לעדכונים על פעילויות ואירועים:

מסע אל הגבריות (וחזרה משם)

ט"ז-י"ז אלול תש"ע 26-27.8.10

כמו כל טיול טוב, הוא התחיל בנסיעה ארוכה ולילית, עד שהגיע הרגע שאף פעם לא נמאס ומדהים כל פעם מחדש: נוף הבקעה נפתח והכנרת שרועה תחתיך במלוא הדרה. היכוני השממה! חבורת גברים עשויים ללא חת באה אליך ליומיים פראיים במיוחד (עם מדונה ברקע)!

אמציה עושה קפה
אמציה עושה קפה

אמציה דחק את רכבו בעליות המפותלות של כביש 98 בדרום הרמה, ולבסוף הגענו לנקודת המפגש עם שאר החבר'ה ליד היישוב נטור.

ככל דוס טיפוסי ניצלתי את הרגע לתפילת ערבית, עד שלפתע זוג פנסים הבליח באפילה ונפגשנו עם שותפינו למסע. השארנו רכב אחד בנקודת הסיום של המסלול מחר, והצטופפנו ברכב האחר (תודו שזו דרך טובה לחבר בין אנשים) לנסיעה אל חירבת אום אל קאנטיר,שם נעשה את הלילה. כשהגענו יצאנו לאחו לקושש עצים למדורה, ובינתיים זכינו לביקור של כמה מכיניסטים שטענו שאנחנו עושים רעש ומפריעים להם לישון. בכל אופן, אחרי הקישוש, שבו הצטיין במיוחד ראובן, אצנו לנו לטיול לילי קטן בחורבות, שם פיתחתי רומן מורכב עם קרפדה מקומית (זרקתי אותה אחרי שהיא השתינה עלי. מצטער חמודה, לא הפטיש שלי) ואייל יצא לקוויקי עם דבור מסוקס וחרמן (עשה לו איקי).

זה אני, ירדן, שחתום על סיכום המפגש הזה...
זה אני, ירדן, שחתום על סיכום המפגש הזה...

חזרנו לחניון בעקבות כרסנו המקרקרת ופתחנו שולחן שלא נראה באזור מאז הממלוכים (שיחקת אותה שמעון). יין, נרגילה, עוד יין, משחק חברה משעשע (תנוחו שובבים שלי, לא "אמת או חובה") ויאללה לשקי שינה, אבל לא לפני שהגנו על עצמנו מעקרבים בנעליים ויתושים באזניים (זו לא סיבה להיראות כמו בטיול שורשים לרומניה, אייל).

אחח, אין כמו להתפלש בעפרה של ארץ הקודש, ישנתי טוב (החברה אמרו ששמעו, אני מכחיש) בין יללות התנים לצחוק הצבוע.

עמוד השחר כבר עלה כשהזדחלנו מהשקשי"ם (לי היה רק מזרון ושמיכה מנומרת, אמציה לא סולח). והדוסים התפללו בזמן שהדתל"שים הכינו להם קפה (נסיון קטן למרי דוכא במהירות, סטטוס קוו במיטבו), אח"כ טרפנו משהו ויאללה למסלול!

הלכנו לאורך הקניון המדהים (לא בנות, לא כזה עם קאסטרו בפנים) של נחל אל-על. טוב, אני יודע, מי שמכיר מבין שלא לא היה "כזה" אתגרי. אבל נו, זה טוב בשביל חימום (דיר באלאק אמציה אם בטיול הבא לא נשברות לי הרגליים!)

etgarit2מזג האוויר היה לצידנו, הנוף היה מדהים והחברה גם, ולאחר צעידה ממושכת בגן עדן הגענו אל הזעתר שבחומוס- המפל הלבן. המים היו קרירים ומרעננים ואפילו קיבלנו פדיקור מפנק באותו מחיר (מלהקת דגים מקומית).

אחרי האנקדוטה הצוננת עלינו אל נקודת הסיום ומשם ברכב לארוחת צהרים בבריכת קצינים בג'וחדר, שם שוב גילינו עד כמה אייל הוא גבר מושך (צרעות).

לסיכום, היה אחלה בחלה! מחכה לטיול בחודש הבא ולעוד חבר'ה שיצטרפו.

*בחברותא מכבדים את הארון. שמות המשתתפים ותמונותיהם לא מתפרסמות, פרט לירדן הכותב, ואמציה ואייל מובילי הטיול.

בחור בן 18-19, שהולך לטיפול "מקצועי" ו"מבטיח", תרתיי משמע, שנותן תחושה של עוצמה, ביטחון, כמו טריפ מופלא על קוקאין משובח במיוחד הנארז בתוך מעטפת של מציאות אפשרית וחוקית לחלוטין… יש יותר מזה?!

אחד הדברים שאפיינו את הטיפול זה הדגש על כך שניתן לשנות דברים- הנטייה הזאת היא נרכשת ואיננה מולדת, נאמר, ולכן אין שום בעיה לשנות את זה. המפתח הוא בי וזה תלוי רק ברצון שלי. עניין של בחירה.

קרא עוד »

סדנת כתיבה מונחית

לכתוב את מה שבפנים. את מה שלמדנו להשתיק ולהפנים. לא להדחיק, לא להחליק, אלא לחלוק את שעל הלב. שכבר למד לכאוב אך גם להתאהב.

קרא עוד »

ליין אוי גיי זמיר

מקוות שהתעוררתן חמודות מתוקות, כי אחרי המסיבה מוש מוש מוש שהיתה לנו קשה לקום!! אריאלה רשף המדהימה עלתה והרימה לנו את הרחבה, ו100 חברותות פיזזו אמש במועדון ה"אמור" בתל אביב, עד שהמנהל בא ואמר "רבותינו, הגיע זמן קריאת שמע של שחרית". אוי גיי זמיר 2 – הייתם מדהימים והיה מדהים! תודה שבאתם ונתראה במסיבה הבאה

קרא עוד »

סדרת ארון הקודש

"ארון הקודש”
היא סדרת רשת דוקומנטרית שיצרה הבמאית וחברת הקהילה מורן נקר, על להט”בים דתיים שתעלה בתאגיד השידור הציבורי “כאן”. כל פרק מתמקד בדמות, זוג או משפחה בשלב אחר בחיים. הקרנת הסדרה מביאה תיעוד אינטימי של אנשים המתמודדים עם המפגש בין נטיה מינית וזהות מגדרית ובין אמונה ואורח חיים דתי, דרך רגעים משמעותיים וטקסים דתיים, משפחתיים וזוגיים.

קרא עוד »

אני חושב שהמילה שחיפשת היא "קוויר"

הרב אברהם סתיו, אני חושב שהמילה שחיפשת בפתיחת דבריך היא קוויר (או אולי גיי באנגלית), אדם שהוא חריג מהציפיות הסיס-הטרו-נורמטיביות של החברה שלנו, ולא המילה הומו או הומוסקסאול. כשאנשים להט"בים מזדהים עם דמויות כמו בובספוג או אלזה "ומשייכים" אותן לקהילה הגאה הם לרוב לא מסווגים אותם מבחינת נטייה מינית או זהות מגדרית, אלא מצביעים על חוויה משותפת. בדרך כלל החוויה הזאת לא תהיה של אחת הזהויות הכלולות באותיות להטבא"ק+. זו פשוט חוויה כללית יותר, החוויה של שונות בתוך חברה שמניחה שכל בן נמשך לבת, שמבוגרת בשנות ה-30 שלה צריכה להתעניין בקשרים רומנטים, ושהחוויה המגדרית של כל אחד.ת היא או גבר או אשה. המילה היותר כוללנית לזהות השונה הזו היא המילה קוויר. הקושיה – איך ייתכן שלספוג או לכוכב ים תהיה נטייה מינית או זהות מגדרית שונה, רלוונטית כמו הקושיה איך ייתכן שבובספוג מדבר, שיש לו רישיון נהיגה, ושהוא לובש חולצה מכופתרת ועניבה.

קרא עוד »

שתפו את המאמר

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.