חיפוש
My WordPress Page קו הקשב פתוח עכשיו
חיפוש

הרב ריסקין: ילדים זה שמחה. גם להומואים

אף על פי שהוא אינו יכול לקבל חתונה הומו-לסבית כתחליף לחתונה הטרוסקסואלית, הכריז הרב שלמה ריסקין, רבה של אפרת, כי הוא אינו מתנגד שהורים הומו-לסביים יביאו ילדים לעולם. עוד אמר כי "כשהגבר לא עושה את האקט עצמו - אין בעיה. צריך לזכור שאנחנו כפופים להלכה, אך גם לאנושיות. כשיש קבוצה כל כך גדולה שרוצה להישאר חלק מהיהדות, לממסד הדתי אסור להתעלם ממנה". אלעד טנא בכתבה מרתקת

kids"אני לא מתנגד שהורים הומו-לסביים או חד-הוריות יביאו ילדים לעולם, אם הם אחראים כמובן", כך אמר אמש (יום ג´) רבה של אפרת, הרב שלמה ריסקין, במפגש שעסק בנושא יחסי האורתודוכסיה וההומוסקסואליות בכנס השנתי של "לימוד", העוסק בנושאי יהדות, ומתקיים השבוע בווריק, בריטניה בהשתתפות כ-2,500 איש.

אתמול פורסמה ב-ynet קריאתה של יעל משאלי להומואים הדתיים "שלא להמתין לרבנים, אלא להקים משפחות" ומתברר שבאותם רגעים ממש, כבר היה מי שעסק בדיוק בסוגיה. הרב ריסקין הכניס את ראשו ללוע האריות כשהגיע למושב הטעון, בו הבהיר שאין לחצות את גבולות האורתודוכסיה, אך הציג עמדה פתוחה וליברלית יחסית.

במושב נכחו הומואים ולסביות רבים מהתפוצות, שהתקיפו אותו בשאלות קשות. בטון מריר סיפרו על החוויות הקשות שעברו כשסודם התגלה בחברה הדתית. בתום הדיון האווירה באולם השתנתה פלאים, והנוכחים ליוו את רסקין במחיאות כפיים ארוכות.

גרג דרינקווטר, מנהל ארגון הומו-לסבי, שהנחה את המושב, הציג בפני הרב את הקשיים: "הצעירים מפחדים לגשת לרבנים ולספר על המצוקות… הממסד הרבני האורתודוכסי בארה"ב ובבריטניה לא מוכן לדון בתופעה".

הרב ריסקין השיב כי בישיבות בורחים מכל סוג של חינוך מיני. הוא הציג בפניהם את הגישה שהוא מוביל בישראל: קבלת האחר, גם אם אין הסכמה אידיאולוגית, וזאת בניסיון שלא לדחוק אותם מחוץ לקהילה הדתית. "בית הכנסת נועד לקבל כל יהודי. אני חייב לאהוב את הגר, וגם את מי ששונה. התפקיד שלנו כהורים הוא לאהוב את הילדים שלנו, ושל הרבנים – את חברי הקהילה".

אי אפשר להתעלם
הרב סיפר איך הוא נחשף לראשונה לתופעה: "כשכיהנתי כרב בית הכנסת בלינקולן סקוור, הגיע אלי אחד הצעירים הכי רגישים ונפלאים שהכרתי. הוא הגיע לבית הכנסת, התפלל בכוונה והפכנו חברים טובים. הוא היה חביב השידוכים, רק שסירב לכולם. יום אחד התוודה בפני שהוא פשוט לא נמשך לבנות המין השני. ואז הוא גם שאל אם אני רוצה שהוא יפסיק לבוא להתפלל במניין. חיבקתי אותו, ולמדנו ביחד.
הוא זה שגרם לי להבין שבני אדם הם בני אדם, והרבנים לא יכולים להיות שופטים אלא מקבלים. כמובן שביקשתי ממנו להמשיך להגיע לתפילה".

אחד הצעירים בכנס סיפר כי "נדחף" לנישואין על-ידי ארגון שטען שאפשר "לרפא" את נטייתו המינית. הרב ריסקין הגיב כי אם למישהו יש דחף דו-מיני, נראה שנכון לדחוף אותו לנישואים, אך אין להציע זאת למישהו שאין לו כלל סיפוק ביחסים עם אישה.

למרות זאת, ריסקין הבהיר כי יש לדבוק באורתודוכסיה והבהיר כי אינו יכול לקבל חתונה הומו-לסבית כתחליף לחתונה הטרוסקסואלית. "התנ"ך הוא נגד הומוסקסואליות ואף קורא לזה תועבה", אמר, "עם זאת, כשהגבר לא עושה את האקט עצמו – אין בעיה. צריך לזכור שאנחנו כפופים להלכה, אך גם לאנושיות. כשיש קבוצה כל כך גדולה שרוצה להישאר חלק מהיהדות, לממסד הדתי אסור להתעלם ממנה".

פורסם ב-ynet יהדות, ג´ בטבת התשס"ט (30 בדצמבר 2008)

אם מצעד הגאווה בתל אביב הוא חגיגה המונית של חופש, אצלנו זה מאבק קיומי ויומיומי.

בשנה שעברה, לקראת המצעד השני, העימות בין חושך לאור הגיע לסף פיצוץ. המשטרה, בעקבות איומים לפגוע במצעד, דרשה לשנות את התוואי ולהרחיק אותנו ככל שניתן מהגרעין התורני המאיים, כלומר מהרחוב שבו גדלתי ומלב היישוב שלי. בהתערבות בג"ץ, שלמרבה המזל עדיין קיים במדינה הזאת, חלחלה ההבנה שלא יעלה על הדעת שבזמן שמצעדי דגלים ואירועי דת מתקיימים במועצה בשפע, תיאסר צעדה למען הסובלנות. בסופו של דבר, למרות נהירה המונית ומרגשת של תומכים מכל קצוות הארץ, היו שם יותר שוטרים מצועדים.

קרא עוד »

את שאהבה נפשי

"את שאהבה נפשי" הוא מחזה שכתב איתי סגל, שעיקר עלילתו עוסקת בפיגוע בברנוער ובטיפולי המרה. בלב ההצגה יהונתן, בחור צעיר מיישוב דתי שנפגע בפיגוע ונדרש להתמודד עם החשיפה בפני משפחתו בעקבותיו.

קרא עוד »

גם לנו זה קרה

גם לנו זה קרה…
הכל התחיל, איך לא, בשבת חברותא, אי שם לפני 9 שנים בגוש עציון. דווקא אז, לא קרה כלום וכל אחד המשיך בחייו.
אבל חייב להיות סוף טוב, אז רצה הגורל ויצאנו כעבור 3 שנים לטיול פסח של…חברותא. וכן, שם כבר נוצר הקליק ומאז הכל התגלגל…

קרא עוד »

שתפו את המאמר