לעדכונים על פעילויות ואירועים:

מכתב לפסיכולוג הטרוסקסואל

hamara"אמרת שעוד לא קיימת יחסי מין עם גברים זאת אומרת שאתה לא הומוסקסואל, האם מישהו הזומם לבצע מעשה גניבה והתחרט ייחשב גנב?"

אלו היו דבריו של מ', פסיכולוג דתי כתגובה לבקשה שלי להמיר את נטייתי המינית מהומוסקסואליות להטרוסקסואליות.

השנה היא 2004, זוגות חד מיניים חיים את חייהם בנראות במרחב הישראלי, טקס היציאה מהארון אשר התקיים בגינת שינקין לפני יותר מעשור ובמרוצת השנים הפך למצעד הגאווה השנתי כבר כמעט נשכח, נראה היה כאילו עידן החושך, הפחד וההומופוביה הולך ונעלם. אך עבורי, גבר צעיר בן 25 החי במשפחה ובקהילה דתית תמונת המצב הייתה שונה.

כאשר הגעתי אל מ' כבר בפגישתנו הראשונה סיפרתי לו על משיכתי לגברים מאז ראשית גיל ההתבגרות ובקשתי את עזרתו בהפיכתי להטרוסקסואל, מ' נענה לבקשתי ואמר לי לסמוך עליו בכל כולי,

התמלאתי תקווה ושאלתי , "האם יש גם משהו שניתן לעשות לגבי אופן הילוכי וטון דיבורי הרך שתמיד הסגירו והפכו אותי בשנות לימודי בישיבה התיכונית מטרה נוחה וקלה לחיצי לעג ולנידוי?"

"כן, זה אפשרי" הוא ענה "תנסה לחשוב על משהו יקר ללבך ופשוט ותר עליו, הרפה ממנו ותראה את השינוי"

מ' הפסיכולוג היה האדם הראשון לו ספרתי על נטייתי המינית, את משפחתי לא שיתפתי בסוד.

כבן למשפחה דתית משכילה המאמינה במסגרות, ברשויות ובהישמעות נטולת ספקות להוראות הרופאים שמתי את יהבי, מבטחי ותקוותיי באיש הנחמד שחיכה לי מדי שבוע במשרדו הצמוד לביתו, והמתנתי לשינוי המיוחל שיגיע.

מעט מאוד ידעתי אודות הפרקטיקות הנהוגות ושיטות הטיפול בהמרה של נטייה מינית ועדיין איני בקיא בנושא, כאשר קראתי על החלטת משרד הבריאות לאמץ את הסכמת איגוד הפסיכולוגים המתנגד לטיפולים אלו נזכרתי כי כבר אז ומזה שנים רבות קיימת ההסכמה שהמרת נטייה מינית הינה מטרה לא ראויה למסגרת הטיפול הפסיכולוגית ואף מוגדרת כמהלך לא אתי.

מה הייתה השיטה בה בחר מ' להמרה שלי זאת לא אדע אבל בהחלט אזכור את תקופת הטיפול כחוויה קשה ומכאיבה, כזו שהביאה אותי עד לפתחו של ניסיון התאבדות.

אחת הדרכים של מ' הפסיכולוג לגרום לי לכאורה לעבור המרה ולהפוך להטרוסקסואל הייתה הצגת הומוסקסואלים כאנשים נחותים, הוא שב וחזר על המנטרה כי הומואים הם אנשים בעלי קווי אופי ילדותיים ומנת משכל נמוכה אשרנטייתם המינית היא פועל יוצא של טראומות ילדות שכללו בין היתר במקרים רבים פגיעה פיזית, מילולית, מינית, והזנחה רגשית מתמשכת.

כדי לחזק את טענותיו הביא כדוגמה מקרים רבים של הומוסקסואלים בהם הוא טיפל שנשאו עמם מטען רחב של בעיות נפשיות קשות. לדבריו, ההומוסקסואליות הינה תמיד חלק חולה מתוך מגוון של בעיות אלו.

שנים לאחר הטיפול חשבתי ש מ' ניסה לשכנע אותי דרך ההיגיון שאני לא נמנה על קבוצה 'חולה' זו וע"י כך להרחיק אותי מהגדרתי העצמית כהומוסקסואל אך דבריו פעלו הפוך,

מתחילת גיל ההתבגרות ידעתי כי אני נמשך רק לגברים, זו הייתה עובדה מוגמרת עבורי, אמנם עדיין לא חוויתי שום מגע פיזי עם גבר אבל הידיעה מהו מושא התשוקה שלי טבעה בי את ההכרה כי אני הומוסקסואל ממש כפי שאדם בעל נטייה מינית הטרוסקסואלית יודע כי הוא הטרוסקסואל עוד לפני שקיים מגע מיני עם בן המין השני.

נוכח ידיעה זו וההשמצות החוזרות ונשנות של מ' על ההומוסקסואלים הלקיתי את עצמי על כך שאני אדם ילדותי, פגוע נפש ובעל רמת משכל נמוכה, תחושות אלו רק התווספו וליבו את השנאה העצמית שליוותה אותי והחריפו את ייאושי וכאביי .

זכורה לי פגישה אחת בה סיפר לי מ' בטון משועשע כי בביקורו בתל אביב ראה באחד הגנים הציבוריים את אותם הומוסקסואלים מחפשים מין מזדמן ואני בדמיוני כבר הרכבתי את תסריט חיי ההולך ולובש צורה של פגישות ליליות בזויות בגנים ציבוריים, זו הייתה הדרך בה ראה מ' את תמצית חייהם של ההומוסקסואלים,

בתגובה אמרתי לו בייאוש כי אינני רואה כל שינוי במשיכה שלי לגברים ולכך הוא השיב בנחרצות "זין? זה מה שאתה אוהב? אתה אוהב זין? אני אדאג שלא תימשך יותר לזין!"

עבורי הייתה פנייה זו המנוסחת בצורה כל כך ישירה ומחוספסת קשה לעיכול במיוחד כאשר יצאה מפיו של מטפל דתי והופנתה אל אדם דתי שלא נהג להשתמש בשפה בוטה.

מילותיו של מ' ,דרך טיפולו, התנסחותו, זחיחותו והבטחותיו הכבידו עלי מאוד, שנאתי את עצמי אף יותר והוספתי כעת לשנאה זו גם ממגוון הדעות הקדומות שהפגין מ' במהלך הטיפול.

אין ברצוני להרחיב על ההשפעה הקשה ורבת השנים שהיה לטיפול זה על מהלך חיי התקין, לא על הדרך בה שינה הטיפול את האמון שרחשתי למטפלים ולא על ההחמרה הנוראית במצבי הנפשי, מאידך הייתי רוצה לפנות לכל פסיכולוג או פסיכולוגית הנשענים על מסעד הכסא ואולי בדרך מקרה יתקלו במסמך הזה ולספר להם כמה קשה הייתה החוויה, כמה כאב וסבל היא גרמה, כמה לא הוגן להבטיח שינוי כאשר בפועל הסיכויים לכך הם אפסיים בעוד מנגד עומדת אפשרות של חיים טובים, מהנים, זוגיים, ומלאי תקווה עבור גבר הומוסקסואל החי בתקופתנו וכמה קל היה עבורי לו הייתי מאמץ את עצמי על כל שונותי וזהותי המינית כבר אז.

דברים אלו נכתבים דווקא משום שבקרב פסיכולוגים רבים עדיין קיימת האמונה כי שינוי נטייה מינית הינו אפשרי ובעל סיכויי הצלחה טובים.

מס' שנים לאחר מכן פניתי שוב לעזרת הפסיכולוגיה והפעם נפגשתי עם פסיכולוגית לא דתיה בניסיון של שיקום מהטראומה הראשונית מחוויית הטיפול עם מ', לאחר ששיתפתי אותה בכל אותם זיכרונות מעוררי סבל שאלתי אם היא מאמינה באפשרות הסבירה לשינוי הנטייה המינית, הפסיכולוגית הרצינה וענתה: " זה תלוי, אבל קודם תגיד לי האם הייתה רוצה שנגדיר יחד את שינוי הנטייה המינית כחלק ממטרות הטיפול?"

תגובתה של הפסיכולוגית עוררה בי את אותה תחושה של שנאה עצמית לשמע ההצעה, לשמע האפשרות של קביעה כי מדובר במטרה לגיטימית לטיפול, משמע מ' הפסיכולוג צדק לכל אורך הדרך, וכי יעלה על הדעת שפסיכולוג יציע טיפול עבור התנהגות אשר אין בה פסול? האם רופא יציע תרופה לפציינט לולא המחשבה כי הוא נזקק לה?

עברו שנים לא מעטות מאז הטיפול שלי אצל מ' ובתמיכתה של מטפלת אחרת בעלת גישה טיפולית אלטרנטיבית עשיתי צעדים רבים, ביניהם יציאה מהארון אל מול משפחה וחברים, חזרה בשאלה, לימוד איטי של קבלת כל החלקים שבי וזוגיות ארוכה עם גבר ובעיקר הידיעה שאין בי פסול בשל נטייתי המינית, הידיעה שיש סיכויי גבוה לאין שיעור לחוות את החיים במלואם, חיים מלאי אהבה ואופטימיות כגבר הומוסקסואל על פני הסיכויים האפסיים לשינוי הנטייה.

הייתי רוצה לפנות אל כל קהילת הפסיכולוגים באשר הם ולספר להם כי אותו גבר בן 25 בתוך תוכו לא באמת רצה לשנות את הנטייה המינית שלו, למרות החברה הדתית והמשפחה האולטרה שמרנית בה גדל הוא ידע היטב כי מושא תשוקותיו וכמיהותיו טבעיים לו לא פחות מכל אדם בעל נטייה הטרוסקסואלית ולמרות הסביבה בה חי שלחצה עליו במודע ושלא במודע לחיות את חייו בהתאם למקובל, מה שאותו גבר צעיר רצה באמת לשמוע מהמטפל זה שהוא אהוב ורצוי לא משנה מהי נטייתו המינית, הוא היה שמח לשמוע שהסיכוי לשנות את הנטייה הוא קלוש וכי חיים מלאי שמחה, יצירה, זוגיות, קבלה ואפילו משפחה רק ממתינים לו ברגע שילמד לאהוב את עצמו כפי שהוא, אלו הדברים שהוא באמת קיווה לשמוע, הוא רצה לדעת שיש סיכוי טוב מאוד שקיים עבורו עתיד.

how to lose weight if youre diabetic, lose weight simple meal plan, d4 diet pills side effects, keto diet cakes recipes, the optima weight loss, how to maintain when you lose weight, quick healthy disciplined diet to lose weight, sletrokor walmart, dr emily essert naples fl, health tip of the day, yellow bullets diet pills, can u lose weight by sleeping, skin surgery after weight loss, what is the best combination of meds to take for weight loss and eneergy, what forms of weight loss surgery does medicare cover, im 16 and want to lose weight help, best cleanse for weight loss, weight loss after 40 men, wu yi tea for weight loss, recommended supplements for weight loss, physicians weight loss port st lucie, burpee challenge weight loss, type 1 diabetic diet plan to lose weight, lose weight fast healthy foods, best appetite suppressant tricks, weight loss pill for obese, how fast can you lose weight on herbalife, fast belly fat weight loss, gta forte, how to lose stomach weight, tarot spreadfor weight loss, how much berberine plus quercetin to take for weight loss, is there caffeine free green tea diet pills, dr nicholas perricone weight loss diet, diet pills originally used to detox, water and walking weight loss, is oat good for weight loss, 30 day shred weight loss, burn hd diet pills, best weigh weight loss center llc cookeville,

בחור בן 18-19, שהולך לטיפול "מקצועי" ו"מבטיח", תרתיי משמע, שנותן תחושה של עוצמה, ביטחון, כמו טריפ מופלא על קוקאין משובח במיוחד הנארז בתוך מעטפת של מציאות אפשרית וחוקית לחלוטין… יש יותר מזה?!

אחד הדברים שאפיינו את הטיפול זה הדגש על כך שניתן לשנות דברים- הנטייה הזאת היא נרכשת ואיננה מולדת, נאמר, ולכן אין שום בעיה לשנות את זה. המפתח הוא בי וזה תלוי רק ברצון שלי. עניין של בחירה.

קרא עוד »

סדנת כתיבה מונחית

לכתוב את מה שבפנים. את מה שלמדנו להשתיק ולהפנים. לא להדחיק, לא להחליק, אלא לחלוק את שעל הלב. שכבר למד לכאוב אך גם להתאהב.

קרא עוד »

ליין אוי גיי זמיר

מקוות שהתעוררתן חמודות מתוקות, כי אחרי המסיבה מוש מוש מוש שהיתה לנו קשה לקום!! אריאלה רשף המדהימה עלתה והרימה לנו את הרחבה, ו100 חברותות פיזזו אמש במועדון ה"אמור" בתל אביב, עד שהמנהל בא ואמר "רבותינו, הגיע זמן קריאת שמע של שחרית". אוי גיי זמיר 2 – הייתם מדהימים והיה מדהים! תודה שבאתם ונתראה במסיבה הבאה

קרא עוד »

סדרת ארון הקודש

"ארון הקודש”
היא סדרת רשת דוקומנטרית שיצרה הבמאית וחברת הקהילה מורן נקר, על להט”בים דתיים שתעלה בתאגיד השידור הציבורי “כאן”. כל פרק מתמקד בדמות, זוג או משפחה בשלב אחר בחיים. הקרנת הסדרה מביאה תיעוד אינטימי של אנשים המתמודדים עם המפגש בין נטיה מינית וזהות מגדרית ובין אמונה ואורח חיים דתי, דרך רגעים משמעותיים וטקסים דתיים, משפחתיים וזוגיים.

קרא עוד »

אני חושב שהמילה שחיפשת היא "קוויר"

הרב אברהם סתיו, אני חושב שהמילה שחיפשת בפתיחת דבריך היא קוויר (או אולי גיי באנגלית), אדם שהוא חריג מהציפיות הסיס-הטרו-נורמטיביות של החברה שלנו, ולא המילה הומו או הומוסקסאול. כשאנשים להט"בים מזדהים עם דמויות כמו בובספוג או אלזה "ומשייכים" אותן לקהילה הגאה הם לרוב לא מסווגים אותם מבחינת נטייה מינית או זהות מגדרית, אלא מצביעים על חוויה משותפת. בדרך כלל החוויה הזאת לא תהיה של אחת הזהויות הכלולות באותיות להטבא"ק+. זו פשוט חוויה כללית יותר, החוויה של שונות בתוך חברה שמניחה שכל בן נמשך לבת, שמבוגרת בשנות ה-30 שלה צריכה להתעניין בקשרים רומנטים, ושהחוויה המגדרית של כל אחד.ת היא או גבר או אשה. המילה היותר כוללנית לזהות השונה הזו היא המילה קוויר. הקושיה – איך ייתכן שלספוג או לכוכב ים תהיה נטייה מינית או זהות מגדרית שונה, רלוונטית כמו הקושיה איך ייתכן שבובספוג מדבר, שיש לו רישיון נהיגה, ושהוא לובש חולצה מכופתרת ועניבה.

קרא עוד »

שתפו את המאמר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.