בית מדרש דָּרְשֵׁנִי

תחום מרכזי של חברותא הוא יצירת קהילה להט"בית דתית חזקה המוכיחה כי אין שום צורך לוותר על אף אחת מהזהויות המרכיבות אותנו – הזהות הדתית, המינית והמגדרית בשביל להמשיך ולהאמין, ללמוד תורה ולעבוד את הבורא. 

305113372_5963865143641387_154293980337101416_n

אחד הדברים שמאחדים, בונים ומעצבים קהילות דתיות בארץ ובעולם הוא לימוד התורה. ולכן, תוכנית 'דרשני' באה לשמש כמרחב ללימוד תורה ללה"טבים, למצוא את עצמינו בתורה, לבטא את עצמנו בצורה המלאה בחלל בית המדרש, ללמוד וללמד.

278219984_5547393211955251_562831379287996910_n
תדירות המפגשים

בכל חודש יערכו שני מפגשים, מפגש שיעורים ממרצה אורח, רב או רבנית, ומפגש לימוד בחברותות סביב דף מקורות שיוכן על ידי אחד מחברי הקבוצה.

שילוב של שני מפגשים אלה בתוכנית אחת משיג שני רצונות של משתתפי קבוצה: ללמוד וללמד תורה, ולשמוע שיעורי תורה מדמויות משמעותיות במגזר.

השיעורים הקרובים:

סיכום המפגשים האחרונים:

סיכום מפגש שני של דָּרְשֵׁנִי | האם אנחנו חיים בעולם עם יותר תודעה של משפט או יותר תודעה של ברית עם הקב"ה?

האם אנחנו חיים בעולם עם יותר תודעה של משפט או יותר תודעה של ברית עם הקב"ה? אתמול במפגש השני של 'דָּרְשֵׁנִי' למדנו בחברותות על המתח הזה. חז"ל לא התביישו מהשאלה הזאת כשהם ניסו להבין את הכתוב "וְיֵשׁ נִסְפֶּה בְּלֹא מִשְׁפָּט".

למידע נוסף >>

סיכום מפגש שלישי של דָּרְשֵׁנִי | חזרה בתשובה כקבלה עצמית

חודש אלול ועשרת ימי תשובה מרגישים לפעמים רחוקים, לא-קשורים לחוויית היום-יום שלנו. על אף שיש שנים בהן יש לנו פנאי להתרכז בחשבון נפש ובחזרה בתשובה, בהרבה שנים אחרות שגרת היום יום שלנו לא מאפשרת לנו להתרכז בנושאים הללו.

למידע נוסף >>

סיכום מפגש חמישי של דָּרְשֵׁנִי | "אין טבי עבדי כשאר כל העבדים"

אתמול התאספנו לעוד ערב לימוד מוצלח של דרשני. לאחר הקדמה קצרה, התחלקנו לחברותות כדי ללמוד על גישתו ההלכתית של רבן גמליאל דרך המשניות השונות. ראינו שכבר במשנה הראשונה של הש"ס, בסיפור של רבן גמליאל ובניו, יש שני דברים שמייחדים את דרכו.

למידע נוסף >>

סיכום מפגש שישי של דָּרְשֵׁנִי | "לאן הולכים כדי לפגוש את אלהים?"

בעקבות מסעו של אברהם לכנען חשבנו על החוויות והמסורות שלנו על נדודים והתגלות. דברנו על היכולת לפרש מחדש שוב ושוב רגע מכונן אחד: המסע במדבר. זה היה עונש על חטא המרגלים, דרך לחמוק מעימות, נסיון קשה מנשוא בחיים ללא עצמאות או יציבות. ובנביאים יש עוד חלק לסיפור: המדבר הוא גם ערש האהבה של ישראל והקב"ה, רגע של אמון, השענות והתמסרות ללא גבול וללא הסחות דעת.

למידע נוסף >>

סיכום מפגש עשירי של דָּרְשֵׁנִי | "תפילה לעני כי יעטוף"

"תפילה לעני כי יעטוף".
כבר מהפסוק הראשון אנחנו מבינים שהמשורר נמצא במצוקה. יש כאן חורבן ובסוף, "לדור האחרון", יש גם גאולה. אבל מי זה המשורר? האם זה דוד המלך?, באיזו מצוקה מדובר? ייתכן שזאת נבואה לעתיד של עם ישראל, לדברים הקשים שעומדים עלינו בכל דר ודר?.

למידע נוסף >>

להרשמה: