תוכנית עמיתי אברט לצדק חברתי 2013 – 2014

תכנית עמיתי אברט לצדק חברתי מציעה לסטודנטים שלומדים בשנה השניה לפעול בארגון לשינוי חברתי וללמוד על צדק חברתי בישראל תמורת מלגה בסך 9,000 ש"ח

Mannhoefer_0686סטודנט יקר,

אם תמיד רצית לשנות ולא ידעת היכן מתחילים, אנו מציעים לך, להשתלב בתכנית עמיתי אברט לצדק חברתי המאפשרת לך להתמחות בארגונים לשינוי חברתי ולקבל מלגה. תכנית עמיתי אברט שמה לה למטרה להכשיר דור של מנהיגים צעירים אשר יפעלו למען חברה צודקת יותר. על מנת להשיג מטרה זאת מעניקה קרן אברט מלגה המאפשרת לסטונדטים/ות להתמחות בפרויקטים משמעותיים בארגונים לשינוי חברתי הרחבי הארץ. בנוסף מבקשת קרן אברט לחשוף את העמיתים למגוון רחב של סוגיות העוסקות בצדק חברתי בחברה בישראל ולאסטרטגיות שונות לשינוי חברתי. התכנית מתקיימת תודות לנדיבותם של הנרי (ז"ל) ואידית אברט.

תכנית ייחודית זו יוצרת קהילת עמיתים תוססת ומגוונת הן מבחינה מגזרית והן מבחינת תחומי הלימוד והעיסוק. פסיפס אנושי זה יוצר חוויה מאתגרת בליבון סוגיות מהותיות המשפיעות על חיי היום יום בחברה בישראל. התכנית מעודדת תחושת קהילה ואווירה של תמיכה הדדית בין העמיתים.

בשנה"ל תשע"ד תנתן ההזדמנות לסטודנט אחד להתנדב ב'חברותא' בתפקידים: ריכוז פרוייקטים, ניו מדיה ועוד בהיקף של 8 שעות שבועיות.

מועד אחרון להגשת מועמדות: יום ד', 31.7.2013

פרטים נוספים כאן.

השאר תגובה

עוד ב- הלינק הפתוח ››

תגובות הגולשים 8 תגובות

avatar
משה מעין
10 באוקטובר 2016

סופו של ממסד מתנשא על בני אדם, אותם אמור הוא לשרת ליפול ולהיעלם. במקרה של ממסד דתי, יפיל אז איתו גם את הדת שגם אותה אמור הוא לשרת.
ולגבי אותם שני שמנמנים, אני מקווה מאוד בעבורם שיגדלו ויעמדו על דעתם יחלצו עצמם מהפינה החשוכה אליה נדחקו. היום זה עדיין נראה ויחסית פשוט.


הגב
avatar
ליאור
1 בפברואר 2017

התלמוד נטרל את איסור משכב בהמה

הצעה לקריאה חדשה של דברי התלמוד על משכב בהמה, המתחזקת לאור עקרונות הלכתיים פרשניים נוספים. טור אורח מאת "אורי וייס2"

כיצד ההלכה היהודית מתייחסת לזואופיליה [משיכה לבעלי חיים]? ליברלים חילונים תובעים לפרש את ההלכה, כך שהאיסור על יחסים זואופיליים הוא כמו האיסור על חילול שבת. כשם שאין מפלים מחללי שבת, כך אין להפלות זואופילים. אלא מאי? הפירוש הזה של ההלכה אולי מספק פירוש להלכה, ששומר על כמעט מאה אחוז מהאינטרסים של הזאופילים החילונים, אך הוא מאמלל זואופילים דתיים וקורע נפשם בקרבם. זהו גם פירוש שגוי.

התורה אכן אוסרת על משכב בהמה ומאיימת בענישה חמורה על העוברים על האיסור. אך, כידוע, מקורות ההלכה אינם מתמצים בתורה שבכתב. יבוא המקראיסט ויטען, ש"עין תחת עין" כפשוטו, אך הבקיא בהלכה יודע, שעין תחת עין, ממון. הרבה פעמים, התנ"ך, בלי התורה שבעל פה, הוא ספר ברברי. התורה שבעל פה מעבירה אותו הומניזציה. היא, למשל, מנטרלת את מה שהובן כציווי על מחיית עמלק. זוהי שאלה, עד כמה שיקול דעת יש לפרשן? עד כמה הפרשנות של חז"ל קרובה להיות יצירה עצמאית. במקרה של "עין תחת עין", הגאון מוילנא מסביר, שהלכה עוקרת מקרא. לאמור, מדובר כאן בהלכה שנקבעה בניגוד למקרא. הוא אינו מכחיש את המעשה היוצר. הרבנים בדורות האחרונים שכחו שלא רק שיש להם כלים פרשניים להומניזציה של היהדות, אלא שההלכה אף מחייבת אותם לנהוג כן. כך, למשל, נקבע, שגדול כבוד הבריות שדוחה לא תעשה שבתורה. כך, למשל, נאמר, שלא חרבה ירושלים, אלא מפני שדנו בה דין אמת. התלמוד תוהה, אז מה הם היו צריכים לדון במקום דין אמת: דין שודדים? הוא משיב: דין אמת לאמיתו.

למעשה, ההומניזציה של איסור משכב בהמה החלה עוד בתלמוד, שם נקבע כי לא נחשדו ישראל על משכב בהמה. הרמב"ם, גדול הפוסקים, קובע כך להלכה.

כיצד יש לקרוא את אותה אימרה תלמודית, שלא נחשדו ישראל על משכב בהמה? ישעיהו ליבוביץ' קרא אותה ואת השפעתה בביקורתיות, כך שפוסקי ההלכה מתעלמים מהומוסקסואליות, ועל כן מסרבים לדון בשאלות הלכתיות הצצות בעקבותיה. ההלכה מתכחשת לעצם קיומם. אפשר לקרוא את דברי התלמוד כשקולים לדברי אחמדיניג'אד, שאין הומואים באיראן. אבל, להווה ידוע, שיש הומואים וזואופילים בישראל. אבל, התלמוד למעשה אינו קובע קביעה עובדתית שאין, אלא קביעה משפטית. הוא קובע, שלא נחשדו ישראל על משכב בהמה. יש כאן מעין פיקציה הלכתית: גם אם יש "משכב בהמה", אין הוא נתפש כמשכב זכר מבחינת ההלכה. מה שמובן ביומיום כמשכב זכר, קרי יחסים זואופילים, אינו עולה כדי משכב בהמה, שכן "לא נחשדו ישראל על משכב בהמה".

התלמוד אומר על בן סורר ומורה, שלא היה ולא יהיה, אלא רק בא ללמדך הלכה. התלמוד מפרש את בן סורר ומורה כמצב היפותטי שלא יקרה לעולם. הוא וריאנט תיאורטי שהתורה קבעה כדי לאפשר לך ללמוד ולקבל שכר. אני מציע לקרוא כך גם את דברי התלמוד על משכב בהמה: משכב בהמה הוא וריאנט תיאורטי שלא יכול להתקיים בפועל. כשם שמנקודת מבטו של הביולוג יחסי מין זואופילים אינם בגדר "הזדווגות", כך גם מנקודת מבטו של איש ההלכה יחסי מין זואופילים אינם בגדר "משכב בהמה". יחסי מין זואופילים אינם משכב זכר, ולכן האיסור הזה אינו נוגע אליהם. זהו איסור תיאורטי, שבלתי אפשרי לעבור עליו. הקריאה הזו גם מתחזקת לאור עקרונות הלכתיים פרשניים, דוגמת "כבוד הבריות" או "דין אמת לאמיתו".


הגב
avatar
גברת
9 במרץ 2017

אתה מתאר מקרים עצובים בצורה קלילה כזו. רציתי לצחוק אבל זה לא הרגיש נכון.
לעניות דעתי אין סתירה בין להיות דתי ולהיות הומו (מלבד המשכב זכר) בכל מקרה כולנו עם אחד ואף אחד לא יותר מיוחד. כל אחד עם החבילה שלו והכל משמים.


הגב
avatar
sosos
28 באוגוסט 2017

ואני שואל אני מעל הגילים שצינתם קבוצות נוער אני בן 45 ומרגיש משיכה חזקה לגברים חמודים ומרגיש מהם תמיכה ואהבה אבל רק מחתיכים ויפים ועדינים אז קודם רציתי לדעת אם זה הומו ושנית אם יש כזה קבוצה להיפגש להרגיש אהבה עם כימיה אשמח ואודה לכם את תודיעו לי באימל אני סובל שנים רבות מחוסר אהבהומנשים קשה לי לקבל ואני לא מדבר על יותר ממגע אוהב חיבוקים נשיקות עברתי חסכים איומים שלא אהבו אותי ואני חושב שזה היה סתם כי אני חונד ועדין אבל הלב חלול וכאילו אני בתהום ללא אהבה וחום זה נורא נורא יום יום שעה שעה ואפילו שאני במעמד מצוין זה לא פותאר טת החסכיים הריגשיים האלו ודוקא מגברים עדינים חמודים אני מקבל את זה לא גברתנים


הגב
avatar
מיכי
23 באוקטובר 2017

אתם בונים דור של משוגעים טוב שאתם רק מיעוט מקווה שתתבטלו לה'
ותחזרו בתשובה


הגב
יצירת קשר מהי חברותא
  • תגובות אחרונות:


  • RSS