חיפוש
My WordPress Page קו הקשב פתוח עכשיו
חיפוש

כדתי, חשוב לי להגיד שרובנו לא כאלה.

כדתי, חשוב לי להגיד שרובנו לא כאלה. רובנו מאמין שלהיות דתי זה קודם כל ״ואהבת לרעך כמוך״ (גם זה בפרשת ״קדושים״ כבוד הרב). רובנו סולד משנאת אחים, וזוכר על מה חרב הבית ומה הביא אותנו לגלות. להיות דתי זה מורשת, מצוות בין אדם למקום וגם בין אדם לחברו, או לתלמידו. זה לסור מרע, לעשות טוב, לרדוף רק אחר השלום, ולהאמין בצדק. גם אם הוא לא תמיד נראה לעין. זה לקדש את היופי שבכל פלא בריאה - גם אם אנחנו לא מבינים אותו, והוא לא מסתדר לנו עם תפיסות מיושנות.

כדתי, חשוב לי להגיד שרובנו לא כאלה.

רובנו מאמין שלהיות דתי זה קודם כל ״ואהבת לרעך כמוך״ (גם זה בפרשת ״קדושים״ כבוד הרב).

רובנו סולד משנאת אחים, וזוכר על מה חרב הבית ומה הביא אותנו לגלות.

להיות דתי זה מורשת, מצוות בין אדם למקום וגם בין אדם לחברו, או לתלמידו.

זה לסור מרע, לעשות טוב, לרדוף רק אחר השלום, ולהאמין בצדק. גם אם הוא לא תמיד נראה לעין.

זה לקדש את היופי שבכל פלא בריאה – גם אם אנחנו לא מבינים אותו, והוא לא מסתדר לנו עם תפיסות מיושנות.

אגב, זה גם לשים לב להבדל בין ערב חג ליום שלפניו 😉

לפני שנתיים, כשיצאתי מהארון, פחדתי מאוד מהתגובה של העולם הדתי בו גדלתי…

פחדתי מאותן אמירות כמו של הרב דוקוב, ורבנים אחרים שיודעים רק להגיד ״אסור״.

בשנים שלי בטכניון כמעט כל דבר תורה של הרב בבית הכנסת בקבלת שבת הוקדש לפוליטיקה ולדעותיו האישיות. מ״יש גורמים שמאיימים על שלמות מוסד המשפחה״, להשוואת נתניהו למשה רבנו וגנץ ובוחריו לקרח ועדתו, והתפארות במלחמתו של הרב נגד מעונות מעורבים יהודים-ערבים ״שלא יקום הערבי בלילה וייקח סכין״.

דבר תורה, שנועד לגשר בין תפילות יום שבת, שנועד להנגיש את פרשת השבוע למעל מאה סטודנטים מתפללים, סולף והפך למופע שגרם לחלק מהסטודנטים לנוע באי נוחות, לצאת החוצה, להסתגר במושבם, או כמוני בסופו של דבר – לנטוש את בית הכנסת הזה, ולחפש דבר תורה שמתייחס, ובכן, לתורה.

ומה נשאר מהיציאה? הפתעה – חיבוק גדול מהמשפחה ומהחברים, הדתיים והחילוניים. לא כולם שמחו, נכון, אבל גם עם המיעוט המתנגד לא היה דבר שלא הסתדר בשיח. בבית הכנסת בבית עוד מבקשים ממני לעלות שליח ציבור, ובקבוצת בוגרי ביח״ד (ארגון הדתיים בטכניון) בן הזוג שלי מוזמן לארוחות שבת לפעמים עוד לפניי

זה מכעיס כשמסיתים נגדך ונגד קהילה אליה אתה משתייך, ועוד בתוך מקום שמשמש לך כבית, אבל חשוב לי שתדעו שזאת לא היהדות. זאת לא הדת, ואלה לא הדתיים..

גל אלפר הינו מוביל קבוצת הקשת הסרוגה של חברותא בחיפה.

Gal Elfer

שלום צ’אט ג’י פי טי, תוכלי לספר לי בבקשה מהי הומופוביה?

כמו שצ’אט ג’י פי טי אמרה, יש קשר מובהק בין דתות לבין הומופוביה. ספציפית, יש קשר מובהק בין היהדות לבין הומופוביה. לפני כשנה פרסמתי ב”התקופה” את המסה “כה אהבו חכמינו”, שעסקה בדרך שבה היהדות המסורתית פירשה את סיפור רבי יוחנן וריש לקיש בנהר הירדן. משפט הפתיחה הפלרטטני של ריש לקיש: “יופיך לנשים”, שאותו ניתן להבין בקלות כ”אתה יפה כמו בחורה” פורש לאורך ההיסטוריה היהודית כ”חשבתי שאתה אישה”, כי לא ייתכן שדמות נכבדה כל כך, הנמנית על חבורת הרבנים המכונה “חז”ל”, תהיה אדם שנמשך לגבר. אבל הסיפור קורע הלב של שני החכמים הוא סיפור אהבה רומנטי, ועוד כזה שנגמר בטרגדיה, אולי כדי להזהיר את מי ששוקל להתאהב בגבר.

קרא עוד »

לא ניתנו תעניות לישראל כדי שנזכור בהן הצרות ונקונן על דם ישראל הנשפך כמים

והואיל וכבר פשט המנהג ואין בו איסור רק שטות, ויש בו רמז, לפיכך אני אומר שאם התפלל עם הציבור בתענית והרבו בזכרון הצרות – אל יפרוש מהן. אבל לכתחילה לא יתפלל עם מי שזוכרין הצרות ולא עושין תשובה.

קרא עוד »

דיספוריה היא אמיתית

דיספוריה היא אמיתית.
לפעמים פשוט לוקח חיים שלמים בשביל להבין אותה. ולקרוא לה בשם.

קרא עוד »

הדמעות שירדו לי כשהייתי אז בן 13 בחדר של הרב בישראל, שאמר לי שהומואים הם שטן מלוכלך וחטא חמור בתגובה לוידוי שלי, התחלפו בדמעות של אושר

אני זוכר שכשאוליבר נולד, חיפשנו מקום להתארח בו בבית הכנסת וגם ללכת למקווה, ואז פגשנו ברב ברוס הנדיר והמדהים שארגן לנו חגיגה מאירת עיניים בבית הכנסת בפורטלנד בארה״ב. כשהגענו, לא האמנו – המונים מהקהילה היהודית הגיעו כדי לחגוג איתנו. הרגשנו כמו משפחה אמיתית.

קרא עוד »

שתפו את המאמר