האומנם חטא משכב זכר היה חטאה של סדום?

פֶּן-תִּסָּפֶה בַּעֲו‍ֹן הָעִיר - לכאורה הסיבה לעונש ידועה: משכב זכר. אבל בדיקה של האזכורים הפנים-מקראיים של סדום וחטאה מגלה כי כמעט בכל המקורות המזכירים את סדום מופיעה העיר כסמל לאלימות, לרוע ולקלקול ביחסים חברתיים אך לא מיניים * ובחז"ל? יש הטוענים בשל גאווה ושפע, יש בשל משכב זכר, ויש בשל שנאה שהובילה לשפיכות דמים * וגם: מה דעת בן סירא, ספר היובלים, והספרים החיצוניים של פילון ושל יוסף בן מתתיהו ועוד בפרשה זו * פרק מתוך עבודת תזה בנושא "הומוסקסואליות במקורות התלמודיים"
מהפכת סדום ועמורה, ג'ון מרטין
מהפכת סדום ועמורה, ג'ון מרטין

(מתוך עבודת תזה של ענת שרבט, הומוסקסואליות במקורות התלמודיים, בר אילן, תשס"א. הדברים מובאים באדיבותה)

סריקה 1 מתוך 17
סריקה 1 מתוך 17
סריקה 2 מתוך 17
סריקה 2 מתוך 17
סריקה 3 מתוך 17
סריקה 3 מתוך 17
סריקה 4 מתוך 17
סריקה 4 מתוך 17
סריקה 5 מתוך 17
סריקה 5 מתוך 17
סריקה 6 מתוך 17
סריקה 6 מתוך 17
סריקה 7 מתוך 17
סריקה 7 מתוך 17
סריקה 8 מתוך 17
סריקה 8 מתוך 17
סריקה 9 מתוך 17
סריקה 9 מתוך 17
סריקה 10 מתוך 17
סריקה 10 מתוך 17
סריקה 11 מתוך 17
סריקה 11 מתוך 17
סריקה 12 מתוך 17
סריקה 12 מתוך 17
סריקה 13 מתוך 17
סריקה 13 מתוך 17
סריקה 14 מתוך 17
סריקה 14 מתוך 17
סריקה 15 מתוך 17
סריקה 15 מתוך 17
סריקה 16 מתוך 17
סריקה 16 מתוך 17
סריקה 17 מתוך 17
סריקה 17 מתוך 17

אין פה מקום לבלבול מדובר בביריונות

בתור טרנסית בעצמי, שלמדה במוסדות דתיים, אין פה מקום לבלבול מדובר בביריונות. מדובר פה בקריאה לחרם. חרם וכעס שמופנה כלפי ילד שהדבר היחיד שהוא עשה לא נכון הוא להיות שונה. מדובר בתנועת נפש אלימה ואינפנטילית של כעס על האחר והשונה רק משום היותו שונה שכאשר היא נעישת בידי מבוגרים קל וחומר בעלי כוח פובלציסטי היא רצחנית. מדובר בהמון זועם שמשתלח בילד כי מה? כי הוא נולד אחרת?

קרא עוד »

עוד טור דעה טרנסופובי מפי אישה דתיה

בשבת האחרונה פרסמה שרון רוטר טור דעה על קרוב משפחה שלה (מצורף למטה, מוזמנים ומוזמנות לקרוא). כאיש מדע, ביולוג וגנטיקאי אני ממש מרגיש צורך לענות על הטיעונים שלה שמלאים בחוסר ידע ובהבנה בעניין.

קרא עוד »

שתפו את המאמר

תגובה אחת

  1. ראשית, הערה טכנית – מאוד קשה לקרוא את הטקסט כשהוא מחולק כך לדפים-דפים.
    ולעצם העניין, לדעתי המעשה ההומוסקסואלי לכשעצמו כלל לא מוצג כחטא בסיפור המקראי על סדום. אם יש בסיפור הזה חטא השייך לתחום המיני, נראה שזהו חטא האינוס והתוקפנות המינית – בעילה אסורה שאינה בהסכמתו של הצד ה"נבעל". ההשוואה לפרשת הפילגש בגבעה רק ממחישה זאת. כשם שלא נרצה לומר שיחסי מין לכשעצמם בין גבר לאישה הם חטא ולצורך כך נסתמך על אותה פילגש אומללה בגבעה, כך לא נרצה לומר שיחסי מין לכשעצמם בין גבר לגבר הם חטא ולצורך כך נסתמך על העיר סדום וחוטאיה. אגב, אילו הייתי שייך לדור הסופרים (ואפילו לדור התנאים) הייתי מוסיף בעדינות תיקון לאותו פסוק אומלל בספר ויקרא והופך אותו לפסוק הגיוני ואנושי יותר, כדלקמן: "האונס את זכר משכבי אישה מות יומת דמו בו".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *