מה זה אומר להיות "לא נורמאלי" – אמתי מנצר

קוויריות היא חריגות. אנחנו חורגות על מנת לשבור קודים ומגבלות, אנחנו לא מקבלות את הרצון להיטמע, להתנהל כמו כולן. אנחנו מכירות בכך שהמבנה של החברה שלנו יוצר עוולות ומנציח דיכויים.

קוויריות היא חריגות. אנחנו חורגות על מנת לשבור קודים ומגבלות, אנחנו לא מקבלות את הרצון להיטמע, להתנהל כמו כולן. אנחנו מכירות בכך שהמבנה של החברה שלנו יוצר עוולות ומנציח דיכויים. 

"תנועת חזון" ביצעה השבוע קאמבק, שלט נתלה גם ברעננה עירי: "אמא ואבא זה משפחה, האומץ להיות נורמלי".
השבוע דווח על מקרה אלימות מזעזע שהתרחש בהוד השרון, אב רצח את בתו הקטנה, קרבן נוסף של הטרור המגדרי שמשתולל בארצנו. מיותר לציין שהסיפור הזה לא גרר תגובות מ"חזון".

התהייה האם להיטמע או לחרוג (שמועצמת פי כמה כאשר משתייכים לקהילה שמרנית) מתגברת סביב אירועים כאלה. לא ניתן להכחיש את האלימות שמתגלמת בתוך מודל המשפחה ההטרוסקסואלי-מונוגמי, ההיסטוריה הדכאנית של מוסד הנישואים מוכרת לכולן, למה שכשאנחנו נבצע את זה נהיה שונות? 

אם נפנה לנתונים יבשים, נראה כי בישראל חיות 200,000 נשים המוגדרות נשים מוכות, כאשר חצי מיליון ילדים עדים לאלימות. 163 נשים נרצחו ב-14 שנה האחרונות על ידי בני זוגן. על פי אחת ההערכות המחקריות הבולטות, אחד/ת מכל שבע/ה ילדים/ות עברו פגיעה מינית במסגרת המשפחה. המשפחה הגרעינית ההטרוסקסואלית לא הוכחה כבטוחה למשתתפיה, יש לתהות מדוע זה המודל על פיו אנו מצופים לנווט את חיינו.

קיים סטנדרט כפול ביחס לזוגיות ומשפחה להט"בית. אנו אלה שצריכות להצדיק את קיומנו ולתרץ כיצד ילדינו לא ייפגעו משבירת מודל המשפחה. האחריות להסביר באמצעות נתונים יבשים ודוגמאות מדוע טיפולי המרה שגויים מוטלת עלינו. מדוע ההטרוסקסואלים ששואפים לחיות בזוגיות מונוגמית לא נדרשים להגן על זהותם שלהם? למה גברים הטרוסקסואלים סיסג'נדרים אינם נדרשים להצהיר כיצד ואיך יפעלו בדרכים שאינן-אלימות בתוך מערכות יחסים?

על אף עדויות, נתונים ואינספור סיפורים, מיתוס המונוגמיה ההטרוסקסואלית עומד איתן תחת הגנת טענת ה"טבעיות" (כאילו שיש משהו טבעי בקינוחי פרווה באולמי אירועים). מבנה כלכלי וחברתי הצליח להיטמע בתודעה הקולקטיבית כמשאת הנפש של כל אחד ואחת. הסיפור הרומנטי מנצח שוב ושוב את המציאות, שמודחקת למען הנורמליות. השיח הסוער סביב שאלת הגדרת מבנה המשפחה הסיח את דעתנו מכך שעלינו לשאול כיצד אנחנו יכולות להמשיך לנהל את חיינו לנוכח האלימות שמתרחשת מדי יום. 

ובכן,
קראו לי סוטה, אבל בשלב זה אני מעדיפה להיות לא נורמלית. 

balloon face shield, daiso surgical mask, m3 n95 mask for silica, group i coronavirus, what to use for face masks, what is difference between ventilator and respirator, welder mask respirator, suregeon with surgical mask on, medical face mask online, face peel mask walmart, what is apf 10 dust mask, feline coronavirus d fecv vomiting, mask of a thousand faces, what will clean clear plastic face shield, dust mask for atv riding, n95 respirator training osha, silicone face mask brush, which is better n95 or p95, clock face shield, spoilers for the young and the restless did billy poison the face masks, how to use a mask and face moisturizer, uline alternative, celular nokia n95 precio, cleanroom workbench, diy panda surgical mask, face madk, n95 n100 masks, what does the letter mean on niosh respirator ratings, quantitave fit test n95 masks, himalayan pink salt face mask, face respirator mask walmart, telemedicine coronavirus, cover nose, 3m concrete dust mask, gerson half mask respirator filler 13721 286x,

זו הבשורה?

גדלתי על ברכי הציונות הדתית. אני מאמין גדול בערכיה, משוכנע שיש שם אמת גדולה, רחבה ומאירה. יש שם חיבור מפרה בין תורה וחיים, בין חומר ורוח, בין ערכי הנצח להוויה המתחדשת.

קרא עוד »

את שאהבה נפשי

"את שאהבה נפשי" הוא מחזה שכתב איתי סגל, שעיקר עלילתו עוסקת בפיגוע בברנוער ובטיפולי המרה. בלב ההצגה יהונתן, בחור צעיר מיישוב דתי שנפגע בפיגוע ונדרש להתמודד עם החשיפה בפני משפחתו בעקבותיו.

קרא עוד »

הדגשת הקיום והנוכחות של א.נשים להטב"קים וזכותם לזכויות בסיסיות – הן יישומים מובנים מאליהם של מצוות 'ואהבת לרעך כמוך', שאמורים לחייב כל אחת ואחד מאיתנו לפעולה

המטרות שתיארתי לעיל – הדגשת הקיום והנוכחות של א.נשים להטב"קים וזכותם לזכויות בסיסיות – הן יישומים מובנים מאליהם של מצוות 'ואהבת לרעך כמוך', שאמורים לחייב כל אחת ואחד מאיתנו לפעולה; אך בנוסף למטרות האלו, יש עוד ערכים רבים ושונים שבאי המצעד באים לקדם, ולא עם כולם אני מזדהה. לרבים מהם אני מתנגד נחרצות.

קרא עוד »

מצעד הגאווה בירושלים הוא לגיטימי כי ככה.

לפעמים ההסברה הכי טובה היא פשוט לא להסביר. אף אחד מעולם לא נדרש להסביר למה הוא הולך לקולנוע בציבור ולמה הוא אוכל פלאפל לצהריים בציבור כי אלה דברים יום יומיים שזכותו של כל אחד לעשות. גם ללכת ברחוב זה דבר יום יומי שזכותנו לעשות. ופעם בשנה אנחנו בוחרות לעשות את זה כולנו ביחד. ככה כיף לנו. ואם זה בא לך רע, אז מזל שאתה סתם בן אדם רגיל כמו כל אחד אחר ואף אחד לא מבקש את רשותך לצאת מהבית.

קרא עוד »

שתפו את המאמר