חיפוש
My WordPress Page קו הקשב פתוח עכשיו
חיפוש

הרב פאוסט: "מי שנגעל מנשים -שלא יצא לשידוכים!"

הרב יחיאל פאוסט נפגש עם 35 הומוסקסואלים דתיים ושמע על קשייהם. הרב פאוסט: "האיסור מוגדר בתורה כתועבה, בוודאי לא האדם עצמו. מוכרחים להפריד בין האיסור לבין האדם"

מפגש מיוחד, יש שיאמרו היסטורי, נערך ביום חמישי האחרון: הרב יחיאל פאוסט, לשעבר ראש ישיבת הסדר, נפגש עם קבוצה של 35 הומואים דתיים. מטרת הפגישה הייתה להכיר את סוגיית ההומוסקסואליות הדתית, וכן לשמוע את אשר על לבם של ההומואים הדתיים הנאלצים להתמודד עם העול הכבד הרובץ על כתפיהם תוך כדי ניסיון לשלב את נטייתם המינית עם האמונה הדתית.

הפגישה ארכה כשעתיים וחצי במקום דיסקרטי במרכז הארץ, ובפגישה עלו נושאים הנוגעים ליחס השלילי שמגלה החברה הדתית כלפי הומואים בכלל וכלפי הומואים דתיים בפרט, מדוע ברא הקב"ה נטייה מינית כזו, האם טיפולים פסיכולוגיים אכן יכולים לעזור להעלים את הנטייה, האם מותר לצאת לשידוכין עם בנות במצב כזה, מהם גבולות האיסור ההלכתי ועוד נושאים רבים ומגוונים.

הרב הפציר במשתתפים להבין שיש קשיים בכל צורת קיום: " אין פתרונות קסם. אני באמת כואב את כאבם ומוכן להקשיב ולסייע בכל מה שאוכל, אבל צריך להבין שגם לאדם נשוי יכולים להיות קשיים רבים בחיי הנישואין, ואפילו קשיים שמתפרסים על גבי שנים ארוכות, ובכל זאת לא יעלה על הדעת להקל בעניינים כאלה," אומר הרב בשיחה מיוחדת לnrg יהדות.

הרב שמע מפי באי המפגש על אודות התסכול הגדול בקרב אנשים שמנסים "לצאת מזה" אבל אינם נוחלים הצלחה, ונשאל האם לדעתו כל מקרה פתיר כפי שטוענים בלהט חלק מהרבנים. "איני יודע אם הנטייה מולדת או נרכשת, אבל לדעתי אי אפשר לומר שכל מקרה פתיר. הסוגיה הזו היא עניין למחקר ולרפואה ולא לרבנים, ולמיטב ידיעתי, אנשי המקצוע סבורים שיש אנשים משני הסוגים," אמר.

כעצה וכהדרכה מעשית הציע הרב כל מיני אפשרויות טיפוליות ביניהן שיטת "12 הצעדים", שבה מטפלים במכורים למין, לאלכוהול וכדומה: "הומו שחש כי יש לו קשיים בחיים – כדאי שיתחיל טיפול, אבל לאו דווקא מתוך מטרה ויעד ש´הנה אני חייב בכל מחיר לצאת מזה´, אלא מתוך כוונה לצאת מהקשיים בכללותם. המחשבה ´אני מוכרח לצאת מזה´ עלולה לגרוע במהלך הטיפול ולהביא את האדם לידי ייאוש אם הטיפול לא הביא לידי תוצאות בתחום הנטיות. בגישה זו יש פחות לחץ להישגים מיידיים, דבר שרק מגביר את הסיכוי להצלחה."

"אי אפשר לומר לאדם שלא תהיה לו נטייה"

במפגש נדרש הרב לסוגיית מפגשים עם בנות לצורך נישואין. "עמדתי היא שמי שנגעל מנשים – שלא יֵצא לשידוכין כי הוא אנוס. אם הוא בכל זאת מחליט לצאת עם בחורות אבל מעלים ממנה את המידע שהוא נמשך לבנים – יש כאן גנבת דעת שגם יכולה לגרום להרס הבחורה והרס עצמי של הבחור. כמו כן יש כאן בעיה בהבנת המושג ´זוגיות´ שמשמעה, נוסף לקשר המיני, בניית קשר רגשי."

בכך הרב חולק על גישת הרבנים שמעודדים בחורים להינשא מבלי לספר לבחורה. מנגד הדגיש הרב כי "מי שמרגיש שיכול ליצור קשרי ידידות עם בחורה לסבית, יש לבדוק אפשרות לנישואין על בסיס זה על אף הקשיים בתחום המיני."

בהידרשו לשאלה מדוע הקב"ה יצר את הנטייה ההומוסקסואלית ענה ש"כשם שאין תשובה שמתיישבת על לבנו מדוע נבראו אנשים נכים או אנשים עם קשיים עצומים בכל מיני תחומים, מלבד הידיעה הכללית שכל משפטי הקב"ה אמת, כך אין תשובה אחרת לשאלה מדוע נבראה נטייה זו."

בשיחה עם nrg יהדות, הסביר הרב כי מטרת הפגישה הייתה לשמוע את הסוגיות המטרידות את ההומואים הדתיים ולנסות לסייע ככל יכולתו בעניין, וכן הוא ניאות להגיע למפגש כדי "לשדר" שהרבנים אכן קשובים למצוקותיהם של ההומואים הדתיים: "האיסור עצמו מוגדר בתורה כ´תועבה´, ובוודאי לא האדם עצמו שעל אף משיכתו החזקה עומד הוא בניסיון. כך שמוכרחים להפריד בין האיסור לבין האדם. לצערי הציבור הדתי עדיין אינו משכיל להכיל בעלי נטיות הפוכות. אנשים אינם מבינים שעיקר האמירה אינה לומר לאדם שלא תהיה לו נטייה הומוסקסואלית, כי הדבר לא תמיד אפשרי ובכל מקרה קשה, אלא מה שנכון הוא הדרישה שלא לממש את הנטייה," הבהיר הרב.

הרב הדגיש שֶאל תיפול רוחו של מי שנכשל באיסור אלא שיקום וימשיך להתמודד. "הדרך הנכונה להתמודדות תיוודע בהדרכה פרטנית לכל אדם ואדם כי מדובר בנושא מורכב ואישי. אבל חשוב לי להבהיר שאדם שנכשל – אל לו לחוש פסול מבחינה דתית. אין אדם, גדול ככל שיהיה, שלא נכשל באיזה דבר," אמר.

הרב סיכם שלפי התרשמותו מתגובות האנשים במפגש, שאף שדברים רבים נשארו בלתי פתירים, המשתתפים חשו הרגשה טובה, על כך שיש מישהו שמאזין באמפתיה לקשייהם וכן שנפתחו אפיקים חדשים של מחשבה והרגשה. "אלה דברים שלא מעטים ביטאו כשנגשו אליי בסוף הערב להיפרד ממני לשלום ולהודות לי על ש´העזתי´ לבוא."

מתוך כתבה באתר NRG [הלינק לא פעיל כבר]

למה צריך בכלל מצעד? ועוד בירושלים?

לאחר הרבה שאלות מהרבה מכרים/ות, חברות/ים ובנות/י משפחה, ושנים ארוכות אחרי שחשבתי שהדברים האלה כבר ברורים לכולן/ם, אני מציע תשובות לשאלות:
למה צריך בכלל מצעד? ועוד בירושלים?

קרא עוד »

אני זוכר את זה, שהוא הביט בי ואמר ש״זה לא אמיתי ורק מחשבות שווא ואי אפשר באמת לאהוב בנים, אתה לא רוצה למות לבד״.

אני זוכר את היום הזה טוב מאוד, כי הוא שרט לי את הלב. זוכר איך אבא שלי אסף אותי אחרי זה עם המונית שלו, ואיך נכנסתי וישבתי במושב האחורי כאילו הייתי לקוח זר, ורציתי שהוא ישאל אותי מי כיבה לי את הלב, איך היה אצל הרב, אבל אבא לא שאל.

קרא עוד »

"החלטתי שאני חולמת לו עתיד, וזה קרה די מהר שהוא מצא אחרי זה בן זוג"

רגע לפני יום הכיפורים, התארחה צפרירה ווקר, אמא דתיה לשלושה בנים הומואים, בתכנית חשבון נפש עם מרב בטיטו. צפרירה שיתפה בקשיים, במורכבות הקבלה וההכלה, ובתהליך התשובה הקשור אליהן.

קרא עוד »

כמה ממכם בעד דברים רעים?

כלומר, לא דברים שנויים במחלוקת, פשוט דברים רעים. התשובה, אני מקווה בכל אופן, היא אף אחד, אף אחד לא בעד מה שרע וכולנו מנסים לצדד בטוב. ובכן, ניתן להסיק מכאן שלהיות בעד מה שטוב ולהתנגד לרע זה דבר משותף (כמעט) לכל האנושות – ולכן זה לא אומר הרבה. אני מציע לעשות את אותו התרגיל עם הומופובים. כמה ממכם בעד טיפולי המרה?

קרא עוד »

הרהור מתמשך ואסוציאטיבי בחוויית הגלות והחֲציּוּת שלי.

הייתי מוכנה לשלם מחירים ואכן שילמתי. מחירים כבדים מנשוא. אולם למחיר הגלות הרוחנית, לא הייתי מוכנה. אני טרם יודעת להכיל את התסכול כאשר זכרונות צפים, או געגוע לישיבה וללימוד התורה מגיע.

קרא עוד »

גם לנו זה קרה

גם לנו זה קרה…
הכל התחיל, איך לא, בשבת חברותא, אי שם לפני 9 שנים בגוש עציון. דווקא אז, לא קרה כלום וכל אחד המשיך בחייו.
אבל חייב להיות סוף טוב, אז רצה הגורל ויצאנו כעבור 3 שנים לטיול פסח של…חברותא. וכן, שם כבר נוצר הקליק ומאז הכל התגלגל…

קרא עוד »

שתפו את המאמר