לעדכונים על פעילויות ואירועים:

אני אוהב את תמיר

"קוראים לי דני מרוז," אמרתי , "ואני רוצה לדבר איתך על משהו"

"בשביל זה אני כאן." ענתה חמציצה היועצת והזדקפה. אוסף השרשראות שלה התנועע על בטנה והשמיע קול קרקוש.
"העניין הוא", אמרתי ועצרתי לרגע, קצת בשביל הרושם והרבה בשביל למצוא את הכוח להמשיך, "שאני הומוסקסואל".
חמציצה הביטה בי בעיניים מצומצמות והנהנה. היא קמה ממקומה והחלה לשוטט בחדר, ידיה שלובות מאחורי גווה, מקיפה את השולחן ואותי גם יחד.
"איך אתה יודע?" שאלה.
"אני יודע," אמרתי.
חמציצה עמדה מולי. "טוב, אם ככה, כדאי שנוציא את התיק האישי שלך. איך אמרת שקוראים לך?"
"דני, דני מרוז. אני ב-י'", עניתי.
חמציצה פתחה מגירה בארונית. "משונה", מלמלה חמציצה כמו לעצמה, מעיינת בניירות שבתיק. "אני רואה שאתה דווקא תלמיד טוב, ואני מבינה שאבא שלך טייס". אמרה, ועל פניה התפשטה הבעת תדהמה".

אלי להר, דוקטורנט למתמטיקה באוניברסיטת תל אביב, כותב ברגישות ובהומור, בספר הביכורים שלו, על דני ההומוסקסואל, שמגלה בגיל שש עשרה, שהוא שונה מנערים אחרים בכיתה ובשכונה. כי דני אוהב את תמיר. אבל תמיר אוהב את חגית. והכול עטוף בהווי של בני נוער מתבגרים.

אלי להר / אני אוהב את תמיר, ספריית מעריב, 276 עמודים.

בחור בן 18-19, שהולך לטיפול "מקצועי" ו"מבטיח", תרתיי משמע, שנותן תחושה של עוצמה, ביטחון, כמו טריפ מופלא על קוקאין משובח במיוחד הנארז בתוך מעטפת של מציאות אפשרית וחוקית לחלוטין… יש יותר מזה?!

אחד הדברים שאפיינו את הטיפול זה הדגש על כך שניתן לשנות דברים- הנטייה הזאת היא נרכשת ואיננה מולדת, נאמר, ולכן אין שום בעיה לשנות את זה. המפתח הוא בי וזה תלוי רק ברצון שלי. עניין של בחירה.

קרא עוד »

סדנת כתיבה מונחית

לכתוב את מה שבפנים. את מה שלמדנו להשתיק ולהפנים. לא להדחיק, לא להחליק, אלא לחלוק את שעל הלב. שכבר למד לכאוב אך גם להתאהב.

קרא עוד »

ליין אוי גיי זמיר

מקוות שהתעוררתן חמודות מתוקות, כי אחרי המסיבה מוש מוש מוש שהיתה לנו קשה לקום!! אריאלה רשף המדהימה עלתה והרימה לנו את הרחבה, ו100 חברותות פיזזו אמש במועדון ה"אמור" בתל אביב, עד שהמנהל בא ואמר "רבותינו, הגיע זמן קריאת שמע של שחרית". אוי גיי זמיר 2 – הייתם מדהימים והיה מדהים! תודה שבאתם ונתראה במסיבה הבאה

קרא עוד »

סדרת ארון הקודש

"ארון הקודש”
היא סדרת רשת דוקומנטרית שיצרה הבמאית וחברת הקהילה מורן נקר, על להט”בים דתיים שתעלה בתאגיד השידור הציבורי “כאן”. כל פרק מתמקד בדמות, זוג או משפחה בשלב אחר בחיים. הקרנת הסדרה מביאה תיעוד אינטימי של אנשים המתמודדים עם המפגש בין נטיה מינית וזהות מגדרית ובין אמונה ואורח חיים דתי, דרך רגעים משמעותיים וטקסים דתיים, משפחתיים וזוגיים.

קרא עוד »

אני חושב שהמילה שחיפשת היא "קוויר"

הרב אברהם סתיו, אני חושב שהמילה שחיפשת בפתיחת דבריך היא קוויר (או אולי גיי באנגלית), אדם שהוא חריג מהציפיות הסיס-הטרו-נורמטיביות של החברה שלנו, ולא המילה הומו או הומוסקסאול. כשאנשים להט"בים מזדהים עם דמויות כמו בובספוג או אלזה "ומשייכים" אותן לקהילה הגאה הם לרוב לא מסווגים אותם מבחינת נטייה מינית או זהות מגדרית, אלא מצביעים על חוויה משותפת. בדרך כלל החוויה הזאת לא תהיה של אחת הזהויות הכלולות באותיות להטבא"ק+. זו פשוט חוויה כללית יותר, החוויה של שונות בתוך חברה שמניחה שכל בן נמשך לבת, שמבוגרת בשנות ה-30 שלה צריכה להתעניין בקשרים רומנטים, ושהחוויה המגדרית של כל אחד.ת היא או גבר או אשה. המילה היותר כוללנית לזהות השונה הזו היא המילה קוויר. הקושיה – איך ייתכן שלספוג או לכוכב ים תהיה נטייה מינית או זהות מגדרית שונה, רלוונטית כמו הקושיה איך ייתכן שבובספוג מדבר, שיש לו רישיון נהיגה, ושהוא לובש חולצה מכופתרת ועניבה.

קרא עוד »

שתפו את המאמר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.