
קמפיין "בן גיי" התפרסם בטעות ב"יתד נאמן". "הוועדה הרוחנית" של העיתון החרדי אישרה את פרסום המודעה "יש לך בן גיי בארון?", לאחר שלא הבינה את משמעותו הכפולה
מודעת הפרסום של התכשיר "בן גיי" ממשיכה לעורר גלים לאחר שפורסמה בגיליון סוף השבוע של "יתד נאמן", אחד העיתונים המובילים במגזר החרדי. כך מדווח אתר ICE.
את הקמפיין השנוי במחלוקת הפיק משרד הפרסום עפר & הרץ, בעבור יצרנית התכשיר "פרומדיקו". הקמפיין נושא את הסלוגן הדו-משמעי "יש לך בן גיי בארון?", כשמתחתיו צילום המוצר והסבר קצר על טיבו. בסוף השבוע הופיעה המודעה במוסף הבריאות של "יתד נאמן", לאחר ש"הוועדה הרוחנית" של העיתון, המורכבת מרבנים, אישרה את הפרסום.
כל תוכן ופרסומת המופיעים בעיתון נדרשים לעבור את אישורה של ועדת הרבנים, ולדברי מקורב למערכת העיתון, נראה כי הרבנים לא זיהו ולא הבינו את המסר הכפול המסתתר בפרסומת – והתירו את הפרסום. יצויין, כי הנושא ההומו-לסבי נחשב בגדר טאבו בקרב הציבור החרדי, וכל פרסום בנושא בעבר נפסל על ידי מועצת הרבנים.
לפני מספר ימים פורסם כי קבוצה של כ-15 גברים ונשים, חלקם הורים לילדים הומואים ולסביות, פנו במכתב תלונה לרשות השניה ודרשו להוריד את הפרסומת מהאוויר. במכתבם, כתבו הפונים כי "מחריד לגלות שבישראל של שנת 2003, מציגים הומואים באור נלעג כל כך ועוד בזמן פריים טיים". "הרשות השניה, שיודעת להיות ´רגישה´ לפגיעה ברגשות הציבור כשנוח לה, מעלימה עין כשמדובר בפגיעה בקהילה הגאה בישראל. אם נשיקה בין שני גברים נחשבת ל'עבירה' בפריים-טיים, מחשש לפגיעה בציבור הדתי, מדוע שימוש נלעג, ציני ומעליב בהומואים לא נחשב פגיעה?", נכתב בפנייה.
מתוך Gogay, כ"ו בכסלו התשס"ד (21 בדצמבר 2003)