמיר

מקוות שהתעוררתן חמודות מתוקות, כי אחרי המסיבה מוש מוש מוש שהיתה לנו קשה לקום!! אריאלה רשף המדהימה עלתה והרימה לנו את הרחבה, ו100 חברותות פיזזו אמש במועדון ה"אמור" בתל אביב, עד שהמנהל בא ואמר "רבותינו, הגיע זמן קריאת שמע של שחרית". אוי גיי זמיר 2 – הייתם מדהימים והיה מדהים! תודה שבאתם ונתראה במסיבה הבאה

קרא עוד »

סדרת ארון הקודש

"ארון הקודש”
היא סדרת רשת דוקומנטרית שיצרה הבמאית וחברת הקהילה מורן נקר, על להט”בים דתיים שתעלה בתאגיד השידור הציבורי “כאן”. כל פרק מתמקד בדמות, זוג או משפחה בשלב אחר בחיים. הקרנת הסדרה מביאה תיעוד אינטימי של אנשים המתמודדים עם המפגש בין נטיה מינית וזהות מגדרית ובין אמונה ואורח חיים דתי, דרך רגעים משמעותיים וטקסים דתיים, משפחתיים וזוגיים.

קרא עוד »

אני חושב שהמילה שחיפשת היא "קוויר"

הרב אברהם סתיו, אני חושב שהמילה שחיפשת בפתיחת דבריך היא קוויר (או אולי גיי באנגלית), אדם שהוא חריג מהציפיות הסיס-הטרו-נורמטיביות של החברה שלנו, ולא המילה הומו או הומוסקסאול. כשאנשים להט"בים מזדהים עם דמויות כמו בובספוג או אלזה "ומשייכים" אותן לקהילה הגאה הם לרוב לא מסווגים אותם מבחינת נטייה מינית או זהות מגדרית, אלא מצביעים על חוויה משותפת. בדרך כלל החוויה הזאת לא תהיה של אחת הזהויות הכלולות באותיות להטבא"ק+. זו פשוט חוויה כללית יותר, החוויה של שונות בתוך חברה שמניחה שכל בן נמשך לבת, שמבוגרת בשנות ה-30 שלה צריכה להתעניין בקשרים רומנטים, ושהחוויה המגדרית של כל אחד.ת היא או גבר או אשה. המילה היותר כוללנית לזהות השונה הזו היא המילה קוויר. הקושיה – איך ייתכן שלספוג או לכוכב ים תהיה נטייה מינית או זהות מגדרית שונה, רלוונטית כמו הקושיה איך ייתכן שבובספוג מדבר, שיש לו רישיון נהיגה, ושהוא לובש חולצה מכופתרת ועניבה.

קרא עוד »

שתפו את המאמר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.