לעדכונים על פעילויות ואירועים:

להקדים רפואה למכה

אני יודע שזה ילדותי להגיד "אמרנו לכם"
ממש ילדותי
אבל כולנו ילדים של החיים
ולכן, אמרנו ואמרנו לכם.

כבר כמה שנים אנחנו אומרים לכם
שיש הומואים ולסביות דתיים
והרבה. ובכל מקום.
ושאי אפשר להשתיק את זה יותר.
ואי אפשר "לרפא" את זה.
ואלו שמנסים "לרפא" את זה עושים זאת בסודי סודות ובדרך לא דרך.
אמרנו וחזרנו ואמרנו.

וחלק הקשיבו לנו. והרוב רצה להמשיך ולהתעלם כי זה היה נוח.
ועכשיו כבר אי אפשר להתעלם.

אולי גם זו דרך לטפל?
אולי גם זו דרך לטפל?

הרבה אנשים לא מבינים שזו משמעותה האמתית של "פרשת הרב אלון" – הניסיון שלו "לרפא" את "הנטיות ההפוכות" של תלמידיו בדרך-לא-דרך. יכול להיות שהוא בכנות האמין שזה עוזר. ויכול להיות שלו עצמו היו, ואולי יש, כל מיני דחפים לא מעובדים. זה לא העניין. וגם נטייתו המינית של הרב אלון לגמרי אינה מן העניין. כבר כמה אנשים שאלו אותי בימים האחרונים אם לדעתי הרב אלון הוא הומוסקסואל או פדופיל או שניהם יחד. אני עניתי לכולם שאין לי מושג ושזה לגמרי לא משנה.

הבעיה של הרב אלון אינה בנטייה המינית שלו – תהיה אשר תהיה – אלא בחוסר נכונותו ליטול אחריות ולהעניק לתלמידיו תמיכה רגשית ראויה לשמה, במקום לנסות "לרפא אותם במגע".

למי שלא יודע, מדובר בפרקטיקה שהייתה עד לא מזמן מקובלת מאוד בקרב מטפלי ההמרה – אנשים שמנסים "לרפא" הומוסקסואלים. הם פיתחו תיאוריות שלמות סביב התפיסה שהומוסקסואל נהיה כזה כביכול עקב חסך בחום ומגע אוהב מצדו של האב ולכן ניתן "לרפא" אותו באמצעות מגע או עיסוי, כדי שהוא ילמד שיש גם מגע לא מיני בין גברים וכו'. חלק מה"מרפאים" האלו בארה"ב מרצים היום תקופות מאסר כאלו ואחרות.

בלהט להגן על הרב אלון או בהלם מן הפרשה רבים לא שמו לב להשתתפותו של הרב אלון בסרט על ארגון טיפולי ההמרה "עצת נפש" ולמכתב התמיכה שלו המתנוסס באתר של הארגון. מדובר בארגון שכל פעילותו היא עבירה על כל עקרון אפשרי של אתיקה מקצועית וטיפולית. אבל הרב אלון ורבנים נוספים בחרו לתמוך בו. ואם לרבנים אין מושג לגבי השאלה מהו הטיפול הראוי ומה לא – מניין שנער תלמיד ישיבה תיכונית או הסדר יֵדע שמגע באזורים אינטימיים אינה מרפאה "נטיות הפוכות"? אולי דווקא ככה מרפאים אותן?

אשרינו שזכינו שיש לנו פורום "תקנה" ובו אנשים שעושים את מלאכתם קודש ולוקחים אחריות ציבורית מלאה. חשוב לחזק אותם במיוחד עכשיו על רקע קיתונות של בוז שהם סופגים עכשיו: מימין על הפגיעה ב"רב הנערץ" שאותו הם ניסו להציל מקלון יותר ממה שהוא רצה להציל את עצמו, ומשמאל על "סגירה של דברים בפנים".

אשריה הציונות הדתית שזכתה להנהגה רבנית וחברתית שאינה נושאת פנים לגדולים ולמהוללים. בזכות אנשי פורום "תקנה", אני גאה כיום להשתייך לציונות הדתית ושולח להם ברכת ישר כוחכם !

לרב מרדכי אלון אני שולח בקשה שלא להתבזות יותר ממה שהוא התבזה כבר. אנא ממך, מנע חילול השם נוסף. תכתוב מכתב תודה לחברי הפורום "תקנה", תבקש מחילה מהנערים בהם טיפלת ותטפל סוף כל סוף בעצמך, תוך תענית דיבור של כמה שנים טובות. לימדת תורה הרבה, עכשיו הגיע זמן להפנים דברים.

ובקשה קטנה אחרונה מחברי הפורום "תקנה" – אולי המיזם הבא שלכם יהיה לחקור את הארגון "עצת נפש", לפני השערורייה הבאה?

סדנת כתיבה מונחית

לכתוב את מה שבפנים. את מה שלמדנו להשתיק ולהפנים. לא להדחיק, לא להחליק, אלא לחלוק את שעל הלב. שכבר למד לכאוב אך גם להתאהב.

קרא עוד »

ליין אוי גיי זמיר

מקוות שהתעוררתן חמודות מתוקות, כי אחרי המסיבה מוש מוש מוש שהיתה לנו קשה לקום!! אריאלה רשף המדהימה עלתה והרימה לנו את הרחבה, ו100 חברותות פיזזו אמש במועדון ה"אמור" בתל אביב, עד שהמנהל בא ואמר "רבותינו, הגיע זמן קריאת שמע של שחרית". אוי גיי זמיר 2 – הייתם מדהימים והיה מדהים! תודה שבאתם ונתראה במסיבה הבאה

קרא עוד »

סדרת ארון הקודש

"ארון הקודש”
היא סדרת רשת דוקומנטרית שיצרה הבמאית וחברת הקהילה מורן נקר, על להט”בים דתיים שתעלה בתאגיד השידור הציבורי “כאן”. כל פרק מתמקד בדמות, זוג או משפחה בשלב אחר בחיים. הקרנת הסדרה מביאה תיעוד אינטימי של אנשים המתמודדים עם המפגש בין נטיה מינית וזהות מגדרית ובין אמונה ואורח חיים דתי, דרך רגעים משמעותיים וטקסים דתיים, משפחתיים וזוגיים.

קרא עוד »

אני חושב שהמילה שחיפשת היא "קוויר"

הרב אברהם סתיו, אני חושב שהמילה שחיפשת בפתיחת דבריך היא קוויר (או אולי גיי באנגלית), אדם שהוא חריג מהציפיות הסיס-הטרו-נורמטיביות של החברה שלנו, ולא המילה הומו או הומוסקסאול. כשאנשים להט"בים מזדהים עם דמויות כמו בובספוג או אלזה "ומשייכים" אותן לקהילה הגאה הם לרוב לא מסווגים אותם מבחינת נטייה מינית או זהות מגדרית, אלא מצביעים על חוויה משותפת. בדרך כלל החוויה הזאת לא תהיה של אחת הזהויות הכלולות באותיות להטבא"ק+. זו פשוט חוויה כללית יותר, החוויה של שונות בתוך חברה שמניחה שכל בן נמשך לבת, שמבוגרת בשנות ה-30 שלה צריכה להתעניין בקשרים רומנטים, ושהחוויה המגדרית של כל אחד.ת היא או גבר או אשה. המילה היותר כוללנית לזהות השונה הזו היא המילה קוויר. הקושיה – איך ייתכן שלספוג או לכוכב ים תהיה נטייה מינית או זהות מגדרית שונה, רלוונטית כמו הקושיה איך ייתכן שבובספוג מדבר, שיש לו רישיון נהיגה, ושהוא לובש חולצה מכופתרת ועניבה.

קרא עוד »

עֵת לַחֲשׁוֹת וְעֵת לְדַבֵּר

עֵת לַחֲשׁוֹת וְעֵת לְדַבֵּר, ואיננו מסוגלים עוד לחשות. מחזיקנא טיבותא לרב בני לאו שנענה לדברי הרב יובל שרלו וכתב הצעה לחיי משפחה להט"ב בקהילה הדתית (קישור בתגובה הראשונה), ונגע בנקודות רבות ומגוונות. אחרי שהנושא צף מול תלמידים שלי, באתי להגיב לחלק מדבריו, ולהשלים בחלק ממה שנראה בעיני. אשמח לתגובות.

קרא עוד »

שתפו את המאמר

6 תגובות

  1. אתה חי בהכשה.
    בדאי שתטפל בעצמך.
    יום יבוא ותזדקן ותסכם את חייך בינך לבין עצמך, ותגיע למסקנה, שבזבזת את חייך היקרים על זיה, הפקרות ותועבה.
    לרב אלון, ברוך השם, יש משפחה גדולה, ילדים יפים ומאושרים . ומה יש להומואים כמוך ? כעס אין סופי על כל העולם.
    בינינו אתה יודע שמדובר בתועבה, אז למה לא לטפל בזה? ואם לפדופיל קשה לשנות את נטיותיו, תציע לו שימשיך באורח החיים הבזוי?
    אם אלוהים אסר הומוסקסואליות, מי אתה שתתיר?
    הרי יש על כך איסור ברור ומפורש, זה לא עניין שנתון לפרשנות. שבוע טוב ומבורך.

  2. יפה אמרת זאביק. תודה שפיתחת את הכיוון הזה.
    (וליוני, אלוהים אסר אקט מעשי מאד מסויים. לרב אלון יש אשה וילדים שחיו בשקר במשך 30 השנים האחרונות. בעולם הפסיכולוגיה לא ממש מאמינים באפשרות של 'טיפול', פשוט כי היא לא הוכחה כיעילה. וכתוב גם שחור על גבי לבן שצריך להוציא עיניים לאנשים, ובכל זאת זה נתון לפרשנות.
    אבל כרגיל, מה להומופובים ולעובדות?)

  3. מי ש"קובע" שאי אפשר לשנות נטייה מינית טועה בגישתו ההרמטית וגם לכאורה נוח לו לא לחקור ולמצוא את הדרך.

    אם האדם נמשך יותר לנשים ומעט מאד לגברים אישית אני חושב שהיפנוזה עצמית יכולה לעזור לו.

  4. דת פירושה חוקים ולא כל דיכפין עושה שבת לעצמו מצחיק אותי לחשוב שיש לאדם נטיות לנשים נשואות או לבהמות אז גם לכך יש לגטימיות או נטיות לגנוב אז היכן הנקודה יש לך נטיות לך לטיפול וכך פותרים בעיות חשקים הם יצרים שיתן להיתגבר

  5. אין ספור מילים נכתבו על פרשת הרב אילון. אין לי הרבה מה להוסיף או לחדש על הנאמר. אני רק אכתוב מספר מילים על הנושא. האם ייתכן, סוף סוף, שאדם אחד יגיע להבנה מלאה של אדם אחר? אנו יכולים להשקיע הרבה זמן ומאמץ כדי להכיר אדם אחר, אבל בסופו של דבר, כמה נוכל להתקרב למהותו של אותו אדם? אנו משכנעים את עצמנו שאנו מכירים היטב את האדם האחר, אבל האם אנחנו באמת יודעים עליו משהו?
    אנחנו מדינה הממהרת לשפוט אנשים ולהכריע את דינם. ישנם דברים שלא הובאו לציבור, אין בפנינו את כל הצדדים והראיות לכאן ולכאן. מקרה שכזה הוא בחזקת דיני נפשות. אנחנו צריכים להמתין ולתת לאנשים ברי סמכא לעשות את עבודתם לפני שאנחנו כציבור נשמש כדיין ותליין. אין אדם כה טוב, עד שאילו היינו שופטים את כל מעשיו ומחשבותיו בהתאם לחוק, לא היה ראוי להיתלות לפחות עשר פעמים במשך חייו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.