לעדכונים על פעילויות ואירועים:

לא בחרתי בשמי הפרטי

man_on_benchאני הומו. נולדתי כך, לא בחרתי להיוולד כזה וכמו רבים כמוני גם אני התפללתי בכל כוחי ועשיתי את כל המאמצים כדי שהדברים ישתנו.

בתפילת "שמע קולנו" ביקשנו שהכול יעבור. שנהיה נורמלים. שנתחתן למרות הכול ושאולי סוף סוף נימשך לעזאזל קצת לבנות ולא לעלם היפה מספסל הלימודים. רציתי בזה כל כך, ובאמת חשבתי שהכול יעבור. שאכן, כמו שנוהגים לומר על כל דבר רע: "עד החתונה זה יעבור". שיתרחש הנס ובאמת עד החתונה שלי זה יעבור.

אבל זה לא קרה. לא לי ולא לאלפים כמוני שכל כך קיוו. בניגוד למה שחושבים עלינו, רובנו היינו צדיקים גדולים בישיבה. השיחות על התגברות היצר לנשים הרי ממילא לא נגעו לנו, אנחנו יכולנו לטייל ברחוב, לראות בחורה חשופה וזה לא הזיז לנו בכלל. צדיקים שכמונו. אבל בחדרי השינה בישיבה, כשהחבר שלידינו מתלבש ומתפשט מבלי משים, במקווה בטבילה לקראת היום הקדוש ביותר בשנה, שם החלו ההרהורים האסורים. שם הייתה ההתמודדות האמתית. וזאת התמודדות יומיומית. התמודדות עם הרצון להגניב מבט לא ראוי לבחור שנמצא מולך, לחיות בחברה של בנים ולא להתפתות, לא להתאהב ח"ו במי שאסור, ולהמשיך כל הזמן להאמין בלב שלם שלפחות למעלה, כל הקושי והניסיון שלך בעולם הזה אכן מוערך. שיש מישהו שמבין ללבך ויודע עד כמה זה קשה וכמה זה ראוי להערכה. תמיד לימדו אותנו שאנחנו מקבלים שכר על התמודדות. שעצם המאבק מוערך. אבל זהו, שלא אצלנו. אנחנו שונים בעניין הזה מכל האחרים.

מגיל צעיר התרגלנו לשמוע מחברים, מורים והורים שהומואים זה דבר מגעיל, שזה לא טבעי, שהדבר היחידי שישנו הוא משפחה אורגנית ואין דבר יותר יפה ויותר נכון מאבא אימא וילדים. ישבנו אלה לצד אלה עם אותם דוברים ותהינו, על מי בדיוק הם מדברים. עלינו?! האם אני כל כך מגעיל? האם אני כל כך דוחה? אני הרי בדיוק כמו כל אחד אחר. לומד גמרא, מתפלל, מנסה לקיים את ההלכה כפי שצריך ולמרות הכול אני במהותי חוטא ורשע!

איך אפשר לחיות עם התחושה הזו, שכל מה שלא תעשה לא יפתור אותך מתחושת האשמה הבסיסית – אתה חוטא! אתה חוטא! אלוקים עדי שלא אני בחרתי להיות הומו. הרי הוא ברא אותי כך!

אותם אלו המדברים על אותם הומואים ולסביות בגועל, לא יכולים להאמין שאותם הומואים ולסביות, אותם יצורים "מעוותים" על פי הגדרתם, שבוודאי חיים להם רק במחוזות הזימה של אזור תל אביב עיר החטאים, נמצאים למעשה כאן ועכשיו, ממש לידם. זה יכול להיות הבחור שלמד אתך חברותא בישיבה והתנדנד ליד הסטנדר בדבקות, זו יכולה להיות הבחורה איתה היית בדירת השרות, זאת שחלקת איתה כל כך הרבה חוויות. הוא, היא ורבים אחרים עומדים כולם כאן לידכם, נושכים שפתיים, לעתים מזילים דמעה וחיים את סודם העמוק, אותו אסור לספר לאף אחד, בבדידות נוראית. אפילו החסד שניתן לכל חוטא – חסד הוידוי – גם הוא נלקח מהם.

החברה הדתית חייבת להתבגר בכל הקשור ליחס שלה להומואים וללסביות הדתיים. ההתבגרות הזו לא תהיה קלה, אבל היא הכרחית, מפני שמאחורי המילים המאיימות "הומוסקסואל" ו"לסבית", מסתתרים אנשים אמתיים, בעלי רגשות, בעלי אמונה חזקה בבורא עולם, עם הרבה רצון להיטיב, לאהוב, ולהיות נאהבים. האמינו לי, אני מכיר את חלקם באופן אישי: הם מטובי בניה ובנותיה של החברה דתית, והם לא דורשים הרבה מלבד חיבוק אוהב והבנה כנה למצבם.

הלוואי וכבר בשנה הבאה נזכה לשמוע קולות אחרים, קולות רציניים יותר ומעמיקים יותר ביחס אלינו. אנחנו מבטיחים לעשות את כל המאמצים שכך אכן יקרה. רק טוב.

(מכתב זה פורסם בפורום "גייז דתיים" ז"ל באתר וואלה)

בחור בן 18-19, שהולך לטיפול "מקצועי" ו"מבטיח", תרתיי משמע, שנותן תחושה של עוצמה, ביטחון, כמו טריפ מופלא על קוקאין משובח במיוחד הנארז בתוך מעטפת של מציאות אפשרית וחוקית לחלוטין… יש יותר מזה?!

אחד הדברים שאפיינו את הטיפול זה הדגש על כך שניתן לשנות דברים- הנטייה הזאת היא נרכשת ואיננה מולדת, נאמר, ולכן אין שום בעיה לשנות את זה. המפתח הוא בי וזה תלוי רק ברצון שלי. עניין של בחירה.

קרא עוד »

סדנת כתיבה מונחית

לכתוב את מה שבפנים. את מה שלמדנו להשתיק ולהפנים. לא להדחיק, לא להחליק, אלא לחלוק את שעל הלב. שכבר למד לכאוב אך גם להתאהב.

קרא עוד »

ליין אוי גיי זמיר

מקוות שהתעוררתן חמודות מתוקות, כי אחרי המסיבה מוש מוש מוש שהיתה לנו קשה לקום!! אריאלה רשף המדהימה עלתה והרימה לנו את הרחבה, ו100 חברותות פיזזו אמש במועדון ה"אמור" בתל אביב, עד שהמנהל בא ואמר "רבותינו, הגיע זמן קריאת שמע של שחרית". אוי גיי זמיר 2 – הייתם מדהימים והיה מדהים! תודה שבאתם ונתראה במסיבה הבאה

קרא עוד »

סדרת ארון הקודש

"ארון הקודש”
היא סדרת רשת דוקומנטרית שיצרה הבמאית וחברת הקהילה מורן נקר, על להט”בים דתיים שתעלה בתאגיד השידור הציבורי “כאן”. כל פרק מתמקד בדמות, זוג או משפחה בשלב אחר בחיים. הקרנת הסדרה מביאה תיעוד אינטימי של אנשים המתמודדים עם המפגש בין נטיה מינית וזהות מגדרית ובין אמונה ואורח חיים דתי, דרך רגעים משמעותיים וטקסים דתיים, משפחתיים וזוגיים.

קרא עוד »

אני חושב שהמילה שחיפשת היא "קוויר"

הרב אברהם סתיו, אני חושב שהמילה שחיפשת בפתיחת דבריך היא קוויר (או אולי גיי באנגלית), אדם שהוא חריג מהציפיות הסיס-הטרו-נורמטיביות של החברה שלנו, ולא המילה הומו או הומוסקסאול. כשאנשים להט"בים מזדהים עם דמויות כמו בובספוג או אלזה "ומשייכים" אותן לקהילה הגאה הם לרוב לא מסווגים אותם מבחינת נטייה מינית או זהות מגדרית, אלא מצביעים על חוויה משותפת. בדרך כלל החוויה הזאת לא תהיה של אחת הזהויות הכלולות באותיות להטבא"ק+. זו פשוט חוויה כללית יותר, החוויה של שונות בתוך חברה שמניחה שכל בן נמשך לבת, שמבוגרת בשנות ה-30 שלה צריכה להתעניין בקשרים רומנטים, ושהחוויה המגדרית של כל אחד.ת היא או גבר או אשה. המילה היותר כוללנית לזהות השונה הזו היא המילה קוויר. הקושיה – איך ייתכן שלספוג או לכוכב ים תהיה נטייה מינית או זהות מגדרית שונה, רלוונטית כמו הקושיה איך ייתכן שבובספוג מדבר, שיש לו רישיון נהיגה, ושהוא לובש חולצה מכופתרת ועניבה.

קרא עוד »

שתפו את המאמר

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.