לעדכונים על פעילויות ואירועים:

האומנם חטא משכב זכר היה חטאה של סדום?

מהפכת סדום ועמורה, ג'ון מרטין
מהפכת סדום ועמורה, ג'ון מרטין

(מתוך עבודת תזה של ענת שרבט, הומוסקסואליות במקורות התלמודיים, בר אילן, תשס"א. הדברים מובאים באדיבותה)

סריקה 1 מתוך 17
סריקה 1 מתוך 17
סריקה 2 מתוך 17
סריקה 2 מתוך 17
סריקה 3 מתוך 17
סריקה 3 מתוך 17
סריקה 4 מתוך 17
סריקה 4 מתוך 17
סריקה 5 מתוך 17
סריקה 5 מתוך 17
סריקה 6 מתוך 17
סריקה 6 מתוך 17
סריקה 7 מתוך 17
סריקה 7 מתוך 17
סריקה 8 מתוך 17
סריקה 8 מתוך 17
סריקה 9 מתוך 17
סריקה 9 מתוך 17
סריקה 10 מתוך 17
סריקה 10 מתוך 17
סריקה 11 מתוך 17
סריקה 11 מתוך 17
סריקה 12 מתוך 17
סריקה 12 מתוך 17
סריקה 13 מתוך 17
סריקה 13 מתוך 17
סריקה 14 מתוך 17
סריקה 14 מתוך 17
סריקה 15 מתוך 17
סריקה 15 מתוך 17
סריקה 16 מתוך 17
סריקה 16 מתוך 17
סריקה 17 מתוך 17
סריקה 17 מתוך 17

בחור בן 18-19, שהולך לטיפול "מקצועי" ו"מבטיח", תרתיי משמע, שנותן תחושה של עוצמה, ביטחון, כמו טריפ מופלא על קוקאין משובח במיוחד הנארז בתוך מעטפת של מציאות אפשרית וחוקית לחלוטין… יש יותר מזה?!

אחד הדברים שאפיינו את הטיפול זה הדגש על כך שניתן לשנות דברים- הנטייה הזאת היא נרכשת ואיננה מולדת, נאמר, ולכן אין שום בעיה לשנות את זה. המפתח הוא בי וזה תלוי רק ברצון שלי. עניין של בחירה.

קרא עוד »

סדנת כתיבה מונחית

לכתוב את מה שבפנים. את מה שלמדנו להשתיק ולהפנים. לא להדחיק, לא להחליק, אלא לחלוק את שעל הלב. שכבר למד לכאוב אך גם להתאהב.

קרא עוד »

ליין אוי גיי זמיר

מקוות שהתעוררתן חמודות מתוקות, כי אחרי המסיבה מוש מוש מוש שהיתה לנו קשה לקום!! אריאלה רשף המדהימה עלתה והרימה לנו את הרחבה, ו100 חברותות פיזזו אמש במועדון ה"אמור" בתל אביב, עד שהמנהל בא ואמר "רבותינו, הגיע זמן קריאת שמע של שחרית". אוי גיי זמיר 2 – הייתם מדהימים והיה מדהים! תודה שבאתם ונתראה במסיבה הבאה

קרא עוד »

סדרת ארון הקודש

"ארון הקודש”
היא סדרת רשת דוקומנטרית שיצרה הבמאית וחברת הקהילה מורן נקר, על להט”בים דתיים שתעלה בתאגיד השידור הציבורי “כאן”. כל פרק מתמקד בדמות, זוג או משפחה בשלב אחר בחיים. הקרנת הסדרה מביאה תיעוד אינטימי של אנשים המתמודדים עם המפגש בין נטיה מינית וזהות מגדרית ובין אמונה ואורח חיים דתי, דרך רגעים משמעותיים וטקסים דתיים, משפחתיים וזוגיים.

קרא עוד »

אני חושב שהמילה שחיפשת היא "קוויר"

הרב אברהם סתיו, אני חושב שהמילה שחיפשת בפתיחת דבריך היא קוויר (או אולי גיי באנגלית), אדם שהוא חריג מהציפיות הסיס-הטרו-נורמטיביות של החברה שלנו, ולא המילה הומו או הומוסקסאול. כשאנשים להט"בים מזדהים עם דמויות כמו בובספוג או אלזה "ומשייכים" אותן לקהילה הגאה הם לרוב לא מסווגים אותם מבחינת נטייה מינית או זהות מגדרית, אלא מצביעים על חוויה משותפת. בדרך כלל החוויה הזאת לא תהיה של אחת הזהויות הכלולות באותיות להטבא"ק+. זו פשוט חוויה כללית יותר, החוויה של שונות בתוך חברה שמניחה שכל בן נמשך לבת, שמבוגרת בשנות ה-30 שלה צריכה להתעניין בקשרים רומנטים, ושהחוויה המגדרית של כל אחד.ת היא או גבר או אשה. המילה היותר כוללנית לזהות השונה הזו היא המילה קוויר. הקושיה – איך ייתכן שלספוג או לכוכב ים תהיה נטייה מינית או זהות מגדרית שונה, רלוונטית כמו הקושיה איך ייתכן שבובספוג מדבר, שיש לו רישיון נהיגה, ושהוא לובש חולצה מכופתרת ועניבה.

קרא עוד »

שתפו את המאמר

תגובה אחת

  1. ראשית, הערה טכנית – מאוד קשה לקרוא את הטקסט כשהוא מחולק כך לדפים-דפים.
    ולעצם העניין, לדעתי המעשה ההומוסקסואלי לכשעצמו כלל לא מוצג כחטא בסיפור המקראי על סדום. אם יש בסיפור הזה חטא השייך לתחום המיני, נראה שזהו חטא האינוס והתוקפנות המינית – בעילה אסורה שאינה בהסכמתו של הצד ה"נבעל". ההשוואה לפרשת הפילגש בגבעה רק ממחישה זאת. כשם שלא נרצה לומר שיחסי מין לכשעצמם בין גבר לאישה הם חטא ולצורך כך נסתמך על אותה פילגש אומללה בגבעה, כך לא נרצה לומר שיחסי מין לכשעצמם בין גבר לגבר הם חטא ולצורך כך נסתמך על העיר סדום וחוטאיה. אגב, אילו הייתי שייך לדור הסופרים (ואפילו לדור התנאים) הייתי מוסיף בעדינות תיקון לאותו פסוק אומלל בספר ויקרא והופך אותו לפסוק הגיוני ואנושי יותר, כדלקמן: "האונס את זכר משכבי אישה מות יומת דמו בו".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.