לעדכונים על פעילויות ואירועים:

ביקורת הרסנית

10527511_10153009771142752_2201579838364112550_nחשבון נפש וביקורת, כולל ביקורת פנימית, הם דבר חשוב תמיד, אך לפעמים כדאי לבחון גם מאיזו נקודה מגיעה הביקורת הזאת. האם היא מעין אוהבת? האם היא מגיעה מתוך תחושה אמתית של שילוב זרועות? או שמא היא מגיעה מתוך רצון ללעוג, רצון להרחיק את המבקר ממושא הביקורת עצמו כאילו מדובר בשקית אשפה שמרחיקים מן הגוף.

אתמול התקיים כינוס חשוב, כינוס שבמהותו מעלה טונים ואפילו טוב שכך. כינוס שנוגע באחד מהעצבים החשופים ביותר בקיום הלהט"בי הדתי בציבוריות הציונית-דתית. ולמרות זאת, הכינוס לא הגיע לרמת עצבים גבוהה יותר מכינוס פוליטי או כינוס חברתי אחר. אף שמעתי במו אוזני אדם האומר לחברו "ציפיתי שיהיה יותר עקשן".

התחלתי וכתבתי שביקורת היא לגיטימית. אך הביקורת שמטיף יו"ר כמוך לא רק שמלווה בסילוף של הדברים מתוך כוונה או מתוך שגגה, אלא גם חוטאת לכותרת שלו עצמו – והיא היא הירייה ברגל. במקום לרפא, המאמר פרי ידו של עמית רק מוסיף עוד עשן למדורה. ומהיכן אני לומד זאת? המרכאות, שבהם הוא משתמש בכל פעם שהוא כותב "קהילה להט"בית", מסגירים את האמת. האמת שכנראה לא נוחה לו מכיוון שהקרקע האידאולוגית שעליה הוא עמד ועליה הוא הקים את ארגונו, קיבלה זעזוע רציני, 8 בסולם ריכטר, בעקבות הכנס אתמול. ובמקום להתכנס פנימה ולעשות חשבון נפש, בוחר יו"ר כמוך במטרה הקלה – לתקוף גם הוא את הקהילה שאליה הוא משתייך ונהנה ממה שיש לה להציע.

קוראי הטור הזה בטח אומרים לעצמם, הייתכן? האם סתם אני מדבר מדם ליבי? ובכן, הנה כמה דוגמאות שמראות שבמקום להתרכז במה שקרה אתמול, בחר יו"ר כמוך בדרך הקלה וזה לסלף את האמת ולתקוף את החלש.

הרב ארל'ה הראל אמר בכנס שחלק גדול מהמטופלים לא יצליחו להשתנות. ומה כתב היום יו"ר כמוך? "שבעצם לא כל אחד יכול". או במילים אחרות – יו"ר כמוך הפך פה את האחוזים. "מרוב" אצל הרב הראל למיעוט אצל יו"ר כמוך.

במאמרו של יו"ר כמוך מוזכרות אך ורק קריאות הפרעה של חברים מהקהילה הלהט"בית אך באורח פלא נעלם מעינו ומאוזניו קריאות גועל נפש שעלו מהקהל הדתי שישב איתו באותו אולם כל אימת שנאמרו אמירות פרו-להט"ביות.

עוד מוזכר במאמרו של יו"ר כמוך ש"יש מחקרים שאומרים שאפשר לגרום לנמשך לבני מינו להימשך יותר למין השני ושיש מחקרים הסותרים זאת", וש"יש אנשים שהטיפול סייע להם ויש כאלה שלא". הכותב שכח לכתוב, או שמא בחר להשמיט את העובדה שהמדענית הראשית שישבה בפאנל, פרופ' נורית ירמיה, הכתה שוק על ירך וסתרה את הנתונים כביכול שהובאו ע"י התומכים בשינוי. שוב יש לנו פה במילים עדינות ייפוי של המציאות, או במילים פחות עדינות: סילוף.

ודוגמא אחרונה – יו"ר כמוך מדבר בשבח האכסניה על עיתון בשבע שהרים כנס מכובד. נכון, הכנס בסופו של דבר אכן היה מכובד אבל לא הודות לבשבע, אלא הודות ללחץ אדיר שהופעל עליהם אחרי שהתברר שבמקור הרכב הפאנל היה חד צדדי באופן מובהק והלחץ שהופעל הודות בין השאר להרבה גורמים שהם לא ארגון כמוך – הפאנל היה מאוזן הרבה יותר כיאה לכנס שמכבד את עצמו. על זה מודה גם יו"ר בשבע מר דודו סעדה.

אתמול כתבה מנכ"לית הבית הפתוח בירושלים, אלינור סידי, מאמר דעה חשוב בעיתון הארץ. מאמר שדורש מהקהילה הלהט"בית לראות את פעולותיה – מה הן עושות והאם מחאות כאלו משיגות את המטרה. מאמר זה ומאמרה שלה לכאורה אומרים אותו הדבר. אבל הגישה המרכזית, המקום ממנו הם באים, הוא שונה לגמרי. מאמרה של סידי בא ממקום שבאמת רוצה לבנות, מאמרו של עמית רוצה להרוס.

ראוי היה שיו"ר כמוך יפנה את מירב השפעתו בתקשורת ומירב תבונתו לנסח מאמרי מחאה חריפים כנגד אישי ציבור דתיים כגון בצלאל סמוטריץ או אורית סטרוק שפיהם לא נדם בימים האחרונים בדברים קשים כנגד בני ובנות קהילת הלהט"ב. ראוי היה שיו"ר כמוך ישקיע את האנרגיה פחות בסילוף תוכן הכנס ויותר בהטמעת הדברים הברורים שנאמרו ע"י המדענית הראשית.

האמת והשלום הם דרכנו, כך צריך וכך יהיה. אך לא נשתוק נוכח צביעות או נוכח ביקורת שבאה להרוס ולא לבנות.

terpy j cbd, ilae classification, cbd mankato, creating better days cbd, penalty for mailing cbd oil, cbd oil and pen for migraines, cbd oil poor sleep, fors cbd oil positive drug test, flora cbd, hippie juice cbd oil flavors, cbd oil for insomnia, rose gummy bears, do u eat cbd oil, melb cbd accommodation cheap, royal cbd oil review, how often should you take cbd oil, cbd and cramps, tetrahydrocannabinol definition, does plus cbd oil have thc in it, cbd cigars, wild hemp cigarettes cbd, organic nutrients, what does 101 mean, pure cbd capsules, oxidative carboxylation, do great things, 4 corners cannabis coupon, cbd oil lotion, cbd and kidney function, your cbd store vestal, cbd oil l, brain damage wiki, snakeskin background, top cbd stocks, things to say to a high person, 99 restaurant menu, plus cbd oil review, cbd names,

בחור בן 18-19, שהולך לטיפול "מקצועי" ו"מבטיח", תרתיי משמע, שנותן תחושה של עוצמה, ביטחון, כמו טריפ מופלא על קוקאין משובח במיוחד הנארז בתוך מעטפת של מציאות אפשרית וחוקית לחלוטין… יש יותר מזה?!

אחד הדברים שאפיינו את הטיפול זה הדגש על כך שניתן לשנות דברים- הנטייה הזאת היא נרכשת ואיננה מולדת, נאמר, ולכן אין שום בעיה לשנות את זה. המפתח הוא בי וזה תלוי רק ברצון שלי. עניין של בחירה.

קרא עוד »

סדנת כתיבה מונחית

לכתוב את מה שבפנים. את מה שלמדנו להשתיק ולהפנים. לא להדחיק, לא להחליק, אלא לחלוק את שעל הלב. שכבר למד לכאוב אך גם להתאהב.

קרא עוד »

ליין אוי גיי זמיר

מקוות שהתעוררתן חמודות מתוקות, כי אחרי המסיבה מוש מוש מוש שהיתה לנו קשה לקום!! אריאלה רשף המדהימה עלתה והרימה לנו את הרחבה, ו100 חברותות פיזזו אמש במועדון ה"אמור" בתל אביב, עד שהמנהל בא ואמר "רבותינו, הגיע זמן קריאת שמע של שחרית". אוי גיי זמיר 2 – הייתם מדהימים והיה מדהים! תודה שבאתם ונתראה במסיבה הבאה

קרא עוד »

סדרת ארון הקודש

"ארון הקודש”
היא סדרת רשת דוקומנטרית שיצרה הבמאית וחברת הקהילה מורן נקר, על להט”בים דתיים שתעלה בתאגיד השידור הציבורי “כאן”. כל פרק מתמקד בדמות, זוג או משפחה בשלב אחר בחיים. הקרנת הסדרה מביאה תיעוד אינטימי של אנשים המתמודדים עם המפגש בין נטיה מינית וזהות מגדרית ובין אמונה ואורח חיים דתי, דרך רגעים משמעותיים וטקסים דתיים, משפחתיים וזוגיים.

קרא עוד »

אני חושב שהמילה שחיפשת היא "קוויר"

הרב אברהם סתיו, אני חושב שהמילה שחיפשת בפתיחת דבריך היא קוויר (או אולי גיי באנגלית), אדם שהוא חריג מהציפיות הסיס-הטרו-נורמטיביות של החברה שלנו, ולא המילה הומו או הומוסקסאול. כשאנשים להט"בים מזדהים עם דמויות כמו בובספוג או אלזה "ומשייכים" אותן לקהילה הגאה הם לרוב לא מסווגים אותם מבחינת נטייה מינית או זהות מגדרית, אלא מצביעים על חוויה משותפת. בדרך כלל החוויה הזאת לא תהיה של אחת הזהויות הכלולות באותיות להטבא"ק+. זו פשוט חוויה כללית יותר, החוויה של שונות בתוך חברה שמניחה שכל בן נמשך לבת, שמבוגרת בשנות ה-30 שלה צריכה להתעניין בקשרים רומנטים, ושהחוויה המגדרית של כל אחד.ת היא או גבר או אשה. המילה היותר כוללנית לזהות השונה הזו היא המילה קוויר. הקושיה – איך ייתכן שלספוג או לכוכב ים תהיה נטייה מינית או זהות מגדרית שונה, רלוונטית כמו הקושיה איך ייתכן שבובספוג מדבר, שיש לו רישיון נהיגה, ושהוא לובש חולצה מכופתרת ועניבה.

קרא עוד »

שתפו את המאמר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.