חיפוש
My WordPress Page קו הקשב פתוח עכשיו
חיפוש

הרב ריסקין: ילדים זה שמחה. גם להומואים

אף על פי שהוא אינו יכול לקבל חתונה הומו-לסבית כתחליף לחתונה הטרוסקסואלית, הכריז הרב שלמה ריסקין, רבה של אפרת, כי הוא אינו מתנגד שהורים הומו-לסביים יביאו ילדים לעולם. עוד אמר כי "כשהגבר לא עושה את האקט עצמו - אין בעיה. צריך לזכור שאנחנו כפופים להלכה, אך גם לאנושיות. כשיש קבוצה כל כך גדולה שרוצה להישאר חלק מהיהדות, לממסד הדתי אסור להתעלם ממנה". אלעד טנא בכתבה מרתקת

kids"אני לא מתנגד שהורים הומו-לסביים או חד-הוריות יביאו ילדים לעולם, אם הם אחראים כמובן", כך אמר אמש (יום ג´) רבה של אפרת, הרב שלמה ריסקין, במפגש שעסק בנושא יחסי האורתודוכסיה וההומוסקסואליות בכנס השנתי של "לימוד", העוסק בנושאי יהדות, ומתקיים השבוע בווריק, בריטניה בהשתתפות כ-2,500 איש.

אתמול פורסמה ב-ynet קריאתה של יעל משאלי להומואים הדתיים "שלא להמתין לרבנים, אלא להקים משפחות" ומתברר שבאותם רגעים ממש, כבר היה מי שעסק בדיוק בסוגיה. הרב ריסקין הכניס את ראשו ללוע האריות כשהגיע למושב הטעון, בו הבהיר שאין לחצות את גבולות האורתודוכסיה, אך הציג עמדה פתוחה וליברלית יחסית.

במושב נכחו הומואים ולסביות רבים מהתפוצות, שהתקיפו אותו בשאלות קשות. בטון מריר סיפרו על החוויות הקשות שעברו כשסודם התגלה בחברה הדתית. בתום הדיון האווירה באולם השתנתה פלאים, והנוכחים ליוו את רסקין במחיאות כפיים ארוכות.

גרג דרינקווטר, מנהל ארגון הומו-לסבי, שהנחה את המושב, הציג בפני הרב את הקשיים: "הצעירים מפחדים לגשת לרבנים ולספר על המצוקות… הממסד הרבני האורתודוכסי בארה"ב ובבריטניה לא מוכן לדון בתופעה".

הרב ריסקין השיב כי בישיבות בורחים מכל סוג של חינוך מיני. הוא הציג בפניהם את הגישה שהוא מוביל בישראל: קבלת האחר, גם אם אין הסכמה אידיאולוגית, וזאת בניסיון שלא לדחוק אותם מחוץ לקהילה הדתית. "בית הכנסת נועד לקבל כל יהודי. אני חייב לאהוב את הגר, וגם את מי ששונה. התפקיד שלנו כהורים הוא לאהוב את הילדים שלנו, ושל הרבנים – את חברי הקהילה".

אי אפשר להתעלם
הרב סיפר איך הוא נחשף לראשונה לתופעה: "כשכיהנתי כרב בית הכנסת בלינקולן סקוור, הגיע אלי אחד הצעירים הכי רגישים ונפלאים שהכרתי. הוא הגיע לבית הכנסת, התפלל בכוונה והפכנו חברים טובים. הוא היה חביב השידוכים, רק שסירב לכולם. יום אחד התוודה בפני שהוא פשוט לא נמשך לבנות המין השני. ואז הוא גם שאל אם אני רוצה שהוא יפסיק לבוא להתפלל במניין. חיבקתי אותו, ולמדנו ביחד.
הוא זה שגרם לי להבין שבני אדם הם בני אדם, והרבנים לא יכולים להיות שופטים אלא מקבלים. כמובן שביקשתי ממנו להמשיך להגיע לתפילה".

אחד הצעירים בכנס סיפר כי "נדחף" לנישואין על-ידי ארגון שטען שאפשר "לרפא" את נטייתו המינית. הרב ריסקין הגיב כי אם למישהו יש דחף דו-מיני, נראה שנכון לדחוף אותו לנישואים, אך אין להציע זאת למישהו שאין לו כלל סיפוק ביחסים עם אישה.

למרות זאת, ריסקין הבהיר כי יש לדבוק באורתודוכסיה והבהיר כי אינו יכול לקבל חתונה הומו-לסבית כתחליף לחתונה הטרוסקסואלית. "התנ"ך הוא נגד הומוסקסואליות ואף קורא לזה תועבה", אמר, "עם זאת, כשהגבר לא עושה את האקט עצמו – אין בעיה. צריך לזכור שאנחנו כפופים להלכה, אך גם לאנושיות. כשיש קבוצה כל כך גדולה שרוצה להישאר חלק מהיהדות, לממסד הדתי אסור להתעלם ממנה".

פורסם ב-ynet יהדות, ג´ בטבת התשס"ט (30 בדצמבר 2008)

הרודפים אותנו? שבו בפינה בבקשה, עם הפנים לקיר

יש המון המון שבח לומר, ואילו פי מלא דברי שבח אין אני מספיק להודות לכל מי שראוי להודות לו. בדין הייתי צריך לסיים בשבח, אבל לבי אינו מתיר לי. העוול שנעשה לי מצד אנשים הנסמכים על שירותיי ועל תרומתי פשוט קשה מנשוא.

קרא עוד »

אמש צוין יום הזכרון הטרנסי. יום שלם של אחדות ותקווה לצד יום שכולו זכרון ואבל

ביום הזה אני נזכרת בכל הא.נשים על הקשת הטרנסית שהכרתי ושסיימו את חייהם, בכל הקשיים המנטליים והחברתיים שהקהילה הטרנסית, הקהילה שלי – חווה באופן יומיומי.

קרא עוד »

מ מ' באהבה ל א'.

בדיוק כמוך לפני 20 שנה בדיוק, בשנת 2003, מצאתי את מה שהייתי חייב לחשוב שהוא ה"גאולה" של חיי. מצאתי את טיפולי ההמרה ורציתי להשתנות ולהתחתן עם אישה ולהיות כמו כולם

קרא עוד »

כמה ממכם בעד דברים רעים?

כלומר, לא דברים שנויים במחלוקת, פשוט דברים רעים. התשובה, אני מקווה בכל אופן, היא אף אחד, אף אחד לא בעד מה שרע וכולנו מנסים לצדד בטוב. ובכן, ניתן להסיק מכאן שלהיות בעד מה שטוב ולהתנגד לרע זה דבר משותף (כמעט) לכל האנושות – ולכן זה לא אומר הרבה. אני מציע לעשות את אותו התרגיל עם הומופובים. כמה ממכם בעד טיפולי המרה?

קרא עוד »

שתפו את המאמר